Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Verder wordt deze namaak vaak voor de normale prijs verkocht. Zeg niet dat het niet zo is, want ik heb bij die in beslag genomen clones en proefaankopen door deurwaarders ook de aankoop facturen gezien en daar stonden zelfs bedragen van 229,00 en 225,00 euro op. Een enkeling voor 200 euro.
Daar worden consumenten dus gewoon kijhard mee opgelicht en een fabrikant en eerlijke verkopers ernstig benadeeld!
Dat is op geen enkele manier goed te praten en daarom vind ik het ook klasse dat Satellietland hier juridisch tegen optreed en als belangrijkste voorwaarde in een schikking ook eist dat de consumenten die bij zo'n bedrijf zo'n kloon is verkocht, hun geld terug krijgen of een originele dreambox.


100% mee eens. En de actie van Satellietland vind ik ook de enig juiste benadering. Ondersteun de gedupeerden die niet (meer) bij de dealer verhaal kunnen halen en treed op tegen degenen die echt fout zijn. De malafide handel.

Origineel bericht van: Toxic[Q
] Zelfs al zouden ze er wel achter zitten, zouden ze dit niet hoeven hebben doen, als die klote misdadigers in China onze Europese producten niet zouden namaken en daarmee onze economie verpesten!


Dat is natuurlijk wel een vervelend probleem, want die Chinezen zijn helaas geen misdadigers. Misschien wel volgens onze wetten, maar ja, ze produceren in China en daar is het toegestaan.
Dat is dan ook de doorn in het oog van m.n. de autoïndustrie die er al jaren aan werkt om dat wettelijk verboden te laten verklaren. Tot nu toe echter is het, volgens de lokale wetgeving, nog steeds officieel toegestaan in China, maar ook bijv. in Taiwan.
Per saldo is dus alleen de importeur/handelaar in NL en elders in europa echt fout.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is volgens onze wetten wel verboden dus uitvoeren mag China het niet en dat doen ze wel, sterker nog: Ze bestoken heel de wereld zelfs met reclame voor nagemaakte artikelen.

Ik probeer in de winkel zo weinig mogelijk te kopen van chinese producenten en dat valt tegenwoordig niet mee.

Ik las in dit topic overigens dat iemand schreef dat de originele Dreambox ook uit china komt. Dat is niet waar. De Originele DM500S productie kwam uit Taiwan en daar gelden wel kijkharde wetten tegen namaak.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard begrijp ik je... maar zie daarmee ook gelijk het dilemma waar we mee worstelen.

 

Ook ik ben een geen voorstander van piraterij en geef in dit geval Dream Multimedia hier ook het voordeel van de twijfel en, alhoewel ze de schijn tegen hebben, zijn zij inderdaad onschuldig, laat daarover geen twijfel bestaan.

 

Toch wil ik diegenen die bewust een clone gekocht hebben niet "dom" en naif" noemen. De meeste kopen bewust en geheel wetend van de risico's dus daar geen medelijden of compassie mee. Echter veroordeel ik ze ook niet. Deze apparaten mogen namelijk wel geimporteerd,verkocht en verhandeld worden waarmee ik na aanschaf rechtmatig eigenaar ben...is het daarna dan toegestaan om een anders eigendom bewust te vernielen??

 

 

 

De grens is uiterst dun, vervaagd en verschuifd te pas en te onpas.

 

 

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Deze discusie heeft een totaal scheve wending genomen. In plaats van dergelijk misdrijven te veroordelen wordt het slachtoffer nu zelf ter discussie gestelt en dat vind ik niet kunnen. Zeker niet omdat deze zichzelf niet kan verdedigen en ook geen kans op wederhoor krijgt.

 

Uhm?

Over scheve wending?

Ik dacht dat de aandacht oorspronkelijk uitging naar al of niet te goeder trouw zijnde DM500 bezitters, wier bakje niet meer zo wil?

Is een zekere fabrikant nu ongemerkt naadloos van verdachte in de slachtofferrol geplaatst?

En, me dunkt, ik dacht dat diezelfde fabrikant hier met verve verdedigd wordt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben bij Dream 100 procent gelijk dat ze de producten willen beschermen. Ik denk dat we daar allemaal over eens zijn.

 

Echter Dream moet het bij de bron aanpakken. En dat is de fabrikanten die deze ontvangers maken en de mensen die hem daarna op de markt brengen. En niet als dat te moeilijk is of in het geval van de fabrikant van de clonen onmogelijk is het dan maar te willen uitspelen via de kopers van deze boxen.

 

Een gedeelte zou wellicht kunnen weten dat het namaak producten zijn. Er zal ook een heel groot gedeelte zijn die niet dagelijks op intenet alles leest en bijvoorbeeld na een leuk verkooppraatje van een winkelier deze box gekocht hebben. Dus vind ik de stellingname dat iedereen het had kunnen weten wat kort door de bocht.

 

Als dit de trend wordt kunnen we lachen. Het is al eerder gezegd. Even fictief. Stel dat een provider als bijvoorbeeld CanalDigitaal, Premiere of Sky UK de mogelijkheid weet te realiseren om te detecteren dat een smartcard, bijvoorbeeld door cardsharing, oneigenlijk gebruik wordt. En men gaat alle ontvangers waarmee dit gedaan wordt een "time bomb" sturen waarmee de ontvanger onklaar wordt gemaakt. Wat zou dan de reactie zijn hier en elders op het internet? Ik weet het antwoord wel hoor.

 

En inderdaad is het niet netjes om te praten over personen die zich hier niet kunnen verweren. Vind ook een puike stellingname als dit op dit forum wordt doorgevoerd. Maar dan lijkt me wel gelijke monikken gelijke kappen. En dan kan men alleen nog maar praten en discuseren over mensen die op dit forum aanwezig zijn. Dus dan is bijvoorbeeld alle discussie, hoe terecht af en toe ook, over CanalDigitaal op dit forum verleden tijd. Deze kunnen zich bij mijn weten namelijk niet verweren.

 

Citaat:
Ik wil jou wel eens horen piepen als je op de intensive care ligt en er in plaats van een beademingsapparaat van Philips Medical een kloon van inferieure kwaliteit staat te beademen.

Ik heb in Eindhoven al diverse kloon's gezien en de meeste waren al na een week defect. Flash defect, instellingen weg na rebooten, een tuner die een paar honderd zenders te weinig vond etc. etc.

 

Helemaal gelijk in zeer slechte zaak. Maar wat zou jij denken als een familielid of bekende aan deze kloon beademing ligt (die het op dat moment wel doet) en Philips verspreidt een flash firmware waarin deze beademingsunit plots stopt met functioneren.

 

Zomaar mijn idee....

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chevrolet

Toch wil ik diegenen die bewust een clone gekocht hebben niet "dom" en naif" noemen. De meeste kopen bewust en geheel wetend van de risico's dus daar geen medelijden of compassie mee. Echter veroordeel ik ze ook niet. Deze apparaten mogen namelijk wel geimporteerd,verkocht en verhandeld worden waarmee ik na aanschaf rechtmatig eigenaar ben...is het daarna dan toegestaan om een anders eigendom bewust te vernielen??


Natuurlijk mag dat spul NIET verhandeld en in-/verkocht worden.
Hoe kom je daar nu bij. In- en verkoop is in Europa een misdrijf!

Citaat:
Echter Dream moet het bij de bron aanpakken. En dat is de fabrikanten die deze ontvangers maken en de mensen die hem daarna op de markt brengen. En niet als dat te moeilijk is of in het geval van de fabrikant van de clonen onmogelijk is het dan maar te willen uitspelen via de kopers van deze boxen.


Dat zal niet meevallen, want China trekt zich van internationale wetgeving NIETS aan. Je kunt dus zo'n producent niet aanpakken, je kunthet pas aanpakken als het europa binnenkomt en dat gebeurt ook.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik wil jou wel eens horen piepen als je op de intensive care ligt en er in plaats van een beademingsapparaat van Philips Medical een kloon van inferieure kwaliteit staat te beademen.

leuk voorbeeld,

maar denk je eens in dat DMM een nieuwe driver voor deze kloon gemaakt heeft, dan heb je echt helemaal niets meer te lachen.

 

alle gekheid op een stokje;

Dat DMM die kloons aan wilt pakken, vind 'ik' helemaal te gek, zelfs de manier waarop.

Het vreselijke minpunt, is dat ze dit stiekem (zoals het er nu uitziet) over de ruggen van Gemini gedaan hebben.

Hoewel ik een aanbidder ben van PLi en Ronaldd, vind ik het uitermate treurig dat net (gemini dus) mede de klos zijn van deze actie, maar het had net zo goed willekeurige ander maker kunnen zijn

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Helemaal gelijk in zeer slechte zaak. Maar wat zou jij denken als een familielid of bekende aan deze kloon beademing ligt (die het op dat moment wel doet) en Philips verspreidt een flash firmware waarin deze beademingsunit plots stopt met functioneren.

 

Leuke vergelijking. Ik zou bijna zeggen: Satwatcher 1 tegen Ron 0, maar doe dat toch niet:-))

In het geval van de kloon is deze namelijk ook niet in je gezicht opgeblazen en heeft jou als gebruiker geen fysieke schade opgeleverd.

Dat is in het geval van jouw vergelijking wel zo. Daar gaat de gebruiker dood door een slecht werkend apparaat en niet het apparaat zelf.

Toch vind ik hem strak:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we dan toch al over en weer aan het beschuldigen zijn, wil ik toch wel even ten zeerste in twijfel trekken dat Gemini dit zogenaamd niet geweten heeft.

Die hangen namelijk wel heel erg dicht bij de tepel van Dream en hebben dit dus gewoon geweten en zijn pas geschrokken toen er een aantal mensen heel aggressief op hun actie reageerden en hebben naar mijn mening daarom de schuld maar een beetje op het bordje van Dream geschoven.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]

Citaat:
Echter Dream moet het bij de bron aanpakken. En dat is de fabrikanten die deze ontvangers maken en de mensen die hem daarna op de markt brengen. En niet als dat te moeilijk is of in het geval van de fabrikant van de clonen onmogelijk is het dan maar te willen uitspelen via de kopers van deze boxen.


Dat zal niet meevallen, want China trekt zich van internationale wetgeving NIETS aan. Je kunt dus zo'n producent niet aanpakken, je kunthet pas aanpakken als het europa binnenkomt en dat gebeurt ook.

Ron


En dus moeten soms nietsvermoedende kopers van deze namaakontvangers het dan wel ontgelden omdat Dream fabrikanten van deze ontvangers niet kan aanpakken omdat Chinezen zich niets van internationale wetten aantrekken.

Die koper heeft de namaak ontvanger niet gemaakt, heeft hem ook niet zelf in China ingekocht om ze met grote winst te verkopen in Europa. Nee die is er in sommige gevallen zelf ook ingetuimeld en krijgt van Dream, omdat het de makkelijkste schakel is in het hele gebeuren om aan te pakken, ook nog eens een flinke trap na.

Het is echt de wereld op zijn kop.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Persoonlijk zou ik me dan richten tot de winkelier die me de box verkocht zou hebben als een orginele ontvanger.

Als ik iets van een bepaald merk koop verwacht ik ook dat ik dat merk krijg en niet een kopie daarvan.

Dus als me dan een bewust een kopie verkocht werd en die legt het loodje omdat het een kopie is.

zou ik mijn geld terug eisen of een orginele box desnoods middels een advocaat en/of de consumenten bond.

 

En voor de gene die willens en wetens een cloon hebben gekocht tja daar heb ik zo iets van eigen schuld.

 

Microsoft beschermt ook al jaren hun software door in de b.v de service packs een tooltje in te bouwen dat kijkt of je wel een legale windows versie hebt.

Zo nee dan ook geen upgrades meer.

Sommige versies kun je niet eens meer registreren/activeren.

Moet je dan als je willens en wetens er een illegale windows versie gebruikt microsoft ook maar gaan aanklagen.??

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Citaat:
Helemaal gelijk in zeer slechte zaak. Maar wat zou jij denken als een familielid of bekende aan deze kloon beademing ligt (die het op dat moment wel doet) en Philips verspreidt een flash firmware waarin deze beademingsunit plots stopt met functioneren.


Leuke vergelijking. Ik zou bijna zeggen: Satwatcher 1 tegen Ron 0, maar doe dat toch niet:-))
In het geval van de kloon is deze namelijk ook niet in je gezicht opgeblazen en heeft jou als gebruiker geen fysieke schade opgeleverd.
Dat is in het geval van jouw vergelijking wel zo. Daar gaat de gebruiker dood door een slecht werkend apparaat en niet het apparaat zelf.
Toch vind ik hem strak:-))

Ron


Soms vliegen we elkaar wel eens in de haren (weet niemand hier, oeps nu wel) maar ik mag je op dit soort momenten toch wel weer heel erg. smile

Maar even inhoudelijke opmerking om mijn doelpunt toch meer kracht bij te zetten. Het apparaat in mijn fictief voorbeeld is wel kapot, anders zou de patient immers nog leven. En de patient kan gelijkgetrokken worden met de namaakontvanger in deze hele discussie. En die is ook dood.

Dus geen buitenspel doelpunt in mijn ogen maar een loep zuivere Huntelaar, okee je bent Brabander dus een Koevermansje, onhoudbaar voor de keeper klem in het kruis van het doel smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...