Ga naar inhoud


Zijn er hier fotografie kenners?


Bocky Wocky

Aanbevolen berichten

Ik heb voor de zaak een A350 gekocht. Ik kan hem niet vergelijken met de Nikons.

Mijn enige opmerking is: de kitlens (zoals vele, heb ik begrepen) is bagger. Ik heb er een Sigma 50mm macro bijgekocht vanwege de productfotografie die we moeten doen.

Er is wel een mooiere standaard zoomlens van Sony, de 16-80, een Zeis lens, maar die is nu rond dezelfde prijs als de body.

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zijn ook zeker mooie camera's

Alleen is de K20D, die net zo veel van die megapukkels heeft als de A350 nog een stuk duurder.

Maar eerlijk is eerlijk voor mezelf zit ik er wel aan te denken.

Er is op de tweedehands markt veel glas van heel goede kwaliteit beschikbaar dat zo op die Pentax kan.

Voor een 1:1.7 50mm betaal je niet veel meer en op een K20d is dat een hele mooie portret lens.

René.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de Nikon D40X met de standaard 18 - 55 lens.

Ik heb er een 55 - 200 mm lens bij gekocht.

Plus een voorzet ring 2x dus word de 200 mm lens een 400 mm.

Maar ik wil er nog een tussen ring bij hebben voor de macro foto`s.

Verder ben ik dik tevreden

 

mvg Mario

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had Konica en je had Minolta, die zijn samengegaan tot Konica-Minolta.

Sony heeft het geheel weer overgenomen en de techniek van de Konica-Minoltas in hun toestellen toegepast.

Ik heb 2 jaar lang met een Konica-Minolta A2 geschoten en dat was een prima toestel voor dat geld.

Ik schiet het laatste jaar met een 30D van Canon, met een 24-105 F4 L IS USM lens en een 70-200 F4 L IS USM lens.

Heb daarvoor ook andere lenzen erop gehad (17-85 F3.5-5.6 IS Usm)

Daar zit echt al een heel verschil in.

Een 400D met kitlens, ja bekend is dat de kitlens die er standaard bij zit niet veel voorsteld.

Die zou zelf op een fullframe camera slecht presteren.

Om dan te zeggen dat een 400D serie er niet aan kan tippen is dan een beetje voorbarig.

Maar ja als ik mocht kiezen tussen Sony en Nikon dan nam ik Canon.

Megapixel is leuk, maar een goede beeldverwerking chip is beter.

 

 

In mijn profiel staat mijn eigen www hoekje internet wel, daar staan wel een paar foto's

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen software anders dan de raw converter.

Laat ik het anders zeggen dan, de kitlens is niet een van de betere lenzen smile

 

En als je 1 keer L lenzen gebruikt wil je ook niet weer anders.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een Sony, eigenlijk vooral omdat ik mijn oude Minolta lenzen wilde blijven gebruiken. Toch even op Internet gekeken wat een oude Minolta Dinax met lenzen doet, een body en 2 lenzen die ooit tesamen zo'n 3000 ouderwetse guldens kosten worden nu aangeboden voor minder dan 100 euro. Kennelijk hebben nog niet veel mensen door dat die oude lenzen perfect werkenop nieuwe Sony's. Wel is brandpuntsafstand met 1,5 te vermenigvuldigen, zo is mijn oude zoomtele nu 150-450 mm ipv 100-300.

Moraal, koop een Sony body en tweedehandslenzen van Minolta. O, mijn oude 28-100 zoomlens vindt ik prettiger dan de standaardzoomlens waarmee de Sony verkocht wordt.

BTW 14 milj. ipv 10 heeft alleen zin als je extreem wilt uitvergroten of "digitaal" wilt zoomen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Melle
Ik gebruik geen software anders dan de raw converter.
Laat ik het anders zeggen dan, de kitlens is niet een van de betere lenzen smile


Dan mis je veel Melle..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie ik toch anders.

Ik hoor wel andere fotografen over het wegklonen van bepaalde dingen en dit en dat even aanpassen.

Dan is het in mijn ogen geen origineel meer.

Ok elke camera heeft zijn beperkingen, zeker gezien vergeleken met wat ons oog kan, maar om alles softwarematig te gaan "sjoppen" enzo..dan kun je net zo goed een tekening maken ipv iets op de foto te zetten.

Maar ja dat is mijn mening en gelukkig is het zo dat er evenzoveel meningen zijn als fotografen.

 

En daar is niets mis mee :D

 

Je weet zelf hoe je je voelt als je in jouw ogen een kick ass foto hebt gemaakt he smile

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Boaz, daar gaan we wat mee doen wink

 

Enne mijn keuze staat vast.. het is een A300K geworden.

Dit wordt een druk weekend, want ik ga hem vandaag halen.

 

B.W.

 

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...