Ga naar inhoud


switch(draadloze router)beveiligen met wpa of wpa2


sattos

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik stuit tegen een probleem,aansluiting ziet als volgt uit,

 

Van zyxel modem(niet draadloos) loopt een kabel naar mijn belkin router(wel draadloos).

Van belkin router lopen 2 kabels 1 naar mijn laptop en andere naar mijn pc.Die belkin router gebruik ik als switch.Tot mijn grote verbazing kan ik gewoon met die belkin op internet via mijn Gsm.Als ik Belkin en zyxel uit de muur haal dan is er geen sprake van internetverbinding.Hoe moet ik die beveiligen met wpa of wpa2?

 

mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sattos
Van zyxel modem(niet draadloos) loopt een kabel naar mijn belkin router(wel draadloos).
Van belkin router lopen 2 kabels 1 naar mijn laptop en andere naar mijn pc.Die belkin router gebruik ik als switch.Tot mijn grote verbazing kan ik gewoon met die belkin op internet via mijn Gsm.Als ik Belkin en zyxel uit de muur haal dan is er geen sprake van internetverbinding.Hoe moet ik die beveiligen met wpa of wpa2?

Via je PC log je middels internet explorer in op de web interface van je Belkin router, waarschijnlijk zoiets als: http://192.168.2.1
Daar dien je te zoeken naar de wireless security instellingen en te wijzigen in WPA(2) met een goed wachtwoord.
In de handleiding vind je dit beter beschreven, of geef even je Belkin typenummer door, dan kan ik nog wat meer informatie geven.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik zo een ip invul krijg ik melding "pagina wordt niet gevonden""

 

let op:het is wel een draadloze router maar ik gebruik die als switch zodat ik mijn beide pc op kan aansluiten.

Als ik met mijn gsm naar internetverbinding zoek,vind ik mijn netwerk,dus maw mijn switch of draadloze router is niet beveiligd.

Want die andere modem(zyxel) hoef ik niet te beveiligen want die is niet draadloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
let op:het is wel een draadloze router maar ik gebruik die als switch zodat ik mijn beide pc op kan aansluiten.

Dat is prima, de meeste routers hebben een ingebouwde switch.
Als je het draadloos netwerk niet gebruikt kun je dit in vele routers ook gewoon uitzetten.
Dit gaat via de webinterface met een adres zoals 192.168.x.x of 10.0.x.x
Als 192.168.2.1 niet werkt, open dan de opdrachtprompt (Start, Uitvoeren, CMD) en type dan in:
ipconfig [Enter]
Het juiste adres staat dan achter "Standaardgateway", of kijk anders eens in de handleiding. Welk model Belkin router heb je?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gaat dit ook niet werken. Wat er nu gebeurt waarschijnlijk is dat de router en het modem allebei in een ander IP netwerk zitten. Het modem deelt bijvoorbeeld 192.168.100.xxx adressen uit, terwijl de router (welke als switch wordt gebruikt) misschien in het netwerk 192.168.2.xxx zit. Als dan ook de DHCP servers van beide aan staan dan kan dat gezellig worden.

 

Dus mijn advies is bijna gelijk aan mijn voorgangers advies;

Verwijder de verbinding tussen het modem en router (switch)

Zorg ervoor dat windows ingesteld staat om automatisch een IP adres te krijgen. (Misschien is het eenvoudigste om de WiFi van de laptop te gebruiken hiervoor)

Kijk dan wat je standaard gateway is (Netwerk adapter selecteren, en dan het tabblad "ondersteuning" kiezen...)

Dan met je browser naar dat adres gaan en de instellingen veranderen.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
standaardgateway krijg ik ip van mijn zyxel en niet van mijn switch

Aha, dan begrijp ik nu pas hoe je e.e.a. bedraad hebt.
Je hebt de Zyxel modem aan de LAN kant aangesloten, niet aan de WAN kant van de Belkin router?
Excuses voor het trage begrip aan deze kant, en in dat geval het advies van Big Fellow opvolgen...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de kabel die van zyxel komt op de LAN poort(switch belkin)aansluit dan kan ik gewoon op internet,maar hoe moet of kan ik die ip van die switch achterhalen?

via uitvoer cmd enz heb ik geprobeerd maar lukt niet

 

volgens mij moet ik de kabel die van zyxel komt op de WAN(switch belkin)aansluiten,als ik dat doe kan ik niet op internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben gisteren avond en vanochtend bezig geweest,maar totaal geen resultaat.Het het gisteren avond zo ver gekregen dat mijn zyxel ineens niet meer deed.

 

ik gisteren mijn zyxel eruit geknikkerd en zo die belkin rechtstreeks op internet aangesloten,maar ook geen resultaat

 

ik probeer ook de kabel die van zyxel komt(LAN) op de(WAN) van belkin aan te sluiten ook dat mag niet baten

 

paar progjes gedownload om achter alle gebruikte ip"s achter te komen ook geen resultaat.

 

 

want ik maak me zorgen want iedereen met een laptop of gsm kan zo bij mij binnen komen en dan ben ik nog strafbaar ook als die figuren van die tr... gaan downloaden

 

graag wie mij nu kan helkpen om aan de ip van belkin te komen,deze geruik ik als switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
graag wie mij nu kan helkpen om aan de ip van belkin te komen,deze geruik ik als switch

Met zo weinig informatie kan ik niks meer doen, hierbij nog maar een keer dan:
Origineel bericht van: Frank67
geef even je Belkin typenummer door, dan kan ik nog wat meer informatie geven.

Origineel bericht van: Frank67

Welk model Belkin router heb je?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dit nog eens doen?

- Zyxel Modem niet aansluiten

- Alleen de PC met een LAN poort van de Belkin router verbinden.

 

Op de PC, open de opdrachtprompt (Start, Uitvoeren, CMD) en type dan in:

ipconfig [Enter]

 

Wat staat er dan achter "IP-adres", "Subnetmasker" en "Standaardgateway" ?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even een aanvulling.

Type in de CMD box Ipconfig /all en dan <ENTER> want dan zie je niet alleen de instellingen voor de LAN adapter maar ook die van de draadloze netwerkadapter.

Maak daarna een PrintScreen en plak deze in jouw volgende bericht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik heb zyxel ontkoppeld,dus alleen mijn pc naar belkin en op LAN aangesloten

 

krijg als ip4da:192.168.1.35(voorkeur)

subnetmasker:255.255.255.0

 

verder zie ik allemaal blokletters en cijfers

 

als ik die invoer http:// dan krijg ik pagina kan niet geopend worden!!!

 

ik wil best printscreen plaatsen hoor,maar loop ik geen gevaar dat anderen daar misbruik van maken,omdat er dan ook MAC waarden bijstaan.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...