Ga naar inhoud


Verbeterde beeldkwaliteit van Publieke Zenders


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Misschien hebben jullie de verbeterde kwaliteit al opgemerkt, ik in ieder geval niet....

Canal Digitaal heeft onlangsde bitrate van de publieke zenders verhoogd naar 4 Mbit:

 

http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=1897&title=Beeldkwaliteit+Nederland+1%2C+2+en+3+verbeterd

 

Het streven van CD naar kwaliteit is in ieder geval hoopgevend!

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Donkeyman
Misschien hebben jullie de verbeterde kwaliteit al opgemerkt, ik in ieder geval niet....
Canal Digitaal heeft onlangsde bitrate van de publieke zenders verhoogd naar 4 Mbit:

http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=1897&title=Beeldkwaliteit+Nederland+1%2C+2+en+3+verbeterd

Het streven van CD naar kwaliteit is in ieder geval hoopgevend!




Ik heb het wel opgemerkt, gisteren even opgelet en ook gemeten tijdens Studio Voetbal maar er is weinig aan te merken op de kwaliteit, ik heb op mijn 37inch lcd een strak plaatje, wel uiteraard de beeldverbeteraars uitgezet.

Gemeten is: iets meer dan 4 Mbit.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pure CDS propaganda alleen maar bedoeld om CDS op te hemelen en andere aanbieders in dit geval digitenne af te kraken. En ik vraag me af of het uberhaupt wel waar is. Wat betreft de bitrate, sport zit altijd wat hoger.

 

Volgens mij is het niet de bedoeling dat er links geplaatst worden naar die onbetrouwbare site.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigbro
Vraagje van een beginner, waarmee meten jullie de bitrate?


Op de dreambox kan dit bijvoorbeeld met de plugin Bitrate Viewer. Zo zullen er wel meerdere tuners zijn die zoiets kunnen.
Een andere manier is om een opgenomen stream bijvoorbeeld te openen met een programma als virtualdub-mpeg2, welke dan ook de average bitrate kan weergeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Hoewel ik het beeld van C.D.S. al goed vond, ben ik wel blij met deze bitrateupgradeactie.
Nu nog de commerciele zenders graag. :D
Verbeterde beeldkwaliteit ???? C.D.S. ???? het beeld van de digitale kabel @home is vele malen beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Maar blijkbaar kan het mooiste beeld toch nog mooier alsa je de bitrate maar opkrikt? smile


Van DVD naar Blueray zeg maar, haha !

Voordat ik hier serieuze reacties op krijg, lees de "haha" dan nog even na.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Misschien hebben jullie de verbeterde kwaliteit al opgemerkt, ik in ieder geval niet....
Canal Digitaal heeft onlangsde bitrate van de publieke zenders verhoogd naar 4 Mbit:

http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=1897&title=Beeldkwaliteit+Nederland+1%2C+2+en+3+verbeterd

Het streven van CD naar kwaliteit is in ieder geval hoopgevend!



@Donkeyman,

Het is inderdaad al opgemerkt en er is zelfs hier bij Sat4all een topic aan gewijd cool

Wellicht dat Jan-Hein Visser, redacteur van de website wiens nieuwsbericht je aanhaalt,
inspiratie heeft opgedaan voor zijn nieuwsartikel door mijn postings in bovengenoemd topic smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...