Ga naar inhoud


'Normale' Harddisc recorder of Sat?


Gast Ronald K

Aanbevolen berichten

Sta op punt op een harddisc recorder aan te schaffen, maar kan geen keus maken tussen een HDTV SAT twin-box of een 'normale Philips bak van de tv zaak op de hoek'

 

Met een SAT box zou ik er op beeldkwaliteit op voortuit gaan, omdat ik dan een HD TV box wil.

CS moet wel mogelijk zijn.

 

Is er verschil in de userinterface/EPG/gebruiksvriendelijkheid?

 

Wie heeft er een bijl om voor mij de knoop door te hakken?

En uiteraard een tip voor de juiste box!

bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je staat op kwaliteitsverlies, doordat je van een andere

ontvanger (via de scart) wil opnemen op de standaard HD-recorder, moet je dat doen! (Wel even goed lezen.)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel fouten gemaakt in mijn leven: Digitenne, een harddiskrecorder van Ph (€ 300) en de aanschaf van een Betamax videoset voor thuis. (Fl. 7000,- op mijn 21e) Zo dom.

Ik zou een satreceiver kopen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij zoveel fouten maakt, zou ik niet doen wat je

zegt! (je begrijpt de grap hopelijk wel)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar kan ik zo'n betamax kopen? :D

 

neen laat maar.

ik moet nu al ontelbare banden digitaliseren om het voortschreidende vergaan van magnetisme te stoppen.

wel ja en dan blijf je uiteindelijk bezig met herbranden>kopieren>herbranden etc

 

neem een degelijke dvb-s met pvr, twin of singeltuner

er zijn merken en modellen genoeg.

 

neem je nu zo'n stap, kun je misschien ook beter maar een hd dvb-s tuner kiezen

alhoewel dat aanbod nog beperkt is... > zijn er al heel leuke kassies te koop.

 

wil je zelf goed voorbereid zijn lees dan eens een maandje... over dit of dat model en beslis niet te snel

 

als je geluk hebt is dan na die maand de dm 8000 eindelijk te koop

 

heb je de centjes niet voor zo'n jaren lang gepropageerde hd twin-tuner receiver die alle stemmen moet verstommen, neem dan een die je ook zonder al te veel pijn in je portemonnaie kunt vervangen na een tijdje.

 

daar zijn de Topfield / de clarck tech / de USF922 / de MVISION MV-9085 en zo zijn er nog enkele

 

cheers

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook toe aan vervanging van mijn Xtreme PVR en ook mijn stand-alone DVD-speler is aan vervanging toe. Ik wil voor deze laatste eigenlijk een harddiskrecorder terug kopen.

Helaas is het budget beperkt. (tot max. € 500,-)

Ik wens al heel lang een HD-recorder om een veelvoud aan analoge video (high-8 homevideo bandjes) om te zetten naar DVD en ook mijn mini DV bandjes wil ik omzetten.

Ik heb zo een paar uur rondgesnuffeld maar kan geen satelliet ontvanger vinden die ook videosignalen via DV ingang of scart-ingang kan opnemen, op de HD bewerken en vervolgens branden naar DVD.

Verder is PVR wenselijk en ook een dubbele tuner en blindscan. Je begrijpt het al….voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Iemand een idee of er satellietontvangers bestaan die kunnen opnemen van externe videobronnen ongeacht de beperking in budget dan? Anders wordt de keuze een Panasonic harddiskrecorder (Panasonic DMR-EH68) met een goedkoop satellietontvangertje waar blindscan opzit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf
Ik ben zelf ook toe aan vervanging van mijn Xtreme PVR en ook mijn stand-alone DVD-speler is aan vervanging toe. Ik wil voor deze laatste eigenlijk een harddiskrecorder terug kopen.
Helaas is het budget beperkt. (tot max. € 500,-)
Ik wens al heel lang een HD-recorder om een veelvoud aan analoge video (high-8 homevideo bandjes) om te zetten naar DVD en ook mijn mini DV bandjes wil ik omzetten.
Ik heb zo een paar uur rondgesnuffeld maar kan geen satelliet ontvanger vinden die ook videosignalen via DV ingang of scart-ingang kan opnemen, op de HD bewerken en vervolgens branden naar DVD.
Verder is PVR wenselijk en ook een dubbele tuner en blindscan. Je begrijpt het al….voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Iemand een idee of er satellietontvangers bestaan die kunnen opnemen van externe videobronnen ongeacht de beperking in budget dan? Anders wordt de keuze een Panasonic harddiskrecorder (Panasonic DMR-EH68) met een goedkoop satellietontvangertje waar blindscan opzit.


Misschien is de vantage 8000 wat voor je. Dat is een twin-tuner-hd-pvr met blindscan en veel mogelijkheden. Die is in Duitsland voor onder de 450 te krijgen. Moet je er zelf nog een SATA disk inzetten of een externe aan hangen.

Dan nog een dvd spelertje erbij voor een paar tientjes cool

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

De Vantage HD8000 S is inderdaad een mooie speeldoos alleen jammer dat hij niet zoals bij een harddiskrecorder van externe videobronnen kan opnemen.

Ook het feit dat je geen ingebouwde kaartlezer hebt en dus een extra CI-module aan moet schaffen vindt ik een tekortkoming. Bij de hoge prijskaartje van het doosje moet je er ook nog een harddisk bijtellen.

 

Die tip van de Kaon KVR1000 is misschien wel wat. Heb echter het idee dat het een oudere type is en nauwelijks/niet in Nederland verkrijgbaar?

 

Er blijkt ook een ander alternatief las ik vandaag op het net. Een harddiskrecorder van Panasonic namelijk de DMREX80S Het zou gaan om een nieuw type DVD-Recorder/satelliet ontvanger voor een zeer betaalbare prijs van rond de € 300,- met 160GB Harddisk

Alle voordelen van een harddiskrecorder gecombineerd met een moderne satellietontvanger dus?

Nadeel: Volgens mij geen blindscan?, geen dubbele tuner en geen het ergste nog….. volgens mij wordt hij in Nederland niet verkocht.

 

Specs.

Festplatte (HDD): 160GB • Aufnahmemedien: HDD/DVD-R(W)/DVD-R DL/DVD+R(W)/DVD+R DL/DVD-RAM • Aufnahmeformate: MPEG2 • Tuner: analog/DVB-S • Video: DVD+R(W)/DVD-R(W)/DVD-Video/DVD-RAM/MPEG4(DivX)/(S)VCD/CD-R(W)/JPEG • Progressive Scan • Upscaling: 720p/1080i • 108MHz/12Bit Video D/A-Wandler • Audio: CD-Audio/MP3 • 192KHz/24Bit Audio D/A-Wandler • Video Anschlüsse: 1x HDMI, 2x SCART (1x In/1x Out), 2x S-Video (1x In/1x Out), 2x Composite Video (1x In/1x Out), 1x Komponenten (3x RCA) • Audio Anschlüsse: 1x optisch, 2x Composite Audio (1x In/1x Out) • Sonstige Anschlüsse: 1x DV (In), 1x Card Reader (SD), 1x CI • Stromverbrauch: 46W • Abmessungen (BxHxT): 430x58x329mm • Gewicht: 4.40kg

 

Iemand die dit apparaatje al heeft misschien?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf
Bedankt voor jullie reacties.

De Vantage HD8000 S is inderdaad een mooie speeldoos alleen jammer dat hij niet zoals bij een harddiskrecorder van externe videobronnen kan opnemen.
Ook het feit dat je geen ingebouwde kaartlezer hebt en dus een extra CI-module aan moet schaffen vindt ik een tekortkoming. Bij de hoge prijskaartje van het doosje moet je er ook nog een harddisk bijtellen.

Die tip van de Kaon KVR1000 is misschien wel wat. Heb echter het idee dat het een oudere type is en nauwelijks/niet in Nederland verkrijgbaar?

Er blijkt ook een ander alternatief las ik vandaag op het net. Een harddiskrecorder van Panasonic namelijk de DMREX80S Het zou gaan om een nieuw type DVD-Recorder/satelliet ontvanger voor een zeer betaalbare prijs van rond de € 300,- met 160GB Harddisk
Alle voordelen van een harddiskrecorder gecombineerd met een moderne satellietontvanger dus?
Nadeel: Volgens mij geen blindscan?, geen dubbele tuner en geen het ergste nog….. volgens mij wordt hij in Nederland niet verkocht.

Specs.
Festplatte (HDD): 160GB • Aufnahmemedien: HDD/DVD-R(W)/DVD-R DL/DVD+R(W)/DVD+R DL/DVD-RAM • Aufnahmeformate: MPEG2 • Tuner: analog/DVB-S • Video: DVD+R(W)/DVD-R(W)/DVD-Video/DVD-RAM/MPEG4(DivX)/(S)VCD/CD-R(W)/JPEG • Progressive Scan • Upscaling: 720p/1080i • 108MHz/12Bit Video D/A-Wandler • Audio: CD-Audio/MP3 • 192KHz/24Bit Audio D/A-Wandler • Video Anschlüsse: 1x HDMI, 2x SCART (1x In/1x Out), 2x S-Video (1x In/1x Out), 2x Composite Video (1x In/1x Out), 1x Komponenten (3x RCA) • Audio Anschlüsse: 1x optisch, 2x Composite Audio (1x In/1x Out) • Sonstige Anschlüsse: 1x DV (In), 1x Card Reader (SD), 1x CI • Stromverbrauch: 46W • Abmessungen (BxHxT): 430x58x329mm • Gewicht: 4.40kg

Iemand die dit apparaatje al heeft misschien?


De vantage 8000 heeft wel 2 kaartlezers, dus je hoeft geen cam te kopen. De alternatieve firmware ondersteunt SECA 2 direct.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...