Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: metoo
Omdat dat soort dingen ook vaak en veel gebeurt vind zowat iedereen dat normaal, als er dan iemand komt die daar (softwarematig) iets tegen doet, moet die de grond ingeboord worden?
Dat vind ik abnormaal.


Ze moeten de mensen (aan)pakken die ze maken (en flink geld aan verdienen) niet de mensen die ze gekocht hebben waarvan veel eigenlijk niet eens weten dat ze een kloon hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dit is vast wel al vermeld, maar de PC waar je nu achter zit, is dat niet toevallig een kloon van de IBM PS2?? als je hier een hekel aan hebt moet je je computer dus ook de deur uit doen Ron (en anderen die zijn mening delen) anders ben je ook nogal hypocriet bezig. Dit is gewoon mijn mening, verder wil ik er ook niets over zeggen.

 

maar ze moeten het niet zo aanpakken, dit is voor de mensen die denken dat ze een echte hebben wel zeer klote, vooral voor mensen die denken dat ze een mooie goedkope dream 500 hebben.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Toen ik van deze zgn. tijdbom hoorde, moest ik gelijk aan 'n ander Dream Multimedia produkt denken (hun 1e produkt) de Magic Module. Toendertijd werden ook legale versies vd. Magic Module getroffen (heb er hier nog 2 liggen, met org. hologram zegel) door 'n tijdbom. Ik heb 1 module toendertijd gekocht via 'n bonafide winkel (kan de naam hier niet noemen ivm. censuur) waarvan ik zeker weet dat 't geen kopie is. De andere module die ik later van iemand gekregen heb was van dezelfde revisie & had exact dezelfde hologram sticker, dus ook voor 99% zeker 'n legitime versie. Ondanks dat werd ik toch toendertijd getroffen door 'n tijdbom in de Penta firmware frown Gelukkig kon ik ze weer repareren via J-TAG.

 

Het lijkt er dus op dat Dream Multimedia toendertijd ook geweten heeft van die tijdbom, alleen hadden ze niet in de gaten dat ze hiermee ook 'n hoop legitieme klanten troffen.

 

Ik vind deze aktie die ze nu bij deze kopieen van Dreamboxen uitvoeren dan ook ronduit schandalig. Zeker als je nagaat dat er veel kopien in omloop zijn, die 'n gewone consument niet kan onderscheiden vd. orginele & die voor normale prijzen te koop worden aangeboden. Als ze idd. boxen hadden willen blokkeren had dat dan op 'n consument-vriendelijke manier gedaan, door alleen maar 'n melding te geven dat je met 'n illegale Dreambox te maken hebt. Daarmee heb je ook veel meer kans om illegale handelaren op te sporen...

 

Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat DMM hun produkten wil beschermen & daar hebben ze ook alle recht toe, maar op deze manier dupeer je veelal onschuldige consumenten. Het lijkt me toch dat ze met 'n goede samenwerking met de douane veel meer kunnen bereiken (ook financieel gezien) aangezien je 't dan voor grote handelaren moeilijk maakt om die boxen massaal illegaal te importeren. Alhoewel ik vrees dat echt criminele handelaren deze boxen vrij makkelijk via 't oostblok Nederland binnen kunnen smokkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moimoi,

Het is zeker wel aan bod geweest. In dit topic zelfs. En je bent abuis. De rechter heeft de bouwers van de IBM compatibles in het gelijk gesteld. Ze mochten de IBM weliswaar niet kopieëren, maar wel een PC bouwen die eruit zag als een IBM PC en zich gedroeg als een IBM PC. Hij mocht alleen niet identiek zijn aan de IBM PC. Men heeft dus heel eigen firmware moeten bouwen die niet gekopieerd was, maar wel hetzelfde deed.

Sterker nog, ze zijn met Microsoft in zee gegaan om MS-Dos te ontwikkelen, want ook op PC-Dos had IBM de exclusieve rechten.

 

@ninjak en alle anderen die hier Chinezen beschuldigen,

Zolang het in China geoorloofd is om rücksichtslos andermans werk te kopieëren, zijn diezelfde chinezen dus ook niet strafbaar. Buiten China vindt vrijwel iedereen het misschien onoirbaar, maar ja, daarmee opereren ze nog steeds binnen de wet.

 

En ook het vermeende exportverbod wat jij aanhaalde Ron, dat geldt niet, want China heeft dat evenmin wettelijk verboden.

 

In heel deze onverkwikkelijke zaak is er maar 1 partij echt schuldig, en dat is degene die een wet overtreedt en dat zijn de importeurs die zo'n kloon naar NL halen.

 

Het moge duidelijk zijn, ik vind het ook te ver gaan om iemand die gewoon iets produceert binnen de regels van zijn lokale wetgeving, een klootzak te noemen.

Dat je wat tegen het systeem hebt, alla daar kan ik inkomen, maar veroordeel daarom niet degene die, tot onze grote onvrede, helaas wel legaal opereert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
@ninjak en alle anderen die hier Chinezen beschuldigen, Zolang het in China geoorloofd is om rücksichtslos andermans werk te kopieëren, zijn diezelfde chinezen dus ook niet strafbaar. Buiten China vindt vrijwel iedereen het misschien onoirbaar, maar ja, daarmee opereren ze nog steeds binnen de wet.


Ik beschuldig helemaal niet de/een chinees ik geef juist aan dat het daar niet verboden is en dat we hun niet met "onze" wetten kunnen beschuldiggen.

Zie ook mijn wiet, paddo's en download opmerking en dan was ik onze "euthanasie wet" vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
@Moimoi,
Het is zeker wel aan bod geweest. In dit topic zelfs. En je bent abuis. De rechter heeft de bouwers van de IBM compatibles in het gelijk gesteld. Ze mochten de IBM weliswaar niet kopieëren, maar wel een PC bouwen die eruit zag als een IBM PC en zich gedroeg als een IBM PC. Hij mocht alleen niet identiek zijn aan de IBM PC. Men heeft dus heel eigen firmware moeten bouwen die niet gekopieerd was, maar wel hetzelfde deed.
Sterker nog, ze zijn met Microsoft in zee gegaan om MS-Dos te ontwikkelen, want ook op PC-Dos had IBM de exclusieve rechten.


in dat geval zou een dreambox kloon dus legaal zijn als je er bijvoorbeeld Pli op zou zetten.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

MoiMoi, ik denk dat jij beter niets meer kunt schrijven in dit topic, want jij geeft er duidelijk blijk van dat je deze draad niet gelezen hebt, anders zou je dergelijke opmerkingen niet plaatsen. Probeer je dus niet in een discussie te mengen als je niet snapt of wilt snappen waar het over gaat.

@duwgati, ik zeg niet dat chinesen klootzakken zijn, ik schrijf dat ik een kopierende chinees een klote chinees vind en dat blijf ik vinden omdat ik niet bereid ben om chinese wetten te accepteren. Daar vinden ze het namelijk ook normaal om burgers te laten verdwijnen, martelen en doden alleen omdat ze het niet met hun regering eens zijn.

Ik snap ook wel dat ze het daar van hun eigen regering mogen exporteren, alleen op het moment dat het de grens over gaat, is het illeale waar. Dus exporteren is wel illegaal want het is legaal nergens op bestemming te krijgen.

Ik weet dat Dream Multimedia een artikel 5 alarmering over europa heeft afgegeven en dat Satellietland eenzelfde artikel 5 alarmering bij de douane van Nederland heef ingediend. Volgens de FIOD zijn die ook nog steeds aktief, alleen als malafide handelaren het spul over de "groene grens" rijden, kan geen douane daar wat aan doen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Van die verklaring was ik op de hoogte, maar dat is toch wel raar of niet?

Als zelfs de makers van een van de betere images (andere wil ik zeker niet te kort doen) een verklaring plaatsen MET daarin het vermoeden dat er iets in zat, dat ze het nog getest hadden maar dat zij het niet geweest zijn dan reageer je toch als DMM ?

Ze kunnen dit toch moeilijk over het hoofd gezien hebben denk ik zo. Aan de andere kant het vreemde verhaal dat de Enigma makers het vermoeden hadden en dat doet MIJ vermoeden dat er ooit contact/overleg/gesprek/gerucht is geweest of dit mogelijk was of zou zijn.


Ik kan maar één ding bedenken : Plausible Denialability.

Als DMM gaat aangeven dat zij de timebomb hebben gemaakt met als doel om klonen de nek om te draaien, dan denk ik dat zij een groot probleem hebben. Juridisch gezien zou(/is) DMM zo fout zijn als het maar kon(/kan). Ondanks dat het (mogelijk) illegale producten of klonen zou zijn, het is nog steeds eigendom van iemand anders. En eigendom van iemand anders kapot maken is in Nederland, Duitsland en in alle landen van Europa een overtreding van de wet.

Bovendien, juridisch gezien is het gehele kloon principe niet eens beoordeeld. Hierdoor kan DMM in een enorm juridisch mijnenveld komen. Niet alleen omdat ze openbaarheid van zaken moeten geven. Maar ook omdat dit bij een negatieve uitspraak voor DMM natuurlijk een open deur is waarbij de consument civiele procedures kan opstarten om de geleden schade vergoed te krijgen.

Maar omdat DMM niet komt met een verklaring, zal dit niet snel gebeuren. Zolang er geen verklaring is, is er dus onduidelijkheid waardoor je alleen maar kan gissen en zijn mensen niet snel geneigd om een (civiele) procedure op te starten.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moimoi,

ik ben het met Ron eens dat je beter eerst eens de geschiedenisboeken erop na kunt slaan en je verdiepen in de achtergronden, want het is echt onzin wat je zegt. Sorry dat ik het zo plompverloren zeg.

 

@Ron,

ik ben blij dat je de uitspraak over de chinezen al een heel eind genuanceerd hebt, al zou het denk ik correcter zijn als je het systeem zou veroordelen, niet degenen die opereren binnen het systeem.

 

Citaat:
Dus exporteren is wel illegaal want het is legaal nergens op bestemming te krijgen.

Daar verschillen we van mening. Exporteren is voor hen niet illegaal. Importeren in een land waar dat verboden is, dat is illegaal voor degene die de import regelt. De importeur dus. Het is maar een nuance, maar wel een belangrijke.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is gewoon dat het hele lucratieve handel is om die klonen te verkopen.

De inkoop ligt rond de $100 per stuk en ze worden dan voor prijzen vanaf €130 weer verkocht.

Met de huidige koers van de dollar is de marge dus enorm.

En er wordt heus geen BTW over afgedragen.

 

Zolang het via allerlei veilingsites nog zo makkelijk gaat en men de indruk heeft dat de pakkans klein is verandert dat niet.

 

Tenzij opeens alle klonen stoppen met werken, er een hoop paniek is en mensen zich opeens gaan afvragen waar ze een legale box voor iets meer geld kunnen kopen, omdat ze geen zin in die ellende hebben.

 

Zolang dat niet gebeurd zijn er hele volksstammen die alleen beoordelen op prijs en redeneren dat een kloon hetzelfde is en het ook doet. (Hoe goed die kloon is laten we even buiten beschouwing)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Het probleem is gewoon dat het hele lucratieve handel is om die klonen te verkopen.
De inkoop ligt rond de $100 per stuk en ze worden dan voor prijzen vanaf €130 weer verkocht.

Wat zeg je, voor 50$ ja, ze sturen naar ieder wie ook maar wat met satelliet te maken heeft in de handel, deze mails. 50$ is zo goed als 40,00 euro en nadien verkopen voor 239,00 dat is pas kassa, kassa.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die marges kan je ook wel riskeren dat er eens een container bij de douane blijft hangen lijkt me.

 

Voor die prijs verbaast het me niet dat de kwaliteit van de klonen vaak te wensen overlaat.

Ze zullen ergens toch moeten bezuinigen om op de productiekosten zo laag te krijgen dat het daarvoor kan.

 

En over of dit zo mag, Vista raakt toch ook ernstig beperkt in functionaliteit als je niet activeert? Uiteindelijk hou je daar toch ook iets over wat nauwelijks meer werkt?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
En over of dit zo mag, Vista raakt toch ook ernstig beperkt in functionaliteit als je niet activeert? Uiteindelijk hou je daar toch ook iets over wat nauwelijks meer werkt?


Dat is natuurlijk wel iets heel anders: je kunt altijd weer terug naar de originele Windows versie die je bij je PC kreeg toen je die kocht. Daar heb je geen soldeerbout bij nodig.

Dat is ook precies waarom in dit topic al herhaaldelijk is gesuggereerd dat het handiger zou zijn geweest als ze alleen maar een deel van de functionaliteit van het image hadden uitgeschakeld i.p.v. de hele box.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...