Ga naar inhoud


ervaring matrassen gevraagd..


Matchless

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Ik beoordeel matrassen ook op andere "kwaliteiten"..! :D

Het eigenlijke slapen erop is bijzaak en voor mij minder belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij sommige merken kan je er een rits aan laten zetten zodat je de matrassen aan elkaar vast kan ritsen. Zo heb je geen last van de naad en ook niet zo'n stom tussenstukje. Werkt bij ons in ieder geval prima.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Wij slapen op M-line3 matrassen van 90x210 opgemaakt in een 2 persoonsbed en van een naad merken we niets.
Ze bevallen ons prima, zeker in combinatie met een Comfair hoes.


Same here! Ook geen enkele last van de naad.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dus ook 2 apparte matrassen en ik vind dat je als je helemaal op bent beter kunt slapen. Je merk niet dat de ander zit te draaien. Je hebt dus een betere rust als net 1 matras.(mijn ervaring)

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 125kg zwaar en heb een aantal rugoperaties gehad.

Gebruik morfine etc. Laatst heb ik een traagschuim(Nasa)matras

gekocht. Dat is niks. Je ligt inderdaad in een zandkuil en kunt

je bijna niet omdraaien. Ik heb het matras omgekeerd en luchtbedden (een klein beetje opgepompt) onder de matrassen geplaatst. Nu gaat het wel. Hiervoor hadden we een springveren(pockets)matras. Dat lag wel goed, maar soms had ik veel heuppijn bij opstaan. Dat gebeurt als je matras TE hard is.

Ik denk maar zo: in hotels hebben ze altijd springboxmatrassen.

Dat zal wel niet voor niets zijn. Anders zien ze de gasten niet terug, toch?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Ik ben opzoek naar een goed matras

Maar we hebben beiden een goed matras nodig omdat ik last van me rug heb en me vriendin last van RSI.


o hemel twee kneusjes :D in bed

hemelbed?


er waren al heel wat positieve suggesties en adviezen,
de juiste is een lit jumeaux met twee speciaal op gewicht en lengte uitgesorteerde matrassen.

een lit jumeaux kan optisch als een bed uitzien maar heeft echt twee speciaal uitgekiende bedbodems (latten - spiraal) en erop de in juiste dikte erbij behorende ademende matras.

een matras van 180x200cm met precies die eigenschappen die aan de partnerswensen voldoen bestaat niet
twee matrassen van 90x200cm met ieder hun eigen specificaties die zijn te vinden

1050 euro (of 't nu die M-line is of Z-line) is echter wel wat waard als je uitgerust wakker wordt zonder klachten

een proefslapen matras lijkt vies, maar is echt bij de betere bedboer al standaard om tot een keuze te komen.

cheers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik beoordeel matrassen ook op andere "kwaliteiten"..! :D
Het eigenlijke slapen erop is bijzaak en voor mij minder belangrijk.


Dus waar de "naad" is,vind je ook niet belangrijk.

Ik denk dat dit een moeilijke materie is,sommige kopen een bed zonder er in te verdiepen als het maar low budget is,een ander gaat naar een speciaalzaak en laat het bed berekenen en zich goed voorlichten.
Een stel waarvan de ene heel zwaar is en de andere licht van gewicht is vereist voor elk een speciaal matras enz.
In dit geval zal een 2 persoons-matras niet opgaan,ook niet voor een lectrisch matras,tenzij ze ook tegelijk omhoog gaan,of heb je ook een electrishe 2persoons lattenbodem.
Een waterbed schijnt ook zijn eigen eigenschappen te hebben en schijnt om in te slapen weer erg goed te zijn.
Maar ik zou naar een speciaalzaak gaan en niet teveel advies van de satters te nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik beoordeel matrassen ook op andere "kwaliteiten"..! :D
Het eigenlijke slapen erop is bijzaak en voor mij minder belangrijk.


Dus waar de "naad" is,vind je ook niet belangrijk.


Jij wel, zo aan jouw avatar te zien!!! :Dblush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan waarschijnlijk kan je vriendin niet aan jouw waterbed wennen omdat hij waarschijnlijk maar een beetje gestabiliseerd is. Als je een goed gestabiliseerd waterbed neemt dan is het net een matras en zijn gewrichtspijnen minimaal. Ik zweer bij mijn waterbed. Daarbij is de aanschaf goedkoper, alleen betaal je wel elektra voor de verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Jan waarschijnlijk kan je vriendin niet aan jouw waterbed wennen omdat hij waarschijnlijk maar een beetje gestabiliseerd is. Als je een goed gestabiliseerd waterbed neemt dan is het net een matras en zijn gewrichtspijnen minimaal. Ik zweer bij mijn waterbed. Daarbij is de aanschaf goedkoper, alleen betaal je wel elektra voor de verwarming.


Ik heb nu al +/- 10 jaar een GEL bed.
Daar hoeft geen verwarming onder om het water op temp. te houden.
En stabiliseren kun je zelf, als het met de tijd weer nodig zou zijn.
Of poeder erbij of een zout oplossing erbij.
Het wordt een soort behang plaksel,en als de nood hoog is ......
:D

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
I know.. ik slaap zelf al 15 jaar op een waterbed.

alleen kan me vriendin er niet aan wennen en nu slaapt ze naast het bed op een matras. Om in onze nieuwe woning samen te slapen is een waterbed dus geen oplossing meer.


Ik heb zelf ook al zo'n 30 jaar een waterbed (m'n tweede nu). Ik heb zo'n half gedempte, maar je kunt ook heel sterk gedempte krijgen. Daar heb ik eens op geslapen in een hotel. Het echte waterbed gevoel is dan wel weg, maar de aanpassing aan je lichaam etc. blijft. Probeer het eens uit met je vriendin zou ik zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: matchless
I know.. ik slaap zelf al 15 jaar op een waterbed.

alleen kan me vriendin er niet aan wennen en nu slaapt ze naast het bed op een matras. Om in onze nieuwe woning samen te slapen is een waterbed dus geen oplossing meer.


Die vraag was al beantwoord.
Maar misschien is een nieuwe vriendin een optie? whistle


Ik had hem dat ook al aangeraden, slaap zelf al 20 jaar in een waterbed en wil nooit meer wat anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...