Ga naar inhoud


ervaring matrassen gevraagd..


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik ben opzoek naar een goed matras maar zie door de bomen het bos niet meer..

 

me vriendin is min of meer gevallen voor een M-line IV matras.Deze is echter heel duur en we hebben op het net een paar ontevreden mensen gezien. Het is een zgn traagschuim matras met boxpringveren.

 

Volgens die mensen zou het traagschuim ook reageren op de omgevings temperatuur waardoor hij s'winters te hard en zomers te zacht zou zijn. Maar we hebben beiden een goed matras nodig omdat ik last van me rug heb en me vriendin last van RSI.

De M-line isdan een groot risiko want 1050 euro voor een 1 persoons matras is geen kattepis.

 

Me vraag:

Wie heeft zo'n M-line IV en wat is jouw ervaring?

 

Weet iemand een betere en liefst goedkopere oplossing?

 

Welke keuze van soort matras? boxspring , traagschuim of combinatie van beide?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou kijken of de >> BOXSPRING << tot de mogelijkheden zou kunnen behoren vanwege de ventilatie.

Tijdens de slaap verlies je meer vocht dan je zou denken, daarom zou ik dus niet kiezen voor kunststof of rubberware.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Problemen met je rug?

 

Al eens een waterbed overwogen?

 

Mij heeft het geholpen! Perfect voor mensen met rugklachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marco24

vind je het niet lastig met 2 x een 1 persoonsmatras

Daarom heb ik ook een 2x 2 persoons matras en hanteer het chineese systeem.

Op de even dagen komt mijn vriendin bij mij slapen en op de oneven dagen breng ik bij haar de nacht door

En als je het goed wil doen dan doe je er ook een eidereendendonsendekbed bij.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je zeker ook de raad geven om 1 matras voor twee personen te kopen. Idd je ligt anders steeds op de naad en geeft je op die plek minder steun. Ze verkopen vullingen om op de naad te leggen maar dat is bagger. Kies ook voor een matras van 2 meter breed en voor de lengte moet je minimaal 15 cm bij je eigen lengte bijtellen. Ik heb een jaar geleden ook een boxspring gekocht en beklaag me dat ik dat al niet veel eerder heb gedaan. Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marc put

Ik heb een jaar geleden ook een boxspring gekocht en beklaag me dat ik dat al niet veel eerder heb gedaan

Dat zei ik dus al kies voor de BOXSPRING.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
vind je het niet lastig met 2 x een 1 persoonsmatras

je ligt altijd op de naad.

 

de verkoper vertelde dat dit met die m-line tendertouch niet zo was.Maar ja, of hij onpartijdig is??

 

Kan je met een boxspring ook een elektrisch verstelbare lattenbodem gebruiken?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij geen traagschuim meer.

Ik heb er 5 jaar op geslapen en ben blij dat die rotdingen weg zijn.

Op zich kun je er best op slapen, maar als je zoals ik nogal snel zweet dan zijn die rotdingen veel te warm omdat ze zich aanpassen naar je lichaam en dus beter omsluiten.

Gevolg je drijft bijna weg uit je bed.

 

Wij hebben daarna matrassen gekocht in Duitsland.

Daar wordt het slapen op een heel ander manier benadert,

Eerst wordt er gekeken naar hoe je zelf bent hou je van hard of juist zacht, heb je gezondheidsproblemen, ben je koud of juist warm in bed hoe zwaar ben je enz.

Aan de hand van die gegevens en een meting op een computerbed wordt er dan een advies gegeven.

Wij kwamen uit op matrassen van goed 600 euro per stuk.

Pocketvering matrassen met speciale luchtdoorlatende lagen er boven op en optimale druk verdeling (dacht iets van 580 veren)omdat ik los in de gewrichten zit en er snel wat pijn begint te doen als ik te hard lig.

En voor het eerst in jaren zweet ik, zelfs met dit warme weer, het bed niet meer uit.

Mijn vrouw is echter het tegenovergestelde en is snel koud, daar was ook een simpele oplossing voor mijn matras werd iets dikker en op die van haar kwam een extra laag.

 

Als we nu op vakantie zijn geweest dan is het altijd "wat ligt ons eigen bed dan toch lekker".

 

Lig je er op dan voel je geen veer ook niet als je echt op zoek gaat en ook de naad tussen de matrassen voel je niet.

 

Ik heb al wel gekeken, maar er staat geen merk op, morgen de vrouw eens vragen of er nog een factuur van is en of het daar op staat.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een waterbed heeft ook al deze kwaliteiten.

De ondersteuning is over je hele lichaam gelijkmatig, de pasvorm is perfect, en de verwarming zorgt altijd voor de juiste temperatuur.

Zweten komt niet meer voor doordat overtollige lichaamswarmte "watergekoeld" wordt.

En je kan deze bedden net zo duur maken als je zelf wilt.

Ook na 10 jaar heeft zo'n bed nog steeds dezelfde eigenschappen als op dag een.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

I know.. ik slaap zelf al 15 jaar op een waterbed.

 

alleen kan me vriendin er niet aan wennen en nu slaapt ze naast het bed op een matras. Om in onze nieuwe woning samen te slapen is een waterbed dus geen oplossing meer.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We slapen al jaren op pocketveren met een traagschuim toplaag aan weerszijden i.v.m. het keren van de matras (kijk ook hier even: http://www.traagschuim.net/ voor een kritische bespreking van dat materiaal), 2 van 90 bij 210 op 2 motorisch verstelbare lattenbodems. Super en helemaal niet zo duur als je goed rondkijkt. Hebben vanalles al geprobeerd incl. waterbed (ook wel aardig). Een groot 2-persoons geval is hopeloos onhandelbaar is mijn ervaring en van een gleuf heb je geen last bij een breed bed: samen op eentje of lekker helemaal apart op hete dagen. (shit , hoe zeg je dit zonder dubbelzinnig te worden, nou ja, het gaat over een bed en matras dus)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless


Kan je met een boxspring ook een elektrisch verstelbare lattenbodem gebruiken?


Ja, dat kan. Ik slaap op eentje van 2.10m. Hoofdeinde en knieen kunnen je brengen naar standje Chinees Staatscircus. Is alleen niet echt lattenbodem constructie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...