Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DTE
Dag Alfons,

De procedure is:

- Selecteer de CAM in het Information menu van de Topfield
- Selecteer de gewenste taal
- Kies CAS (in het Main menu)
- Do you want to change it? Selecteer Yes

Dan zie je een lijst met coderingsmogelijkheden, waaronder ook embedded channels. Zet hier ALLES uit, dus op [OFF]. Voor een CDS Seca kaart zet je hier alleen MOSAIC-S aan, dus op [ON].

Dat is alles. Succes!


Hallo DTE,

Bij mij werkt alles goed, dus ik twijfelde eerst even. Ik heb het vanmorgen toch gedaan zoals jij beschrijft.

Alles werkt nog steeds goed en ik merk toch 2 verbeteringen. In de 1e plaats gaat het zappen een ietsje vlotter en in de 2e plaats werkt de cam nu in de onderste sleuf net zo goed als in de bovenste.

Nogmaals bedankt en groeten,
Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog even wat ik aan jullie vraag. Als je iets opneemt met de Powercam Pro en het dan afspeelt, hakkelt het beeld en geluid dan ook? Slaat stukjes over. Als ik het afspeel en de CD smartcard in de Aston 1.04 stop dan is het beeld/geluid goed.

 

Heeft dit verband met de hardware modificatie?

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Nog even wat ik aan jullie vraag. Als je iets opneemt met de Powercam Pro en het dan afspeelt, hakkelt het beeld en geluid dan ook? Slaat stukjes over. Als ik het afspeel en de CD smartcard in de Aston 1.04 stop dan is het beeld/geluid goed.

Heeft dit verband met de hardware modificatie?


Geen last van. Gisteren Ferrari documantaire op NGC HD opgenomen. Speelt zonder problemen af. 7710 geen HD Moc. / PowerCamPro HD 2.0
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ik volg nu een tijdje de berichten over 7710 HDPVR en was van plan er een te kopen

is het verstandig om er nu een te kopen of kan ik nog beter even wachten??

 

 

daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, de TF is nog verre van perfect, maar een alternatief is er niet echt...

Heb hier nu ook een Lyngbox staan en de setup is heel erg karig en hier en daar behoorlijk krakkemikkig...

Alleen de netwerkmogelijkheden werken goed, daar kan TF niet aan tippen- volgens mij zal dit nooit lukken vanwege hardwarerestricties.

Op upgrades via LAN zit toch niemand te wachten, dat gaat toch veel handiger met een usb stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DTE
[
Geen last van. Gisteren Ferrari documantaire op NGC HD opgenomen. Speelt zonder problemen af. 7710 geen HD Moc. / PowerCamPro HD 2.0


EN ik heb dus de 7700, waarschijnlijk is dat dus het probleem, andere kaart die goed werken? De standaard CD card? Aston 1.07 ?

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Origineel bericht van: DTE
[
Geen last van. Gisteren Ferrari documantaire op NGC HD opgenomen. Speelt zonder problemen af. 7710 geen HD Moc. / PowerCamPro HD 2.0


EN ik heb dus de 7700, waarschijnlijk is dat dus het probleem, andere kaart die goed werken? De standaard CD card? Aston 1.07 ?



Let op: de opname is opgeslagen met een groene $ (tijdens de opname is er niet van kanaal gewisseld). Ik denk dat de opname dan bij het afspelen niet meer "langs" de CAM hoeft. Zou dus ook het verschil kunnen zijn. De Aston kaart heb ik reeds lang geleden terzijde geschoven want die loopt steeds vast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je wat me nou zo tegen valt dat hier een hoop mensen klagen over een probleem

 

en als je dan een topik opent om daar wat aan te doen dan melden zich maar 14 mensen

 

dat is eigenlijk te weinig om wat mee te doen...............

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best mijn gegevens doormailen naar je, maar mijn 7710 speelt op het eerste gezicht prima vanaf het eerste uur.

Ondanks de HW modificatie staat de TF nog niet als vervanger van de 5500 bij de tv.

Reden is dat de familie niet kan/wil zonder de tap Silverline.

Dus ik kan geen representatief oordeel geven over de werking.

 

Iedere keer dat ik hem aansluit loopt ie perfect, maar dan is ie ook maar op 1 tuner aangesloten. Misschien ligt daar wel een oorzaak?. Bij mij loopt ie dus op 1 tuner als een speer. Alleen de 2e Cam poort (TVV) duurt wat langer bij het zappen eer hij het kanaal decodeerd.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Er hebben vele lopen klagen, over deze ontvanger.

Sigma probeert iets voor elkaar te krijgen en heeft nu al een paar weken geleden gevraagd of men dit naar hem wil sturen, via de PM

 

Daarom raar, dat er zo wijnig mensen antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Er hebben vele lopen klagen, over deze ontvanger.
Sigma probeert iets voor elkaar te krijgen en heeft nu al een paar weken geleden gevraagd of men dit naar hem wil sturen, via de PM

Daarom raar, dat er zo wijnig mensen antwoorden.


Tja,

Ik heb hem toen wel een PM gestuurd, maar ik had geen klachten (meer). Dus of Sigma daar wat aan heeft?
Sinds de voorlaatste software update van ca. 18 maart (geen HW update gedaan) werkt hij bij mij probleemloos.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
... maar ik had geen klachten (meer). Dus of Sigma daar wat aan heeft?
Sinds de voorlaatste software update van ca. 18 maart (geen HW update gedaan) werkt hij bij mij probleemloos.Alfons

Alfons,
Ik denk dat Sigma daar wel wat aan heeft want hij kan daaruit opmaken dat het bij jou wel goed functioneerd met de genoemde configuratie.
Verder denk ik dat menigeen niet reageert omdat de ontvanger immers wel goed werkt maar dat is naar mijn mening geen reden om op de oproep van Sigma te negeren.
Meer reacties geven immers een beter totaaloverzicht van de situaties.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sigma,

 

Ik las het lijstje die je opstelde met enkele vragen. Doordat ik geen hardware mod heb en bij mijn Aston 1.04 kaart geen problemen had behalve na kanaal wisseling dat je het opgenomen beeld niet kan zien.

 

Nu met de de Powercam alleen aangeschaft ivm CD HD pakket heb ik wel problemen met het opgenomen beeld niet alleen HD maar ook 'normale' opgenomen beeld. Nu steek ik de SmartCard over in de Aston en het gaat goed (behalve dus HD opgenomen beeld.

 

Ik weet niet of mensen het opviel Maar ik vond dat de kleuren slechter werden na de laatste firmware upgrade

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Triumphs,

 

Ik blijf het raar vinden. Voer voor Psychologen :D.

 

We hebben beiden de 7700 HDPVR zonder HW update en de laatste software update. Jij heb problemen met de Powercam.Pro.

 

Ik heb 3 cams en bij mij is de Powercam.Pro de enige die zonder problemen werkt.

 

Zal het in de gezonde schone lucht boven Almere zitten? laugh

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Hallo Triumphs,

Ik blijf het raar vinden. Voer voor Psychologen :D.

We hebben beiden de 7700 HDPVR zonder HW update en de laatste software update. Jij heb problemen met de Powercam.Pro.

Ik heb 3 cams en bij mij is de Powercam.Pro de enige die zonder problemen werkt.

Zal het in de gezonde schone lucht boven Almere zitten? laugh

Groeten, Alfons


kijk hier maar eens http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1483623#Post1483623
dat zou misschien kunnen verklaren waarom bij de ene wel goed werkt en bij de andere niet
verschillende geheugen groottes van het moederbord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...