Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo

Gewaardeerde Topfield 7710HD PVR klant,

 

Uw apparaat heeft mogelijk problemen met het gebruik van één of meerdere CI (CAM) module(n). Omdat deze problemen niet meer verder softwarematig op te lossen zijn is er besloten om over te gaan tot een (kleine) hardwarematige aanpassing.

 

Ook al werkt uw Topfield 7710 HD PVR momenteel probleemloos met (of zonder) CI module(n), dan raden wij aan tóch van deze regeling gebruik te maken om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen en het apparaat in optimale staat te kunnen gebruiken.

 

Zoals u van het merk Topfield én haar officiële Nederlandse importeur mag verwachten wordt de aanpassing snel en kosteloos voor u uitgevoerd op alle via het officiële Nederlandse kanaal betrokken digitale ontvangers. Uw winkelier kan u desgewenst informeren of uw apparaat betrokken is via de officiële Nederlandse importeur.

 

Tevens is de Nederlandse handleiding in ontwikkeling en deze zal zo mogelijk mee retour gezonden worden. Mocht dit onverhoopt niet gelijktijdig lukken; zal deze kosteloos worden nagezonden.

 

Alleen voor officieel via Nederlandse importeur geleverde Topfield TF7710HD PVR's!

 

De link voor het invullen van deze retouraanvraag wordt vanmiddag hieronder online gezet!

 

Hardwaremodificatie voor Topfield HD PVR ontvanger

 

 

De Benelux importeur van Topfield, het Haarlemse Rebox, heeft vandaag aangekondigd dat men een hardwaremodificatie in de nieuwe Topfield twin tuner PVR ontvanger Topfield TF7710HD PVR zal gaan doorvoeren. Alle langere tijd deden geruchten over een hardwaremodificatie voor de nieuwste Topfield ontvanger de ronde. Deze waren, naar nu blijkt, op waarheid berust.

 

Al sinds de marktintroductie van de Topfield HDTV PVR ontvanger waren er grote problemen rondom het de werking van de meeste Common Interface (CI) modules in de aanwezige twee CI sloten. Topfield was lange tijd in de veronderstelling dat deze problemen softwarematig opgelost konden worden. Na diverse pogingen, onder andere door niet publiekelijke beta firmwareversies voor de ontvanger aan betatesters voor test aan te bieden, is het Koreaanse bedrijf er nu achter gekomen dat de problemen alleen te verhelpen zijn door een chip te vervangen die verantwoordelijk is voor de werking van CI werking. Na de hardwaremodificatie zijn de problemen rondom gebruik van CI modules verholpen.

 

Het is al enige tijd onrustig rondom de Topfield TF7710HD PVR. De ontvanger werd door de Nederlandse importeur eigen geforceerd op de markt gebracht. Rebox had liever nog willen wachten met de marktintroductie maar was om economische reden genoodzaakt de ontvanger toch op de markt te brengen.

 

In Nederland was namelijk de vanuit Duitsland geïmporteerde “internationale” uitvoering, de TF7700HD PVR, al in menig satellietzaak te koop. Dit kwam mede voort omdat het er Topfield alles aan gelegen was om in Duitsland als eerste een twin tuner HDTV PVR ontvanger op de markt te brengen. Hiermee was men in een tijdgevecht geraakt met een andere Koreaanse fabrikant, te weten Homecast.

 

De huidige ontwikkelingen rondom de TF7710HDTV PVR zijn daarom absoluut niet toe te schrijven aan de Benelux importeur Rebox. Deze zal Topfield ontvangers die via haar, door satellietzaken, zijn ingekocht kosteloos voorzien van de nieuwe chip. Verder is men bezig met de laatste hand van de Nederlandse handleiding van deze ontvanger. Deze zal mogelijk direct bij de gemodificeerde ontvanger worden meegeleverd. Als de handleiding nog niet beschikbaar is zal deze kosteloos aan de consument worden toegestuurd.

 

Rebox stelt overigens duidelijk dat men alleen de kosteloze hardwaremodificatie verzorgd van door hen geleverde ontvangers. De hardwaremodificatie van het model TF7700HDTV PVR zal door de satellietzaak dan wel distributeur van deze ontvanger moeten worden verzorgd.

 

Onduidelijk is nog of de consument de verzendkosten voor verzending van de ontvanger geheel of gedeeltelijk moet vergoeden. Overigens is het aan te raden niet direct contact op te nemen met Rebox maar het bedrijf te contacteren waar u de ontvanger gekocht heeft.

 

 

 

nou hopelijk komt het dan toch nog goed met de tf7710pvr

groeten chris

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net het volgende van mijn leverancier te horen gekregen:

De apparaten worden momenteel inderdaad omgebouwd betreffende de nieuwe chip.

Het is alleen niet helemaal zeker of een en ander foutloos zal werken gezien het feit dat deze chip in Korea zonder C+ wordt/is getest.

Tot die tijd worden er geen nieuwe apparaten uitgeleverd, alleen de oude die zijn gemodificeerd.

 

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is niet waar.

 

Er is in Korea met een stream, modules, en kaart getest, en naar aanleiding daarvan is er een oplossing gekomen.

 

Vandaar dat de Mediaguard modules nu goed werken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je nu zeggen Satwatcher ??? Schrijf je nu als onafhankelijk journalist of als een Hollandse koopman ?

Sigma als liefhebber puursang mag toch wel vasthouden aan zijn geloof (lees contacten). Het is juist prettig als er mensen zoals Sigma zijn die o.a. dit board een beetje gaande houden en strijden (positief) voor het Topfield hoofdstuk.

 

Dan ten aanzien van de modificatie, zodra ik meer zie dan teksten over hardware modificatie, CI-chips wat dat ook moge zijn, maar vooral de geheimzinnigheid waarmee zich vele mensen (leveranciers) zich melden binnen dit topic, ben ik pas overtuigd als ik een tekening en/of chip-revise bulletin mag en/of kan lezen.

Ik ervaar dit meer als een stunt van de importeur die probeert d.m.v. een geheimzinnige doch inmiddels officiele modificatie uitvoerig onder de media aandacht te brengen en zo de verkopen maar ook gemiste verkopen in kaart te brengen.

 

Ik daag dan ook een ieder uit die een dergelijke practische ondersteuning of publicatie kan laten zien. Per slot van rekening is dit toch een hobbyboard waarin we vroeger toch niets anders deden dan modificaties en verbeteringen aan elkaar uitwissel(d)en.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien jullie nu echt niet in dat topfield niet wereldwijd wil terugroepen maar enkel waar er effectief problemen zijn.

De mediaguard gebruikt door CD en TVV geeft problemen, dus de toestelen specifiek voor deze markt worden aangepast.

Vandaar dat er ook geen officieel bericht komt van die koreanen.

Stel je eens voor dat ze op de duitse markt ook moeten terugroepen, dit zou nogal wat kosten met zich meebrengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AZtv
Volgens mij ontkennen ze het alleen bij jou,en alleen de officiele importeur krijgt te horen hoe het zit !

Lijkt me logisch, toch ?
aangezien jou contactpersoon al een tijdje niet meer bij Topfield werkt,


weet niet hoe of jij er bij komt dat mijn contact persoon daar niet meer werkt

als je Tina bedoeld ja die werkt er niet meer

maar daar zijn andere voor in de plaats gekomen waar ik contact mee heb.

maar als jij daar problemen mee hebt dat ik contact heb met Topfield is dat jou probleem!!!!!!!!!!!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik wil mijn topfield dus wereld wijd kunnen gebruiken Snap je dus niet alleen voor C+

 

ik ken de wet niet maar volgens mij is het in strijt met de wet

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das ook jouw goed recht.

Ik zeg ook niet dat er moet ingegaan worden op de hardware update. Ik wil alléén maar duidelijk maken waarom je geen bericht van topfield zal ontvangen.

I'ts all about the money.

 

Ik weet ook niet of de in de bene verkochte TF7700HDPVR zullen vallen onder deze hardware update.

Maar wie nu nog niet wil inzien dat er effectief een hardware update aan de gang is voor de TF7710HDPVR is volgens mij van kwade wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Per slot van rekening is dit toch een hobbyboard waarin we vroeger toch niets anders deden dan modificaties en verbeteringen aan elkaar uitwissel(d)en.


Leuke uitspraak van iemand die pas sinds december 2007 lid is smile

En voor mij mag Sigma, graag zelfs, alles doen wat hij nu doet en zelfs nog wel veel meer ook. Alleen moet je dan wel rekening houden met dat ze je zeker niet alles gaan vertellen.

Denk wat Aquasat (je weet wel het forumlid dat ons weken geleden al meldde dat er een modificatie zat aan te komen) het heel goed verwoord heeft waarom Topfield niet grootschalig kan communiceren dat er een modificatie op komst is.

En Hollands koopman..... wil je soms een litertje of 30000 benzine bij me kopen ? Okee dan krijg je 9 cent korting van me. smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

gelukkig de kogel is door de kerk, hoop dat ik deze week de Hw mod kan laten uitvoeren.

 

heb vanmiddag bericht gehad .

 

tijd voor actie, en reviews over de verbetering c.q. wijziging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, jij ziet wat wij niet zien, dus als jij zo'n inzicht hebt in deze materie laat dan even het bulletin/rapport/modificatie zien inzake deze Topfieldmodificatie voor en/of t.b.v. CI-Mediaguard gebruik.

 

@Sigma, laat je toch niet beinvloeden door anderen. Het is en blijft een mooie hobby en (ver)kies enkel je vrienden waarmee je jezelf lekker voelt of kunt praten over de meterie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat
Das ook jouw goed recht.
Ik zeg ook niet dat er moet ingegaan worden op de hardware update. Ik wil alléén maar duidelijk maken waarom je geen bericht van topfield zal ontvangen.
I'ts all about the money.

Ik weet ook niet of de in de bene verkochte TF7700HDPVR zullen vallen onder deze hardware update.
Maar wie nu nog niet wil inzien dat er effectief een hardware update aan de gang is voor de TF7710HDPVR is volgens mij van kwade wil.


ze vertellen het echt wel hoor maar ik zet hier niet alles neer terbescherming van anderen

en geloof mij dat Topfield met deze discusies niet echt blij is

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...