Ga naar inhoud


[Aston Dual] Wie kan er een Aston dual cam met groene led naar 2.18 updaten ?


Gast christof

Aanbevolen berichten

Gast christof

Belgische invoerder gecontacteerd. Updaten kan alleen bij de fabricant in Frankrijk gebeuren en zou zo'n een twee weken in beslag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

v1.03? Volgens mij is er een nooit een versie met groene led (dvb nummer 2557 achteraan op de module) geweest met die firmware, die 1.03 lijkt me eerder overeen te komen met de boot-versie want die heb ik ook. Toen ik de CAM kocht was het bedieningsversie v2.17 en daarna heb ik die via Astra 1 12603H kunnen updaten naar v2.18. Is er een reden waarom het updaten per se met een Topfield moet gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
...Is er een reden waarom het updaten per se met een Topfield moet gebeuren?

Ja, want zoals in vele threads eerder aan de orde is geweest, is het updaten via de satelliet al enige tijd niet meer mogelijk. Updaten is wel mogelijk met een Topfield (bepaalde modellen) en een daarvoor bestemd bestand. En dat is wat de Topic Starter zou willen. Want het alternatief, opsturen naar Aston Frankrijk, duurt zoals hierboven gepost, enkele weken.
Overigens: een beetje leverancier doet het updaten (in een Topfield) voor z'n klanten, maar die van de Topic Starter dus niet (ik zou er nooit meer wat kopen).

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond

 

Software 2.18 in een Aston cam plaatsen kan alleen met een Topfield 4000. Ik was de software 2.18 kwijt, heb toen ***geen-reclame*** gebeld in Eindhoven en deze firma heeft de 2.18 er weer ingezet. Alles weer in orde. Ik zou er toch een telefoontje aan wagen.

 

Vriendelijke groeten

 

Geuze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De satboer wil dit wel voor me oplossen voor 65€!!!! Dit is natuurlijk "teveel van het goede"!

 

en waarom is dat teveel van het goede?

 

een winkel, met winkelpersoneel en een relevant winstoogmerk zal voor diensten die ze aan je leveren (naast het bekende percentage winst dat op de prijs staat) altijd minimaal een uurloon moeten rekenen + adminsitratieve kosten.

 

of dacht je dat jij, indien je in loondienst bent, dat je niet voor een bepaalde handeling op je werk zult worden gebudgeteert?

 

natuurlijk, als je een gekke hobbyist vindt met veel tijd dan zou je wel eens gratis die werkzaamheden kunnen laten doen voor nop

maar ook dat is een vriendendienst en dus volgens de TAX belastbaar

pas op dat je de prijzen in een winkel niet met "zwart-werken" gaat vergelijken.

stel die vriend wordt door de belastingdienst gecontroleerd kun je dan eerlijk en oprecht zijn, de door de belastingdienst geadresseerde en opgelegde, navordering negeren?

 

die vriend is dan de pineut.

 

de privé studie naar de juiste methode om die cam te patchen is vrij van belasting.

dus wat dat aangaat zou je niet moeten vragen naar het laten doen maar, hoe het te doen met jouw hardware.

 

cheers

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het eens dat een handelaar voor handelingen geld rekent. Echter als een klant na zeer korte tijd terugkomt met een module waar alleen de software uit is en die wel bij hem aangeschaft is dan vind ik het niet meer als normaal dat het voor een normaal bedrag opgelost wordt en niet voor 66% van de nieuwwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien mag je verwachten dat 2.18 er op zit. Is dat verdwenen of wat dan ook, is dit een gevalletje garantie. Je mag tenslotte het product ook retourneren zonder opgaaf van reden binnen acht dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: christof
Tot nu toe @ allen bedankt voor de reacties. Het hele verhaal gaat erom dat we deze cam gekocht hebben als zijnde de 2.18 versie(staat ook zo op de factuur). Na installatie (Humax 5400 IRCI) blijkt dat de cam helemaal geen update heeft gehad. De satboer wil dit wel voor me oplossen voor 65€!!!! Dit is natuurlijk "teveel van het goede"!



Ik zie het probleem niet, hij heeft niet geleverd wat er op de factuur staat, dus aanbieden bij de handelaar, om de fout te corrigeren, of de koop te laten ontbinden en geld terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Bovendien mag je verwachten dat 2.18 er op zit. Is dat verdwenen of wat dan ook, is dit een gevalletje garantie. Je mag tenslotte het product ook retourneren zonder opgaaf van reden binnen acht dagen.


1 ==> onzin
2 ==> onzin bij een gewone winkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv


Ik zie het probleem niet, hij heeft niet geleverd wat er op de factuur staat, dus aanbieden bij de handelaar, om de fout te corrigeren, of de koop te laten ontbinden en geld terug.


Wie zegt dat er geen 2.18 op stond toen de module de winkel uitging? Aston heeft er nog al een handje van om spontaan naar die 1.03 versie terug te springen. Kan allerlei redenen hebben.

Handelaar moet dit gewoon ff simpel oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast christof

@ allen,

 

Bij installatie van de cam in mijn Humax merkte ik direct op dat deze de update naar 2.18 niet had. Ik terug naar de handelaar die me vertelde de update te downloaden via satteliet (?????)! Raar maar ware reactie van die handelaar. Eender welke "bekwame" handelaar weet dat niet meer kan sinds enkele maanden, wat ik hen ook zei.

 

Puntje bij paaltje konden ze in de winkel de cam updaten tegen een welbepaalde prijs. Dat vond ik teveel van het goede. Zij zijn Topfield-verdeler en 65€ voor nog geen 5 minuutjes werk!!!???

 

Opvallend was ook het feit dat zij onnodig onwetende klanten hardware aansmeren dat men eigenlijk niet nodig heeft. Er was een klant die het complete TVV paket wou kopen (receiver, schotel,....). Ze vertelden hem doodleuk dat de schotel in de verpakking absoluut niet geschikt was om TVV te kunnen ontvangen. "Beter een 80cm van merk x" meneer!!! Zeg jongens waar zijn zij mee bezig. Die klant is uiteindelijk naar huis gegaan bijna 300euro lichter.

 

Om terug te komen op de cam krijg ik van een medesatter (via dit board) zijn geupdate Aston Cam (in bruikleen). Ik kan mijn cam opsturen naar een andere medesatter die bereid is het up-to-daten met zijn Topfield.

 

Aan allen dank voor de reacties en hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi toch opgelost.

 

Heb je die handelaar nog gewezen op de mogelijkheid om ze via een Topfield te updaten? Als hij ze heeft staan kan die in de toekomst dit soort ellende mooi voorkomen.

 

Als het gewoon een kwestie van geen zin is dan vind ik het gewoon een mannelijk paarden geslachtsdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...