Ga naar inhoud


Magnetron warmt niet op??


dannyboy

Aanbevolen berichten


Gast Drs. IJzerbout

Als je even vermeld hoe oud hij is, dan kun je zelf bepalen of je er nog reparatie-energie en eventueel geld in wilt steken.

 

Mijn oude Moulinex microwave van meer dan 20 jaar oud was twee jaar geleden naar de barrels. Iedere keer vloog de zekering eruit die moeilijk te vervangen was. Ik moest het loodzware kreng iedere keer weer van de wand onder een keukenkastje demonteren, openschroeven, zekering vervangen (solderen, moet je nagaan) en het rotding weer moeizaam ophangen.

 

Ik had er zo de balen van dat ik op een gegeven moment bij de bekende discounter, Ah,die, een nieuwe kocht voor....€uro 59,00. En er zit zelfs ook nog een konventionele bakoven in, die verdomd handig is.

Het druist totaal tegen mijn principe in dat alles wat uit China komt totale rotzooi is, maar dit ding presteerd bij wijze van hoge mate van uitzondering al 2 jaar prima. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak bij defecte magnatron controlleer ik als eerste of de stekkertjes binnen in het app nog wel genoeg klemmen. Vaak is het aan knijpen van die stekkertjes de moeite waard. Maar wees voorzichtig. Zoals eerder vermeld voor de hoge spanning die aanwezig zijn. En doe vooral geen gekke dingen zoals de beveiligingen overbruggen !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die tegen iedere goede raad in toch met zo´n magnetron gaan lopen hannesen.

 

Soms hoop heel stilletjes dat ze dan zo´n enorme opflikker krijgen, dat ze het voor eens en altijd afgeleerd hebben om zelf aan zo´n apparaat te gaan lopen sleutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die tegen iedere goede raad in toch met zo´n magnetron gaan lopen hannesen.

Soms hoop heel stilletjes dat ze dan zo´n enorme opflikker krijgen, dat ze het voor eens en altijd afgeleerd hebben om zelf aan zo´n apparaat te gaan lopen sleutelen.


Er zijn zelfs mensen die zelf de verwarnming repareren :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Er zijn zelfs mensen die zelf de verwarnming repareren

 

Het eerste wat ik gedaan heb is de installateur laten komen.

Toen ik zag dat het een elektronisch probleem was en hij hiermee niet verder kwam heb ik zelf ingegrepen. Daar heb ik namelijk wel degelijk verstand van. :D :D

 

Ik heet toch niet voor niks: Drs. IJzerbout...! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid, de werking van een magnatron werkt op de princiepe van een magnatron-buis, zo'n buis zend een hoogfreq signaal uit. Het signaal brengt de moleculen van je eten aan het trillen, wat een warmte veroorzaakt.

 

Een lamp die je aan treft is alleen om zelf met je eigen ogen te kunnen zien of alles goed gaat met je eten binnen het app.

 

Een ander belangrijk weetje is, een magnatron heeft meerdere beveiligingen om te verkomen dat dombo's hun hoofd in een werkende app kunnen steken. Daarom werkt deze alleen als de deur echt dicht zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...