Ga naar inhoud


Tom Tom, Navigon of PDA?


minplus

Aanbevolen berichten

Zitten te denken over een navigatie-systeem voor de auto (en het terugvinden van de auto in een vreemde stad). Zijn een dag aan het zoeken geweest op internet en komen op bovengenoemde uit, maar vergelijken is heel moeilijk. Lezen vooral enthousiaste berichten over de Navigons (2110 max en 8110), maar ook over de nieuwste Tom Toms. Of is er een PDA die voor de navigatie even goed is? Wie heeft ervaring met deze systemen of weet een heel geschikte plek om vergelijkingsinfo te vinden?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je puur alleen navigatie gebruikt is zo'n dedicated navigatie system wel wat makkelijker dan een PDA vanwege ingebouwde gps, dedicated navigatie software (en dus geen windos mobile enzo).

 

Maar de vraag is meer wat je wilt en dan kijken welke wat kan. Maar neem wel een merk en geen hele goedkope merken. Ik ken wat mensen met wat slechte ervaringen met goedkope merken.

Dus Navigon en tomtom zijn prima. Ga eens naar een winkel en speel er eens wat mee, dan krijg je alvast een gevoel. En er zijn vast wel mensen die je kent die een tomtom hebben, vraag of je deze eens mag uitproberen.

 

Dus eigenlijk is het zo:

- weet wat je ermee wilt doen (dan weet je of je een PDA of een dedicated navigatie wilt hebben)

- probeer ze te vergelijken in de features en kijk of deze een must zijn , leuk om te hebben of helemaal niet interessant.

- kijk of je ze beiden eens kan uitproberen in een winkel. Maar uitlenen van vrienden is nog beter.

 

Dan weet je bijna al wat je wilt hebben

 

Veel succes!

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek allereerst optimale navigatie incl. file- en flits-meldingen en vervolgens of ik niet na korte tijd weer veel geld moet dokken voor nieuwe updates.

Krijg de indruk dat je bij PDA's nog een duur navigatie-programma erbij moet aanschaffen en dat ze geen TMCfunctie hebben.

Andere indruk is dat je bij TomTom aan duurdere updates vastzit dan met de Navigon, maar daar is bij TT moeilijk achter te komen.

Daarnaast komen dan dingen als jullie ervaringen met duurzaamheid, betrouwbaarheid, gebruiksgemak of ellende.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje,

 

 

Citaat:
Ik gebruik al jaren alleen pda's voor navigatie en ben

dik tevreden .

alleen jammer dat tomtom6 voor pda geen nieuwe kaarten heeft

 

Zeven is ook geen probleem meer zo blijkt wink , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pda navigatie werkt super

 

recent getest op mijn asus 632n van ruim 2 jaar oud:

 

tom tom 7 - werkt super !!!

navigon 6(de nieuwste) - werkt ook goed en heeft tevens rijbaaninstructie

 

igo 8 : werkt ook goed en is erg mooi met 3d buildings etc

 

je bent voor een pda (waar ingebouwde gps op zit) toch ruim € 200,- kwijt.

 

een navigatie apparaat met europa kaart kost dat ook, en is tegenwoordig ook zelf eenvoudig van nieuwe kaarten te voorzien.

 

wil je alleen navigeren: kies dan voor een navigatie apparaat

 

wil je kunnen navigeren, internet , e-mail, mp3 , foto's, agenda, spelletjes etc.: dan is een pda het handigste

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop gewoon zo´n medion ding als ze bij de Duitse grutters in de aanbieding zijn.

Ik rij er al 2 jaar mee rond en ze werken prima.

Na 3 jaar koop je gewoon een nieuwe aangezien je dan bijna net zo duur uit bent als jaarlijk seen update te kopen.

Bijkomend voordeel is dat je dan ook meteen weer het nieuwe kaartmateriaal voor je oude hebt.

Flits info moet je er alleen los bij kopen, maar ik heb juist in duitsland een nieuwe gekocht met 4,3"scherm, TMC pro snelheidsweergeven, melding van overschrijden max snelheid, blue tooth handsfree, spraaksturing en wat al niet meer. Kosten 199 euro.

De verstaanbaarheid is wat minder dan de oude maar nog steeds stukken beter dan die Mio dingen ed.

Nu eens kijken of ik de software over kan zetten naar de oude, dan heeft mijn vrouw ook zo´n ding in de auto en hoef ik niet steeds te wisselen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een half jaar heb ik de Navigon xxxx,heel europa,file/flitsmeldingen,bluetooth voor draadloos bellen,rijbaaninstructie,breedbeeld.

 

Een mooi en betrouwbaar apparaat wat prima z'n werk doet en qua menustructuur makkelijk te bedienen is ( nee,ik heb geen aandelen navigon !! )

 

MN 6 is op dit apparaat tot op dit moment het hoogst haalbare maar voor de nieuste modellen is MN7 er al,wat precies de voordelen van 7 zijn ,weet ik niet.

 

Kaartupdates zijn,details zal ik niet geven,vaak wel te vinden.

 

Nav via pda heb ik nooit gehad dus daar kan ik niet over oordelen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al een paar jaar een mitac mio 164 en deze werkt prima met tom tom software.

ik heb er nu TT 7.45 opstaan en deze werkt veel beter dan de TT6.

jammer is dat deze geen bluetooth heeft en niet waterdicht is voor op mijn motor maar ik kan/wil hem niet missen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een navigon 2110 max gekocht een maand geleden en al zeker 1500Km mee gemaakt. 2 jaar lang kaart updates voor maar 19.95 nou ik ben er dik tevreden mee. Alleen jammer dat de tmc antenne in de auto lader is verwerkt.

Reality view is zeer ideaal geeft exact aan welke rijstrook je moet hebben op de highway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is een Navigon 8110 geworden. Gisteren uitgeprobeerd en het is inderdaad een fraai apparaat, waarschuwt voor te hard rijden en flitspalen (files nog niet tegengekomen). De 3D panorama-view werkt heel plezierig, je hebt een overzicht over het landschap waar je doorheen rijdt. Routeplanning perfect, incl. sluiproute.

Nog bedankt allemaal.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
waarschuwt voor te hard rijden en flitspalen (files nog niet tegengekomen). De 3D panorama-view werkt heel plezierig, je hebt een overzicht over het landschap waar je doorheen rijdt. Routeplanning perfect, incl. sluiproute.


Dat heeft TomTom ook allemaal.
Ondanks dat, veel navigatie plezier. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenx.

De tom-tom heeft dacht ik geen 3D navigatie, maar hij is vnl. afgevallen vanwege de veel duurdere software. Hun nieuwste model is in alle opzichten erg mooi, maar je betaalt je blauw voor de paar ritten dat je hem echt nodig hebt als je de nieuwste gegevens erin wilt hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...