Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten

de ontwikkeling kosten soft/hardware van de dm 500 zijn volgens mij er al lang terug verdient

zolang het prijs verschil tussen een kloon en origineel zo groot is dan blijft het ook interessant om klonen te kopen en verkopen

wat is de reden dat de dm500/+(melkkoe) zo duur is tov een kloon

want als dit prijsverschil niet zo groot is dan is het ook niet interessant om deze klonen illegaal in te voeren

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De productie van de originele variant is ook al lang stilgezet. Dat wil echter niet zeggen dat het daarmee automatisch legitiem zou worden om het ding te klonen.

 

Waar het natuurlijk vooral om gaat is dat door het gebruik van de firmware/software van DMM (en Gemini) die partijen een behoorlijke imagoschade kunnen oplopen als er iets mis is met zo'n kloon. Er hoeft maar 1 inferieure partij bij te zitten en het regent klachten over DMM. En vooral van al diegenen die te goeder trouw meenden een origineel te hebben gekocht.

Verder lijden ze in die categorie kopers ook nog eens fors omzetderving, want die lui zijn blijkbaar bereid om voldoende geld te spenderen om een origineel te kopen.

 

Kortom DMM wordt dubbel genaaid door dit soort praktijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou nog even een antwoord geven op een posting die je had gedaan in een ander topic. Alleen ik vond het te offtopic om het daar te plaatsen en beter hier op zijn plaats:

 

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Waar ik eigenlijk op zit te wachten, is Enigma voor de UFS-910. Deze is al wel aangekondigd (November 2007). Maar het laatste nieuws dateert van 1-4-2008 (video) die ik niet zo serieus neem vanwege de datum.

 

In het Dreambox forum pretendeer jij de expert te zijn op het gebied van Linux software zoals bootloaders, drivers, kernel modules en meer. Ik zou zeggen begin vast te porteren. Dan doe je in ieder geval eens echt wat zinvols in plaats van een fabrikant aan te vallen op een plaats waar deze zichzelf niet kan verdedigen en zonder enige vorm van wederhoor toe te passen.

 

Ik wil in ieder geval aangeven dat ik zeker geen expert ben op gebied van Linux software. Wel heb ik vele jaren ervaring met het porten van Win32 emulatoren naar diverse OS'en en platformen door middel van de GNU GCC C/C++ compiler. Dit waren over het algemeen closed-source projecten (diverse emulatoren waren namelijk verwikkeld in een emu-strijd waarbij geen source beschikbaar mog komen bij de andere partij) en ik wou gebruik maken van de LGPL multimedia library genaamd Simple Directmedia Layer (SDL). Vanwege dit verhaal ben ik mij dus gaan verdiepen in de do's and don't in de GPL wereld. Dus op basis van mijn eigen ervaring - en natuurlijk Google wink - heb ik het één en ander aan (Juridische) informatie verzameld.

 

Doordat ik dus ontwikkel en dus ervaring heb opgedaan met GPL licenties, weet ik dus het één en ander van de licentie - duh! - en het ontwikkelen en debuggen van applicaties. Dus neem het aub mij niet kwalijk dat ik mijn ervaringen en kennis gebruik om de rechten en plichten van DMM duidelijk te maken en dat ik vervolgens vraagtekens zet bij een aantal verwoordingen op gebied van auteursrecht en zaken als juridisch recht. Iets wat door velen is aangedragen om de resultaten van laatst goed te praten!

 

In mijn persoonlijke optiek is DMM door diverse personen neergezet als slachtoffer, terwijl de echte slachtoffers - de consument - wordt neergezet als een stelletje domme personen die het goedkoopst uit willen zijn. Vervolgens probeer ik dit te nuanceren en heb ik geprobeerd om ook de plichten en het dubieuze handelen van DMM duidelijk te maken. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van diverse bronnen die ik in de vele gevallen ook nog eens beschikbaar heb gemaakt.

 

Dat mensen liefde hebt voor een bedrijf als DMM is te begrijpen. Ik heb diverse DMM producten gehad en met enorm veel plezier gebruikt. Maar ik ben nog wel zo neutraal genoeg om ook de donkere zijde van DMM te zien en om het op te nemen voor degene die dat niet kunnen, namelijk de consument. Dat je dit onzin vind, dat is jouw mening maar mijn mening is dat dit dus wel belangrijk.

 

Wat betreft wederhoor en beschuldingen van en aan DMM. IHAD heeft een officiele statement gedaan en het één duidelijk gemaakt. De enige die in de algemene discussie hun monden stijf dicht houden is DMM. En mag ik daarom geen vraagtekens zetten bij het handelen en de resultaten van dit bedrijf?

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal vast door iemand al gedaan zijn alleen dan kom ik weer bij mijn hamvraag?

 

Hoezo verklaren ze niks wat toch wel een aantal dingen kan betekenen:

 

1] Niks zeggen en dan denken "het waait wel over", wat ik niet denk want er is genoeg tekst online zodat het altijd door bv. google weer opgepikt wordt.

2] Toegeven dat je het gedaan heb en verzin er desnoods een lul verhaal bij dat je het doet om de orginele DB gebruikers beter van dienst te kunnen zijn en dat kennelijk als "bijwerking" de "klonen" problemen ermee lijken te hebben.

3] Ontkennen en dus zeggen dat je er niks mee te maken heb. Alleen heb je dan echt de poppen aan het dansen als ooit het tegendeel wordt bewezen.

 

Ze hadden gewoon een (vage)error moeten verzinnen en die op het beeld moeten toveren. Dat dit dan ook nog het enige is als je een clonebox aan zet maar dat je hem nog wel makkelijk kan fixen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vage error meldingen werken niet, binnen de 2 dagen heeft daar wel iemand een work-around voor. (zie veranderen mac adres om bp in gimini 4.30 werkend te krijgen). De actie die ze hebben ondernomen, hoe verwerpelijk ik die ook mag vinden, is uiteindijk wel de enige die het efficient doet.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik een aantal gesproken op een forum die dit hebben gedaan. Overigens, ze hadden geen problemen vernomen maar hadden toch gevraagd of DMM verantwoorderlijk was voor de desbetreffende code.

 

Ze zijn nu geband op het DMM forum en hebben dus geen antwoord gekregen. wink

 

Overigens, waarom moeten wij gaan vragen om wederhoor? Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van DMM dat ze zelf moeten komen met deze informatie. Zeker gezien de response op diverse fora, meldingen op het internet, etc.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels, hulde voor je rustige, afstandelijke en met feiten onderbouwde manier van discussie voeren.

Duwgati, hulde voor je pogingen om wat nuances aan te brengen in wat af en toe als "ongenuanceerdsat4allstandpunt" over komt.

Toxic, ben jij niet een beetje al te emotioneel betrokken bij deze affaire?

Je bent al weken uiterst onrustig, maar momenteel overtref je echt jezelf, nog even en we hebben een diplomatiek incident met China...:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff........, wat een leesvoer gisterenavond.

 

Bij Philips zitten de bedenkers van de magnetron nog steeds te huilen om het feit dat - in dit geval de japanners - het magnetron concept/principe hebben gestolen en op hun japanse nabouwmethode plus een betere (?) marketing manier op de markt hebben gezet. M.a.w. het uiteindelijke kassucces van de magnetron is behaald in Japan.

 

Nu we in deze moderne tijd zijn aangeland zijn deze ongeoorloofde principes (lees stelen) ook een tikkeltje verfijnd maar ook gewaagder. Maar ........ wij kopen dat ook, immers wij willen zoveel mogelijk waar voor zo weinig mogelijk. Hierover zijn vele voorbeelden te over, kijk maar eens op dit board.

 

Laten we nu ons niet als moraalridder opwerpen nu het "ding" wat "dichterbij" komt, ofwel wij er enig nadeel van ondervinden.

Jaren terug werden vele scheepswerven gesloten omdat de "goedkope" landen onze ontwerpen goedkoper konden nabouwen.

 

Juridich kunnen we dit allemaal onderbouwen en veroordelen, maar ook deze tak van sport kent vele dwalingen. Dus uitgepraat raken we nooit en de globalisering ontwikkeld zich in deze tijd sneller dan als voorheen met als gevolg dat moraliteit ook moet worden ontwikkeld en misschien wel aangepast.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spotvogel
Je bent al weken uiterst onrustig, maar momenteel overtref je echt jezelf, nog even en we hebben een diplomatiek incident met China...:-)

Of nog erruger... een kloon van Ron.. whahahahahaha :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag hier dan het off topic forum zijn, maar dat wil niet zeggen dat we daar ook in ieder topic off-topic mogen gaan. Als je nog een zivolle bijdrage hebt, ga je gang. Maar als we verder off topic gaan, gaat er een slot op.

 

Laat wel gezegd zijn dat ik blij ben dat iedereen zich op keurige wijze heeft gedragen. Dat is helaas niet altijd het geval wanneer het een onderwerp betreft wat een emotionele lading heeft.

Chapeau.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...