Ga naar inhoud


[Aston Dual] Wie kan er een Aston dual cam met groene led naar 2.18 updaten ?


Gast christof

Aanbevolen berichten

Gast christof

Is er iemand uit B of NL-Limburg die met zijn Topfiel 5000PVR mijn Aston dual cam kan updaten naar 2.18? Je zou er mijn kids heel blij mee maken opdat ze het TVV paket dan kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast mouse1277
Origineel bericht van: Homer

Ik heb ook tvv met aston modulle 2.17 en werkt goed, misschien is de 2.18 iets sneller. Maar met de 2.17 gaat het ook hoor.


idem hier. 2.17 werkt prima met TVV en ook 1 HD geeft geen problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar bij de topicstarter staat er geen 2.17 op maar hij is de software kwijt als die er al ooit opgestaan heeft hij staat op bediening versie: 1.0300B.

 

Hij vraagt dus wie hem kan helpen om er met een Topfield nieuwe software op kan zetten.

 

Dus als iemand uit Belgie hem helpen kan!!! wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel maar die wilt een update naar 2.18, voor tvv maar hier staat hij volaan te spelen met 2.17 op de cam.

 

Misschien reageert hij iets sneller met de 2.18 das al.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast christof

Tot nu toe @ allen bedankt voor de reacties. Het maakt ons niet uit of men onze cam update naar 2.17 of 2.18!

 

Het hele verhaal gaat erom dat we deze cam gekocht hebben als zijnde de 2.18 versie(staat ook zo op de factuur). Na installatie (Humax 5400 IRCI) blijkt dat de cam helemaal geen update heeft gehad. De satboer wil dit wel voor me oplossen voor 65€!!!! Dit is natuurlijk "teveel van het goede"!

 

Is er een medesatter die onze cam via zijn topfield wilt updaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf er bij dat een handelaar die zo veel geld durft te vragen voor het updaten van een module niet goed bezig is.

 

Het kan bij een Aston module natuurlijk wel zo zijn dat deze met 2.18 de deur uit gaat en spontaan terug op 1.03 springt. Maar dan nog vind ik dat een dealer (mits die de spullen geleverd heeft)het netter op moet lossen.

 

BTW waar is de Fruitstreek in Belgie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christof, heb je je Topfield ook aangesloten via usb op je pc of laptop?

 

Er is een programmaatje die je op de harde schijf kan zetten van de topfield en die druk je dan gewoon aan in de files list en dan wordt de aston geupdate naar 2.18.

Ik heb dat bestandje nog wel op de harde schijf. Ik kan het wel op een server zetten zodat je het even kan ophalen.

 

Dan roep je maar even via pm

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het bericht wijzigen, maar dat bleek al niet meer te kunnen (? das snel) maar alla.

Mijn voorgaande bericht klopt niet schoot me te binnen.

Het programma etc wel, maar het is alleen te doen meende ik op een 55x0 serie en niet op de 5000.

 

Of ik ben nu weer in de war, maar ik meende dat ik eerder in de war was.

Het is ook verwarrend soms he.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch een opname van de update stream, dus eigenlijk gewoon tv beeld. Dan zou de voorwaarde in ieder geval een pvr versie zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

Heb twee nieuwe Aston cammen gekocht en zag dat er software 2.19 op stond.

Wat de verbeterng is weet ik niet maar werkte prima.

 

Groet

 

Hans

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: christof
Is er echt niemand uit NL- of B-Limburg die mijn cam met zijn Topfield kan updaten?

Kennelijk niet, maar volgens berichten is het ook mogelijk de module op te sturen naar Aston, waarna je 'm geupdated terug krijgt. Ik zou wel eerst daarover e-mailen ( link )
Succes.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.19 zit erin omdat er een kleine hardwareaanpassing in zit. (Ander type geheugen IC i.v.m. het uit productie nemen van de vorige IC door de fabrikant).

 

Geen verschillen verder dus.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...