Ga naar inhoud

Zelf web interface mountmanager maken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb dus nu een dreambox 800, en altijd al de wens gehad zodra hij er is om lekker met python eigen creatie's te ontwerpen.

Nu zit er volgens mij geen mount manager in de webinterface. Is deze los te downloaden ergens? Zonee, zou het zin hebben als ik aan de slag ga?

Het is inprincipe alleen maar een kwestie van het file FSTAB te bewerken en netjes in een formulier uit lezen.

Zou ik anders mij bij een team moeten voegen? Ik moet nog wel ervaring met python krijgen, maar het begin is er gauw. Ik kan me voldoende redden met php. Dit lijkt me dezelfde moeilijksgraad.

Ik heb trouwens al een nieuwe menu optie in de webinterface kunnen toevoegen, maar dat was gewoon een bestaande html file wink

Technische vraag:

Wat bewerk ik? een .py file, daarna enigma herstarten? of de .py file omzetten naar .pyc en daarna herstarten?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

het webinterface is misschien niet een handige keuze als eerste python projectje, het is vrij ondoorzichtig opgezet.

Maar als je dat echt wilt, is het het beste als je je als ontwikkelaar aanmeldt in het enigma2-plugins project.

Als je daar je uitbreidingen toevoegt, blijft het eens en voor altijd werken, ook als er in andere delen van het webinterface uitbreidingen of fixes gedaan worden zal het dan als geheel blijven werken.

En wat betreft wijzigen, alleen een py file is genoeg. Zodra je e2 opnieuw start worden de pyc's vanzelf gegenereerd.

Geplaatst:

hopelijk zijn er meer mensen zoals M4RTiN,

want mooie nieuwe ontwikkelingen zijn erg welkom

vooral (naar mijn mening) omdat het dm 800 webinterface toch al ondermaats is en vernieuwing kan gebruiken

(uh ik kan 't niet, dus lof voor alle cracks)

cheers

Bombs

Faithless

Geplaatst:

Bedankt al voor de reacties, ik zal eens kijken of ik ergens bij kan joinen, ik heb het liefste dat mijn werk ergens in wordt opgenomen zodat ik niet bij elke image mijn eigen dreambox moet updaten met eigen code.

Aan de andere kant weet ik niet of ik zomaar wordt toegelaten bij het officiële enigma 2 team, want misschien is mijn code als beginnende python scripter niet goed genoeg?

Ik zelf wil dus graag een mountmanager vanuit eigen redenen omdat ik dat veel beter vind werken i.p.v. met de afstandbediening te klooien.

Ik moet zeggen dat al mijn scripts worden altijd uit eigen belang gemaakt, maar delen is leuk omdat anderen het ook handig vinden.

Geplaatst:

Ik denk dat je initiatief zal geliefd zijn bij de imagebouwers. Zo hoop ik ook dat DrTic (plugin)ooit voor Enigma2 zal gemaakt worden.

Oook uuhh, ik heb er ook geen verstand van en ben afhankelijk van deze slimme jongens.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Ik heb nu 2 keer wat geprutst en snap nu een beetje de werking van de webinterface.

Het prille begin is er, de optie "Mountmanager" is nu aanwezig in het menu, en als je er op klikt zie je:

mountmanager.jpg

Ik moet nu een soort van datahandler aanpassen dat hij de file "fstab" omzet naar XML, middels een functie moet deze data weer geparsed worden naar een mooi formulier.

Geplaatst:

je pakt het zo te zien iig snel op, ga zo door smile

Geplaatst:

Dank je! Ik heb er helaas te weinig tijd voor, hier een kleine vordering.

Het scherm maakt al gebruikt van dezelfde stijl en bovendien wordt er gebruikt gemaakt van eigen functies (gekopieerd van de notities)

mountmanager2.jpg

De data die je hier ziet is afkomstig van XML van notitie's maar deze wordt al wel via de officiele mount manager xml feed gehaald. Zie volgende afbeelding:

mountmanager3.jpg

Deze feitelijke data is nog van de notitie's maar dit is het eerstvolgende wat aangepakt gaat worden.

Dit alles gaat plaatsvinden in mntmngr.py (dit bestand moet ervoor gaan zorgen dat de inhoud van /etc/fstab gestuurd wordt naar http://ipvandreambox/mntmngr als XML data.

Geplaatst:

wie weet waar de foutmeldingen van enigma2 worden gezet? ik heb een foutje blijkbaar gemaakt en nu is de webinterface niet meer te bereiken wink Zonder debugger kom ik niet veel verder. Google zegt me hier ook weinig over smile

Geplaatst:

thanx lite, zo kwam ik weer wat verder.

Ik heb het nu zover dat ik wat regels van fstab naar xml krijg op de webinterface, nu is het nog een kwestie om de regels te splitsen in de xml, daarna het formulier weer bouwen in de webinterface.

mntmngr4.jpg

Tot slot moet ik daarna een opsla en verwijder module schrijven. Elke keer dus weer een klein stapje verder.

Geplaatst:

mntmngr5.jpg

Weer een stukje verder, ik krijg nu de data in de webinterface, nu alleen nog het bewerk scherm maken, en het stukje wat de nieuwe waardes weer kan opslaan.

Zouden jullie graag willen dat ik deze code aan het enigma 2 project schenk?

Waar kan ik dat trouwens precies doen? ik heb met google wel een één of andere project (elitedvb ofzo?) gezien, maar weet niet of dat het hoofdproject is...

Geplaatst:

dit is de homepage van e2-plugins, waar het webinterface onder valt

http://schwerkraft.elitedvb.net/scm/?group_id=11

misschien kan je een van de developers benaderen, en hem een patch aanbieden. Of vragen om een eigen account, als je van plan bent nog meer zaken aan het webinterface te veranderen.

Waarschijnlijk zullen ze aan de hand van de kwaliteit van je patch besluiten of ze je er bij willen hebben wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: M4RTiN
mntmngr5.jpg

Weer een stukje verder, ik krijg nu de data in de webinterface, nu alleen nog het bewerk scherm maken, en het stukje wat de nieuwe waardes weer kan opslaan.

Zouden jullie graag willen dat ik deze code aan het enigma 2 project schenk?

Waar kan ik dat trouwens precies doen? ik heb met google wel een één of andere project (elitedvb ofzo?) gezien, maar weet niet of dat het hoofdproject is...

je mag altijd uw huidige code posten.. .) ziet er iig al goed uit.. wink

Dreambox 800 + barry allen + 160gb | Dreambox 500 | Dreambox 7020 + 120G + usb stick..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...