Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten

Er komt in dit topic heel veel aan bod: Dreambox kopieën, Dream Multimedia, Gemini, GPL en non-GPL licenties, allerlei juridische aspecten. Kortom, in feite gaat de discussie dus niet werkelijk over de Dreambox. We willen dit forum graag zuiver houden, dus vandaar dat we het verplaatst hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had hier op de site niet meer willen reageren, maar nu toch even wel.

Ik ga mij hier niet in de discursie mengen , dat heeft toch geen zin.

maar ik wil toch wel duwgatie een pluimpje geven, hij strijd met open vizier en vol vuur voor de stellingname van de mods.

 

Duwert petje af.

 

.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar


Overigens, let even op mogelijk. In enorm veel landen is het gebruik van klonen niet illegaal zolang het de copyright of trademark van een product niet overtreedt. Een overtreding van copyright of trademark is leuk, maar dan moet het wel op Europees niveau geregistreerd zijn. Als het alleen in het land van herkomst is geregistreerd, dan mag een kloon dus gewoon in het buitenland verkocht worden.



Niels, juridisch gezien hebt uw gelijk!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Jah ja, en jij bent expert jurist, advocaat of rechter sinds .....? smirk


Heeft niks met een jurist of advocaat te maken maar met merkrecht en/of octrooirecht. Je kan een merk registreren in het land van herkomst en/of op Europees niveau. Als jij alleen een merk registreerd in bijvoorbeeld Duitsland en iemand komt hetzelfde product op de markt in Nederland (bijvoorbeeld een kloon) en je hebt geen merk-registratie gedaan in de Benelux of op Europees niveau, dan heb je in feite gewoon pech. Dan is het product gewoon legaal te verkopen want je merkrecht is alleen maar geldig in Duitsland.

Maar er zijn uitzonderingen, namelijk producten die komen uit een bepaald gebied. Je kan hier denken aan Bordeaux wijn (alleen wijn uit deze streek mag zo heten) of een tijdje terug was er iets met een ham of kaassoort uit Italie.

Meer informatie kun je vinden op deze URL.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het ook allemaal went of keert, ik heb geen enkel respect voor clone bouwers, ik blijf het ordinair jatwerk vinden, of er nu een ander kastje of kleurtje omzit of niet.

 

daarom heb ik meer respect voor het lef van de mensen die die bom gemaakt hebben.

Daar kan ik de humor wel van inzien.

Of dit nu juridisch, of politiek correct is of niet zal mij worst wezen.

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Jah ja, en jij bent expert jurist, advocaat of rechter sinds .....? smirk


Wat is nu het nut van een dergelijke reactie ?

Ieder kan toch vanuit zijn achtergrond een visie geven op deze kwestie.

Men heeft het recht om firmware alleen te laten werken op de eigen apparatuur. Echter onder valse voorwendsels een "time-bomb" virus inbouwen is sabotage van een ander zijn bezit.

Het bewust grotendeels onklaar van maken van apparaten van derden kan onmogelijk worden gerechtvaardigd.

Men hoeft hiervoor geen jurist te zijn om dit te kunnen begrijpen.

Ik zou niet graag in de schoenen staan van DMM, als blijkt dat zij hier de hand in hebben gehad. Ze zullen zeker opdraaien voor het herstel van de beschadigde boxen en de bijkomende kosten.

Ook al is het namaak. Je moet van andermans spullen afblijven. Er zijn bovendien talloze gebruikers die het apparaat te goeder trouw hebben gekocht.

Dit staat dan ook nog eens los van de GPL discussie.

Men had vooraf juridisch advies moeten inwinnen, alvorens een dergelijke actie te starten.

Dan had men nu al aan kunnen geven op welke juridische gronden een actie met een "time-bomb" virus kan worden gerechtvaardigd.

Beetje dom ! (van DMM ?)

Groet,


Bram

P.S Ik heb geen kloon en doe niet aan internet Card sharing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat veel mensen het een schande vinden dat de box gekloond is.

Tevens geen respect hebben voor deze makers etc etc.

Raar want hoeveel van u heeft een japanse automobiel?

Dit namaken gebeurt al sinds mensen-heugenis.

Toen ik mijn bedrijf had werden mijn producten ook nagemaakt zelfs foto's gebruikt van onderdelen die je terug vond in andere folders.

Als het maar goedkoper is kopen de mensen het wel.

Maar de echte kwwaliteit wint het toch.

Maar gekke dingen in software bouwen waardoor iets stukgaat is in mijn ogen toch wel een heel triest je laat je dan wel kennen hoor.

Volgende stap misschien iedereen die negatief spreek over het product even een lesje leren????

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie van de Belg sloeg nergens op. Iemand alleen gelijk geven zonder te beargumenteren waarom is zinloos.

Snuffer, we spreken hier over namaak incl. merknaam, software en hardware. 1 op 1 kopie dus. In enkele gevallen een kopie met een ander kleurtje of een ander merkje, het blijft namaak en voor zover ik weet heeft Dream Multimedia de DM500S "slechts" europees geregistreerd en alle nieuwe modellen wereldwijd.

Het is dus wel degelijk verboden dergelijk namaak te in- of verkopen in geheel Europa.

Als die zogenaamde Duitse "juristen" die zich er nu zogenaamd over gebogen hebben en menen dat ze dergelijk kloons wel legaal mogen verkopen en nu schade lijden door defecte kloons, moeten Dream Multimedia dan maar aanklagen. Dan hebben we meteen een harde uitspraak en niet het giswerk dat men hier kan lezen.

Ik vind het echt ongelofelijk dat hier bedrijven al worden veroordeeld zonder enige vorm van proces. Het moet echt niet gekker worden. Ik zal alle sat4all leden wijs maken dat Snuffer een oplichter is en via sat4all dozen met stenen aan de leden verkoopt en jullie veroordelen hem dan meteen zonder enige vorm van juridische uitspraak? Het zou toch van de zotte zijn als het zo werkte.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffer,

 

Ik kan me vinden in je stellingname.

Het clonen,namaken,immiteren,plagiaat, jatten of hoe je het ook noemt gebeurd wereldwijd op elk continent en niet alleen door piraten maar zelfs door gerenomeerde bedrijven,personen. Niet alleen software maar van diamant tot medicijnen, van scheerapparaat tot vliegtuigonderdelen en als het moet met certificaat (uiteraard ook vals).

 

Maar denk je werkelijk dat die Levi's/G-star/Diesel of ander merk jeans die jij op de bekende markten/vrij markten zoals bijv. Koniningendag koopt (en niet eens tegen dumpprijzen) echt zijn?

 

Denk je werkelijk dat diezelfde bedrijven afgekeurde partijen niet dumpen op de wereldmarkt, zodat het via omzwerving alsnog hier te koop is, om het verlies te beperken?

 

Denk je werkelijk dat die "namaak" niet in dezelfde fabriekjes door dezelfde goedkope arbeidskrachten gemaakt worden met dezelfde kwaliteit als het "origineel"?

Handel is nu eenmaal handel en laten we eerlijk zijn en geen boter op ons hoofd hebben, iedereen werkt er aan mee en soms mag nep gewoon kijk maar eens bij http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html

 

Verder levert die nep natuurlijk voor heel veel mensen een(karige) dagelijkse boterham op die anders gewoonweg geen reden van bestaan hadden.

 

Mag imitatie?? Mogen imittatie-onderdelen? Mogen imitatie-onderdelen gebruikt worden in een reparatie van een merk artikel?

Is een "niet van echt te onderscheiden" imitatie nep of niet? Wie bepaalt dan of het nep is als niemand het meer kan zien?

Is een replica echt? Mogen we dan wel namaak AIDS-remmers of namaak baby voeding naar Afrika sturen om de bevolking te helpen als de originele te duur zijn?

 

Ik vrees dat we aangeland zijn in een discussie tussen voor- en tegenstanders, nep of niet, eerlijk of oneerlijk...maar een ding is zeker: de wereldeconomie bevind zich op het huidige niveau mede dankzij deze"nep".

 

V8

 

 

 

 

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil jou wel eens horen piepen als je op de intensive care ligt en er in plaats van een beademingsapparaat van Philips Medical een kloon van inferieure kwaliteit staat te beademen.

Ik heb in Eindhoven al diverse kloon's gezien en de meeste waren al na een week defect. Flash defect, instellingen weg na rebooten, een tuner die een paar honderd zenders te weinig vond etc. etc.

Hoe je het ook wend of keert, namaak verhandelen is een misdrijf (art. 337 wetboek strafrecht) en mensen die dat soort spullen verhandelen zijn dus misdadigers.

Verder wordt deze namaak vaak voor de normale prijs verkocht. Zeg niet dat het niet zo is, want ik heb bij die in beslag genomen clones en proefaankopen door deurwaarders ook de aankoop facturen gezien en daar stonden zelfs bedragen van 229,00 en 225,00 euro op. Een enkeling voor 200 euro.

Daar worden consumenten dus gewoon kijhard mee opgelicht en een fabrikant en eerlijke verkopers ernstig benadeeld!

Dat is op geen enkele manier goed te praten en daarom vind ik het ook klasse dat Satellietland hier juridisch tegen optreed en als belangrijkste voorwaarde in een schikking ook eist dat de consumenten die bij zo'n bedrijf zo'n kloon is verkocht, hun geld terug krijgen of een originele dreambox.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Begrijp ik nu goed dat jij (al hoop ik dat het nooit gebeurt) niet aan gecloonde apperatuur wil liggen al zouden ze levensredend zijn??

 

Als deze clone van beademingsapperatuur mijn leven zou redden zal het mij worst zijn al zou het een gelcoode Atlas Copco compressor zijn.

 

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan (en hoop voor jou) dat je begrijpt dat ik het zo niet bedoel:-)

Ik bedoel daarmee te zeggen dat het schandalig zou zijn dat als je als klant originele goede kwaliteit verwacht, je een kloon van inferieure kwaliteit krijgt.

Deze discusie heeft een totaal scheve wending genomen. In plaats van dergelijk misdrijven te veroordelen wordt het slachtoffer nu zelf ter discussie gestelt en dat vind ik niet kunnen. Zeker niet omdat deze zichzelf niet kan verdedigen en ook geen kans op wederhoor krijgt.

Als we al dat soort kloon's maar toelaten en goedkeuren en veel erger nog, blijven kopen, gaat dat ten koste van fabrikanten die wel geld uitgeven aan ontwikkeling van nieuwe producten en dat is een totaal verkeerde ontwikkeling.

Lieden die bewust een kloon in- of verkopen zijn wat mij betreft dan ook domme naive mensen die totaal geen idee hebben wat voor schade ze daarmee aanrichten.

Let wel, dat Dream Multimedia achter deze actie zou zitten is niet bewezen noch bevestigd, dus zijn ze onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Zelfs al zouden ze er wel achter zitten, zouden ze dit niet hoeven hebben doen, als die klote misdadigers in China onze Europese producten niet zouden namaken en daarmee onze economie verpesten!

Laten we dus niet even vergeten wie dit probleem nu echt veroorzaakt heeft!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...