Ga naar inhoud


ijzerplaat voor kruipgat !!


edbe

Aanbevolen berichten

gerrit, wil je niet tegenspreken, maar enkel vermelden dat het plaatmateriaal in droge toestand kan voldoen aan de door jou gegevens specifikaties

maar als die zeiknat is, dan is het aandeel houtvezels natuurlijk de zwakke factor en kans op brosse breuk bestaat weldegelijk.

 

als die altijd mooi droog blijft in de normale gevallen, dan zal die prima voldoen (eDBe's situatie kan anders zijn)

mocht hij na een 2e maal een rotte betonplex plaat hebben kan die dat eens proberen

adviseer hem dan wel die HVC plaat vocht en dampkerend te behandelen ( dus filmvormend en slijtvast verduurzamen met een verfproduct op beiden zijden en randen)

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je het over zo maar een cement gebonden houtvezelplaat zou je gelijk kunnen hebben, maar in dit geval sla je de plank/plaat volledig mis.

 

Dit zijn nl. luiken die hier speciaal voor gemaakt zijn.

Die hoeven niet nog een keer extra behandelt te worden oid. omdat ze er bij de productie al vanuit zijn gegaan dat er ook woningen zijn waar gewoon bijna altijd water in de kruipruimte staat.

Daarom zijn ze ook volledig vochtbestendig en kunnen er  geen micro-organismen op leven en als die er niet op kunnen leven rotten die platen dus ook niet.

 

Zou je heden ten dage een nieuwbouwwoning binnen lopen dan ligt er 9 van de 10 keer een dergelijk luik achter de voordeur.

Niet omdat de aannemer dat zo leuk vindt maar omdat het volgens het bouwbesluit gewoon een eis is.

En die eis is ontstaan nadat er in het verleden vaak gewoon maar een plaatje hout in werd gelegd die binnen een paar jaar verrot was met alle ongelukken van dien. 

 

Ik mag volgens de forum regels geen linkje plaatsen, maar ga je zoeken op vloerluik dan zie je dat ze er van verschillende leveranciers zijn en de meeste zijn toch echt gemaakt van cement gebonden houtvezelplaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als betonplex in 5 jaar wegrot dan zou ik toch eens beter naar de oorzaak gaan kijken.

Nog beter is om gewoon een speciale plaat voor het kruipluik te kopen, dat is een zware plaat wat er uitziet als beton maar een mix is van houtvezels en cement (cement gebonden houtvezelplaat) en aan de onderzijde zit een plaat polystyreen gelijmd.

Deze zijn special hiervoor gemaakt en leverbaar in 3 afmeting absoluut rotvrij, vochtdicht, schimmelvrij, enz.

Gewoon even zoeken op woningbouwluik en je als je die gebruikt hoef je nooit weer aan het werk met je kruipluik.

 

Gerrit

maar in dit geval sla je de plank/plaat volledig mis.

juist.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...