Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DTE
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik heb dezelfde tuner en heb niets aangepast aan die Powercam.pro (wist niet eens dat dit kan). Bij mij werkte alles gelijk goed. Vreemd toch?

Alfons


Coderingen die niet relevant zijn gewoon uitschakelen; scheelt in de toegangstijd == sneller schakelen tussen kanalen. Zal er naar moeten zoeken, maar dat stond in het papiertje dat bij de cam zat. Bij mij werkte het in december 2007 al goed met de PowerCam, maar toen wilde je er niet aan... Zoek het anders nog effe op.


Hallo DTE,

Ik heb er wel een papiertje bij gehad, maar daarop stond rechtsboven FACTUUR. :D

Ik heb dus even geen idee wat je bedoelt. Maar bij mij werkt alles goed hoor. Ik wil jouw opmerking best uitproberen, maar dan moet je me even vertellen hoe. En dat kan dan beter in een PM dan in dit forum, denk ik. Maar misschien wil radio man het ook wel weten?

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Alfons,

 

De procedure is:

 

- Selecteer de CAM in het Information menu van de Topfield

- Selecteer de gewenste taal

- Kies CAS (in het Main menu)

- Do you want to change it? Selecteer Yes

 

Dan zie je een lijst met coderingsmogelijkheden, waaronder ook embedded channels. Zet hier ALLES uit, dus op [OFF]. Voor een CDS Seca kaart zet je hier alleen MOSAIC-S aan, dus op [ON].

 

Dat is alles. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DTE
Dag Alfons,

De procedure is:

- Selecteer de CAM in het Information menu van de Topfield
- Selecteer de gewenste taal
- Kies CAS (in het Main menu)
- Do you want to change it? Selecteer Yes

Dan zie je een lijst met coderingsmogelijkheden, waaronder ook embedded channels. Zet hier ALLES uit, dus op [OFF]. Voor een CDS Seca kaart zet je hier alleen MOSAIC-S aan, dus op [ON].

Dat is alles. Succes!


OK, bedankt,

Ik doe dat vanavond of morgen. Ik moet nu weg.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gelijk maar even de kast in gedoken en heb het papiertje gevonden en gescand. Zie de PDF in de bijlage.

 

Er staat onder meer vermeld: For optimal performance, it is advisable to deactivate the unused "Cases". Ik heb vastgesteld dat dit bij wisselen van kanaal behoorlijk invloed heeft.

 

Ik zit sinds gisteren op versie HD V2.0 trouwens (was V3.07). Update gedaan via Hotbird, TP 12092. Als je dat doet moet wel een gecodeerd kanaal kiezen op die TP, dus niet een FTA kanaal want dan wil het niet. De TF melding van gecodeerd kanaal etc. heeft geen invloed op de update. Na de update de ontvanger eventueel even herstarten als de kaart "initializing" blijft, wat bij 1 van mijn kaarten het geval was. Via het menu van de CAM kan je trouwens de update status zien. Je ziet daar een percentage dat steeds ververst wordt als je op de OK knop (update) drukt. Zit allemaal niet best en duidelijk in elkaar is mijn mening, weinig feedback van wat er nou eigenlijk gebeurt. Maar als je het zo doet als hiervoor aangegeven dan lukt het.

 

 

 

 

powercampro.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb ook de Powercam Pro 2.0 ivm de HD uitzendingen van Canal digitaal.

Ik heb het advies opgevolgt en alles uit gezet behalve MOSAIC-S.

Over schakelen tussen kanalen (ned 1 naar 2 bv) duurt 6 tot 8 sec Met de Aston 1.04 duurde dat nog geen sec.

Ik heb de 7700HDPVR geen hardware modificatie. Zou het schakelen dus sneller gaan als ik wel een modificatie laat uitvoeren?

Welke andere CAM moduul raden jullie aan die ook de HD uitzendingen laat zien van Canal Digitaal?

 

Update

 

Nou de kaart met instellingen in CAS zit er nu 5 minuten in en hij schakelt nu wel snel over, het heeft schijnbaar dus wat tijd nodig.

 

Update 2

Wat me ook opviel met de Powercam is dat wanneer je een opgenomen bestand wilt afspelen dat dit nogal met haperen en stoten gaat, zowel het geluid als beeld springen). Als ik de smartcard overplaats in de Aston 1.04 dan gaat het vloeiend.

Dus toch nog een - puntje voor de Powercam Pro

 

Blijf dus nog bezig met me smartcard over te steken, lastig die hele TF7700!

Maar wel mooi HD beeld (en dat is ook het enige)

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Begrijp ik het goed, dat men alleen met de PoweCam Pro,
en wat instellingen de ontvanger beter gaat werken.


dat is je een paar maanden geleden al verteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ja, deels, maar nu zie ik maar een paar topi hierboven staan, iets over instellingen in de ontvanger, die te maken hebben met de PowerCam Pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ja, deels, maar nu zie ik maar een paar topi hierboven staan, iets over instellingen in de ontvanger, die te maken hebben met de PowerCam Pro.


Henri, het gaat om instellingen die je doet IN de PowerCam VIA het menu van de TF. Dus niet om instellingen van de TF zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: DTE
Origineel bericht van: Henri Aalten
Ja, deels, maar nu zie ik maar een paar topi hierboven staan, iets over instellingen in de ontvanger, die te maken hebben met de PowerCam Pro.


Henri, het gaat om instellingen die je doet IN de PowerCam VIA het menu van de TF. Dus niet om instellingen van de TF zelf.


Heeft dat voordelen, of werkt het niet bij iedereen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Heeft dat voordelen, of werkt het niet bij iedereen.

Henri,
Misschien even terug, het probleem was dat de PowerCam Pro niet bij iedereen goed functioneerde.
DTE gaf aan dat je de instellingen van de PowerCam Pro via het TF Menu dusdanig kon aanpassen dat de CAM wel werkt.
Dus het biedt geen voordelen op zich behalve dat de CAM na de wijziging van de instellingen wellicht nu wel goed werkt bij die personen waar dit voordien niet het geval was.
Omdat jouw CAM al goed functioneerde levert het jou geen voordelen op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit alles geprobeerd met de Powercam, NO CARD.

Om gek van te worden als ik dat al niet was!

Vandaag in de Lyngbox geprobeerd, zelfde resultaat.

Ook hier werkt de Aston Seca 1.05 goed.

Maar het ging me nou net om de CD HD kanalen waar díé nou weer niet mee werkt (alleen geluid).

Zou de CAM gewoon kapot zijn?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Henri Aalten
Heeft dat voordelen, of werkt het niet bij iedereen.

Henri,
Misschien even terug, het probleem was dat de PowerCam Pro niet bij iedereen goed functioneerde.
DTE gaf aan dat je de instellingen van de PowerCam Pro via het TF Menu dusdanig kon aanpassen dat de CAM wel werkt.
Dus het biedt geen voordelen op zich behalve dat de CAM na de wijziging van de instellingen wellicht nu wel goed werkt bij die personen waar dit voordien niet het geval was.
Omdat jouw CAM al goed functioneerde levert het jou geen voordelen op.


Nee, dat gaf ik niet aan. Ik gaf aan dat je de niet benodigde coderingen, die de kaart kan handelen, uit moet zetten om sneller te kunnen schakelen omdat de kaart zich dan met die coderingen niet bezig hoeft te houden. Werken doet de kaart altijd,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chris50
Hallo
Ik heb vandaag 18-04-2008 een nederlandse gebruiksaanwijzing ontvangen via de post voor de tf7710HD PVR
er staat niet bij van wie maar ik denk van de importeur
gr chris smile


Ook hier vandaag ontvangen wink

Groeten: Frank cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...