Ga naar inhoud


2 vragen :condens op ramen en geluids isolatie


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Me eerste vraag..

 

We hebben een nieuwe voorgevel en daar hebben we s'avonds condens aan de buitenkant van de dubbele beglazing.

Ik zie dat ook op de andere woningen en vraag me af of ik de condens kan bestrijden.

 

2e vraag..

 

Ik heb een gipswandje geplaatst tegen de muur van de buren. Het huis is echter erg rumoerig en we horen s'nachts de buren rondracen. Is er een of ander spul wat ik tussen de gipswand en muur kan spuiten bijv. piepschuim bolletjes?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De eerste vraag:

 

Er zit condens aan de buitenkant van HR++ glas, kan dat?

 

 

Soms treedt aan de buitenkant van HR ++ beglazing condens op. Dit komt door de hoge isolatiewaarde van het glastype. Bij lage isolatiewaarden (U-Waarden) gaat er minder warmte verloren door het glas. Het buitenblad van isolerend dubbel glas blijft kouder. Deze condens heeft tot gevolg dat bij een lage temperatuur en een hoge relatieve vochtigheid, de buitenzijde van het glas vaak tot laat in de dag condens heeft, waarbij het doorzicht wordt belemmerd. Met name komt dit voor in ruimten waar weinig wordt gestookt, zoals slaapkamers.

 

Bron

 

Om de condens te voorkomen zou je de ruiten moeten gaan verwarmen aan de buitenkant, of met een anti-condens vloeistof behandelen. ( Je autoruiten beslaan s'nachts ook)

 

 

De tweede vraag:

 

Klusidee

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) is al beantwoord / extra suggestie (nano autoruitspray) om dat glas oppervlak zo glad te vullen dat waterdamp niet kan neerslaan

 

2) contactgeluid en omloopgeluid is vaak 't probleem naast het "luchtgeluid" dat echt dwars door een constructie gaat.

als vloeren en of balken aan je bouwmuur gekoppeld zijn (of ook soms wel de kozijnen aan een doorlopend binnen spouwblad verankerd zijn) dan is daar niets tegen te doen.

bij jouw is hoogstwaarschijnlijk het contactgeluid

de buigslappe voorzetwand zoals je hem al plaatste heeft geen enkele invloed op contactgeluid.

 

in goed overleg met je buren 't symptoom bespreken, kan ertoe leiden dat de buur een zwevende dekvloer installeert, waardoor in ieder geval zijn rondrennen en lopen niet meer via de vloer en bouwmuur wordt doorgegeven... (maar dat is ijdele hoop)

vanuit onze huidige bouwpraktijk kan men echter wel stellen (bouwjaar woning) dat dit een uitvoeringsfout is

 

chiao

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de morgen heb ik ook regelmatig last van condens op mijn

dubbel glas.

 

Met name bij dubbelglas komt dat regelmatig voor. Dan loopt de

buitentemperatuur vooruit op de glastemperatuur.

En condens treedt nu eenmaal op bij het koudste vlak.

In dit geval dus bij het glas.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...