Ga naar inhoud


Vraagje aan een rij instructeur


Puch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jij wel :D

 

Andere voetgangers ook :D:D

 

 

voor bestuurders bedenk welk bord het kan zijn

rijrichting wordt aangegeven met een gebodsbord,

daar er echter een subbord onder geplaats is,(of hoe het heten mag)

is hier een verbodsbord geplaats.

je mag dus afslaan.

 

ben dan wel geen rijleraar, maar heb 25 jaar geleden wel opgelet

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet hier rechtsaf,linksaf,achteruit of uitstappen recht door kan niet.

tenzij je met te voet bent dan wel

aan de foto te zien is deze buiten het voertuig gemaakt of helemaal geen voertuig bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als dat een verbodsbord is om linksaf te slaan dan mag je niet linksaf, ook al kun je het niet lezen vanwege de sneeuw.

Dat kan wel zijn, maar als ik ervoor beboet wordt, of aansprakelijk gesteld wordt voor een ongeval dat een gevolg is van deze toestand, wil ik wel eens discussiëren, zeker als ik niet bekend ben met de plaats.
Hoe kan je in hemelsnaam dergelijk verkeersbord opmerken, laat staan lezen ? Als er dan toch een schuldige moet worden aangeduid, dan is dat de eigenaar van de verkeersborden, die maar moet zorgen dat ze te allen tijde leesbaar zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat kan wel zijn, maar als ik ervoor beboet wordt, of aansprakelijk gesteld wordt voor een ongeval dat een gevolg is van deze toestand, wil ik wel eens discussiëren, zeker als ik niet bekend ben met de plaats.

Hoe kan je in hemelsnaam dergelijk verkeersbord opmerken, laat staan lezen ? Als er dan toch een schuldige moet worden aangeduid, dan is dat de eigenaar van de verkeersborden, die maar moet zorgen dat ze te allen tijde leesbaar zijn.

 

Toch is het zo. De wetgever schuift hier heel duidelijk de verantwoording naar de weggebruiker.

Je moet dus stoppen, uitstappen en het bord sneeuwvrij maken.

 

Zou een mooie boel worden want anders zou je spookrijder kunnen worden op een autobahn, zonder daarvoor verantwoordelijk te zijn.

Of je zou door rood licht kunnen rijden en dan later zeggen: Ik kon het verkeerslicht niet zien omdat ik door de zon verblind werd.

 

Zou het vanwege het onleesbare verkeersbord tot een rechtsstrijd komen, kan de wetgever zich op "Farce Majeur" beroepen. Overmacht dus. Je kunt onmogelijk verlangen dat het Rijk ten alle tijden het bord zichtbaar maakt.

De verantwoording ligt bij de automobilist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Je moet dus stoppen, uitstappen en het bord sneeuwvrij maken.


En dan een boete krijgen omdat er het bord "stopverbod" blijkt te staan :D

Bord E2: Stopverbod
Stopverbod of verbod stil te staan.
U mag nooit stil gaan staan of parkeren op wegen met een stopverbod.

post-2143-1318260018,3211_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Zou het tot deze absurde situatie komen, mag je wel stoppen..want het is een noodgeval en het gaat om de verkeersveiligheid.

 

Op de autobahn en autobahn-vluchtstrook geldt ook een stopverbod, tenzij er een noodgeval is. Dus pech aan de wagen.

Dat zoonlief een plas moet en je daardoor op de vluchtstrook stopt, kan je duur komen te staan.

Kom je in Duitsland op de autobahn of vluchtstrook van een autobahn tot stilstand vanwege benzinegebrek, dan kan je rekenen op een vette bekeuring. Je had dit namelijk ten alle tijden kunnen voorkomen en je cre-eerd daardoor een onnodig gevaarlijke situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Zou het tot deze absurde situatie komen, mag je wel stoppen..want het is een noodgeval en het gaat om de verkeersveiligheid.


@Drs. Ijzerbout,

Op besneeuwde wegen gaan stoppen en stilstaan lijkt me ook niet zo goed voor de verkeersveiligheid.
Het is bovendien heel goed mogelijk dat het bord te hoog hangt om schoon te vegen.

Aan de foto te zien (en van wat ik uit de praktijk weet) zou het best
wel eens meer dan 3 meter hoog kunnen hangen.
En een bezem met een lange steel hoort voor zover ik weet
nog niet tot de verplichte basisuitrusting voor automobilisten.

Wellicht de politie of andere hulpdiensten inschakelen die het bord sneeuwvrij maken?
Door een aantal van die besneeuwde borden zul je dan wel nooit
je bestemming bereiken of de dooi moet gaan invallen :D


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: pukje
Verkeers borden moet zichtbaar en leesbaar geplaatst worden.
Probleem dus bij gemeente,provincie,rijk ze hadden n.l. ook
verwarmde borden kunnen plaatsen :D

Kan een leuke discussie worden bij de rechter ,maar denk dat
die vraag nooit bij de rechter komt !


Die vraag is in het verleden meermalen aan de rechter voorgelegd.

De rechter stelt zich daarbij op het standpunt, dat je bij twijfel moet stoppen/uitstappen.
Je blijft als bestuurder altijd verantwoordelijk voor je handelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Op besneeuwde wegen gaan stoppen en stilstaan lijkt me ook niet zo goed voor de verkeersveiligheid.

Het is bovendien heel goed mogelijk dat het bord te hoog hangt om schoon te vegen.

 

Hoe je het ook wend of keert, je bent verantwoordelijk. Niet het rijk of de staat of weet ik veel wie.

Hoe je dat bord leesbaar maakt zal me een worst zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...