Ga naar inhoud


Weerstations op zelfde frequentie


Oldereast

Aanbevolen berichten

Ik wil een draadloos weerstation aanschaffen met regen- en windmeter. Nu heeft mijn buurman ook zo'n apparaat die uitzend op 433 Mhz. Het station wat ik op het oog heb zend daar ook op uit. De afstand tussen de sensors (mijn en buurman) zal ongeveer 40 mtr worden. De afstand tussen sensor en uitleesunit (binneshuis) zal ongeveer 10 mtr worden en de afstand tussen mijn buurmans sensors en mijn uitleesunit is dan ongeveer 35 meter. Kan ik dat zo opstellen of raden jullie mij af om een station te kopen die op dezelfde frequentie zit. Ik ben namelijk bang dat de sensors elkaar gaan storen. De sensors zijn namelijk exact gelijk.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook zo'n ding hangen maar alleen voor de temperatuur, maar bij mij kan je er 3 buiten units aan hangen. Die buiten unit kan je dan op kanaal 1 2 of 3 zetten, en binnen kan je dan weer kiezen voor welk kanaal. Als dat bij jouw weerstation ook mogelijk is, zet je buurman het buitenkanaal op 1 en jij op 2.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb ook zo'n ding hangen maar alleen voor de temperatuur, maar bij mij kan je er 3 buiten units aan hangen. Die buiten unit kan je dan op kanaal 1 2 of 3 zetten, en binnen kan je dan weer kiezen voor welk kanaal. Als dat bij jouw weerstation ook mogelijk is, zet je buurman het buitenkanaal op 1 en jij op 2.

Salu2, D.Quijote


Dat is correct, maar in bepaalde gevallen is kanaal 1 wel een masterkanaal, waar meer functies opzitten. De kanalen 2 en 3 kunnen zich dan beperken tot alleen maar het doorzenden van de temperatuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het stoort.

Heb jaren terug ook zo een ding aangeschaft met 6 sensors.

Unit ging stuk.

Kreeg,zonder dat de oude retour ging,een nieuwe(nieuw model) onder garantie.

Alle sensors van de oude unit werkten op de nieuwe unit.

Met als gevolg dat wanneer een van de sensors stuk ging ,ik een nieuwe sensor van de nieuwe unit kon gebruiken.

Dus ik denk dat de 2 units bij jou zullen storen.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem de batterij uit je buitensensor, en luister naar die van je buurman... dit spaart je rap enkele euro's op jaarniveau...

En ik denk te mogen aannemen dat de buitentemp bij jou weinig verschilt van die van je buurman??? :D

 

Ik ga nu de CR202 batt in mijn temp buitensensor vervangen... blush

Druk even op de knop om comm. met de buitensensor te herstellen, en je baseunit zal zich op zijn geg instellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk meteen ook even of er een zendamateur met packet op 70cm actief is, want dat zal dat soort spul niet erg waarderen.

 

Klagen kan je niet, want een zendamateur heeft op die frequentie een primaire status, en al het andere spul een secondaire status.

 

Als je echt goed spul wilt hebben, dan zal je het in de 864, 863 of 862 MHz. moeten zoeken.

 

En ja, die zijn duurder, maar dan heb je het wel over wat professioneler spul dan die speelgoed frequentie, op 433 MHz. zit van alles wat elkaar kan storen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook zendamateur en heb inderdaad nogal wat storing van die apparaten. In het electronica boek van een bekende firma staat ook een set die in de 800 Mhz band werkt en die is ook nog goedkoper dan wat ik op het oog heb. Misschien is dat inderdaad een beter idee. Het gekke is dat veel van die sets ook onder andere merknamen geleverd worden (door andere bedrijven) en die verschillen ook nog eens enorm in prijs.

 

 

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...