Ga naar inhoud


Wanneer start het Waals pakket ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

Ik vermoed nog altijd dat het toch 19.2 wordt om alzo een paar zenders uit het TVV/CDS-aanbod en canalsat te kunnen meeprikken. De franse zenders zijn nogal populair en aangezien tps gestopt is op 13E moeten ze die toch ergens halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het schijnt toch inderdaad de Hotbird te worden.

Maar er worden dan ook schotels bij verkocht die (met een speciale LNB) zowel de Astra als de Hot Bird kunnen ontvangen.

 

Niet echt logisch, maar misschien was er wel te weinig plaats op de Astra satelliet.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bis-abonnementen zijn officieel niet in België af te sluiten.

 

Ik vermoed dan ook dat er een samenwerking gaat komen met AB-sat (eigenaar van BIS), waarbij die zenders gaan terechtkomen, samen met AB3 en AB4, in het télésat-pakket en waar er waarschijnlijk nog een aantal zenders gaan bijkomen op Astra 1 uit het Canalsat-pakket.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch woon ik in Belgie en heb op mijn adres een officiëel abonnement afgesloten op www.bis.tv.

 

De monobloc LNB is een oude klassieker van in de TPS/Csat periode om Astra + Hotbird te kunnen ontvangen.

 

Maar daar heb je niet genoeg aan als je ook HD wenst moet je Astra 3 hebben.

 

de site van Telesat maakt inderdaad melding van een monobloc LNB.

 

Ter info, verkies 2 losse LNB's met een Disecq switch, iets duurder maar zoveel beter.

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het vreemd vinden dat TeleSat kiest voor de Hotbird, terwijl TPS en CanalSat voluit voor de astra19 gaan. Het licht voor de franse pakketten gaat zachtjesaan uit op de Hotbird.

 

Anderzijds zal de hotbird misschien wel een pak goedkoper zijn. Dit zal allicht de multi-antennes weer een boost geven. Een combi 13-19-23-28 wordt op deze manier eigenlijk meer en meer het minimum om een volwaardig satelliet-aanbod te krijgen.

 

voordeel is wel dat als quasi iedereen zo een quatro-opstelling heeft, het voor de providers wel gemakkelijker wordt om te verhuizen naar de goedkoopste sat van de 4.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vooral de goedkope transponders is, waarom voor Hotbird is gekozen. Jammer is wel dat TVV en CDS dan geen RTBF La Une en RTBF La Deux door kunnen geven. Dan zou men weer met een nieuwe schotel moeten kopen, in plaats van de 'Triple-Sat' voor Astra 1, 2 en 3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dus omdat hun eigen beperkte apparatuur het niet aankan, mag niemand het hebben ? mad

Ik heb een Multytenne Twin, en heb dus toegang tot alle 4 die transponders.

Als ze nu denken dat ik er nog eens een Télésat kaartje ga bijkopen, zijn ze goed mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...