Ga naar inhoud


warmtepomp


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Gast jeanpaul1

op het internet staan warmtepompen van 3Kw voor het verwarmen van

zwembaden aan interessante prijzen.

zou zoiets mits knutselen te gebruiken zijn voor het verwarmen van een kleine kamer?dank U

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ach zo.

 

je moet wel wat meer info geven wat je plan/doel is.

 

Je wilt dus een kamer verwarmen door een soort mini cv installatie te maken.

 

Opzich lijkt me dat het wel zou kunnen lukken maar je moet er zowiezo een expansievat tussen zetten. warmwater zet nl uit en als je geen mogelijkheid maakt om het uitzetten van water op te vangen zal de boel gaan lekken.

 

Als je dit wilt maken om energie te besparen moet ik je teleurstellen.

De pomp en verwarming gebruiken meer energie dan een HR ketel.

O.A omdat je systeem sneller afkoelt en dan de dure elektrische verwarming weer alles moet verwarmen.

 

Als je veel in die kamer zit dan zou je de termostaat in die kamer kunnen hangen en alle radiatorkranen in het huis dichtdraaien.

 

Is dit geen oplossing dan zou je een gashaard of een elektrische vloerverwarming kunnen plaatsen.Je verwarmt de ruimte dan direct en dat is minder verbruikend dan eerst water te verwarmen en dat water weer de ruimte. want je verliest bij elke overgang energie.Laat staan de technische complicaties (maar dat heeft wel zijn charmes en is een echte uitdaging).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Als je dit wilt maken om energie te besparen moet ik je teleurstellen.


matchless;

Lees eens deze pagina door, en herzie je mening over warmte pompen....

Ze zijn veel energie zuiniger dan HR ketels, echter is de aanschaf (op dit moment) nog veel hoger.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat van de soort warmtepompen wat je bedoeld ken ik big fellow en je hebt gelijk hierin.

 

Echter is dit niet de vraag van de topicstarter.

 

Citaat:
verwarmen van

zwembaden aan interessante prijzen.

 

Dus een gewone pomp met ingebouwde verwarming. En die zijn niet bepaald zuinig.

 

Wat jij bedoelt is een hele energie zuinige manier maar daar zit nogal wat haken en ogen aan. En dan heb ik het niet alleen over de prijs.

 

Om naar bodemwater te boren begint het al bij de vergunningen. En dan heb je de technische kant zoals de plaatsing en het leggen van de ledingen.

 

Hier in heerlen hebben ze een mooi project dat een succesvolle unicum is (wereldwijd!!)

 

mijnwaterproject heerlen

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
dat van de soort warmtepompen wat je bedoeld ken ik big fellow en je hebt gelijk hierin.

Echter is dit niet de vraag van de topicstarter.

Citaat:
verwarmen van
zwembaden aan interessante prijzen.


Dus een gewone pomp met ingebouwde verwarming. En die zijn niet bepaald zuinig.

Wat jij bedoelt is een hele energie zuinige manier maar daar zit nogal wat haken en ogen aan. En dan heb ik het niet alleen over de prijs.

Om naar bodemwater te boren begint het al bij de vergunningen. En dan heb je de technische kant zoals de plaatsing en het leggen van de ledingen.

Hier in heerlen hebben ze een mooi project dat een succesvolle unicum is (wereldwijd!!)



Zwembad verwarming op basis van een warmtepomp: http://$@%$#$#%$@^%#%$#%$# warmtepomp-3kw-duratech-735.html (Commercieel, maar het gaat in dit geval naar mijn mening over de informatie over het al feit dat er warmtepompen bestaan die werken met buitenlucht voor zwembad verwarming... Indien de link niet mag, censureer hem dan maar...)

Warmte pompen hoeven niet per se gebruik te maken van grondwater. De "standaard" warmtepompen werken gewoon met buitenlucht. (Staat ook in de link die ik eerder noemde).

Dus om bij de TS's vraag te blijven, ja het is mogelijk om dit om te bouwen naar kamer verwarming, maar dan kan je beter de "originele" warmtepompen voor ruimte verwarming gebruiken hier voor...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben niet veel standaard Split-airco's als optie , het onttrekken van warmte uit de buitenlucht en deze naar BINNEN te blazen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Hebben niet veel standaard Split-airco's als optie , het onttrekken van warmte uit de buitenlucht en deze naar BINNEN te blazen ?

Dat worden ook wel "reverse cycle" AC's genoemd... Ik zit net in de warmte van eentje... (Het is winter en koud! hier...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
(Het is winter en koud! hier...)


Huh ?? koud in zuid afrika ?? Uit: 34.57S, 58.40W

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jeanpaul1
zou zoiets mits knutselen te gebruiken zijn voor het verwarmen van een kleine kamer?dank U

Neem een engelse electrische radiator, stekker erin en klaar ben je.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is, is dat het rendement afhangt van de buitentemperatuur. Hoe warmer de buitenlucht, hoe hoger het rendement. Als er slechts een paar graden verschil is, kan 1KW stroom al 3 KW warmte opleveren. Als het richting het vriespunt gaat, verandert dit in ongeveer 1:1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...