Ga naar inhoud


Humax HDCI 2000 of Topfield HD 7700 HSCI


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb momenteel nog een Humax 5400 die al een heel aantal jaartjes meedraait. Ben eens aan het rondkijken om toch over te gaan naar een nieuwe HD-ontvanger. Zou toch zeker begin volgend jaar willen overstappen. Deze staat aangesloten op een Sony Bravia van 81 cm.

 

Welke van deze 2 zou je me aanraden? Zou wel graag mijn Mediaguard module van canal digitaal blijven gebruiken (heb nu al 2 zo'n modules voor TV-Vlaanderen en Canal Digitaal), en voor mij is die Humax eigenlijk beter want zoek een HD-ontvanger met UHF-modulator, zodat deze via de reeds bestaande coaxkabels ook beeld kan voorzien worden op 2e en 3e televisie.

 

Heb nog maar enkele artikelen over deze 2 ontvangers gelezen, en op het eerste zicht geeft de Topfield HD 7700 HSCI een beter beeld, of is dit met een software-upgrade van de Humax HDCI 2000 misschien al verbeterd?

 

Of is er ergens nog een andere goede HD-ontvanger in dezelfde prijsklasse tot ongeveer max. 350 euro..

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

 

Groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe je zelf een plezier door geen humax 2000 te kopen.

Heb een 1000(broertje 2000) en dat is altijd een rampeplan geweest en nog steeds.

Hier op het forum zijn mensen met goede ervaringen met de 2000 ,maar minstens evenvele met hele slecht ervaringen.

Wat je wel moet kopen weet ik niet,maar neus een beetje bij sat4all rond zou ik zeggen.

 

Groetjes

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flodder 11,

 

Oké Humax 2000 is dus al zeker geen aanrader, ik zoek wel hier nog eventjes verder naar meer informatie, De Topfield 7700 HSCI ziet er goed uit maar heeft geen UHF-modulator, en dat zou ik toch graag er bij hebben..

 

Heb wel nog eventjes tijd, want denk pas volgend jaar in januari of februari dit aan te schaffen. Hopelijk tegen dan ook Nederland 1, 2 en 3 in HD uitzenden... Nu vind ik 10 euro voor 4 HD-zenders nog een beetje duur...

 

groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Oké Humax 2000 is dus al zeker geen aanrader,

 

ja maar dat schreef flodder11 niet. (hij heeft 1000)

 

ook je eigen ervaringen met 5400 waren anders dan met een enkel bericht 't merk humax in de grond boren.

 

ik weet niet welke specifikaties voor jou nog verder belangrijk zijn

maar ook enkel die paar HD zenders zijn niet 't uitslaggevende

 

nu is de juiste werking en de kwaliteit van de receiver uitslagegevend tov het standaard FTA<>gecodeerd aantal zenders, in SD od HD.

 

persoonlijk ben ik terug op een nieuwe dm 7020

je ziet verschil met de dm 800

maar ik vind 't echt te weinig om na 6 maanden enkel HD te kunnen adviseren.

 

en als er al een NU te koop is dan moet de technisat wel prevaleren.

 

chiao

 

 

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Klopt inderdaad heb nu de Humax 5400, en ben daar altijd tevreden mee geweest, ik zal me er nog een beetje in verdiepen

er zijn er die goede ervaringen met Humax HDCI 2000, en weer andere die minder tevreden zijn.

 

Was niet de bedoeling om Humax als merk de grond in te boren...

 

Als ik het goed heb is deze ontvanger ook al een een eindje terug op de markt gekomen.

 

Ik wacht nog een beetje af, en kijk hier en daar (vooral hier op dit board) nog een beetje rond wat er allemaal op de markt is...

 

Heb ondertussen ook nog volgende ontvanger gevonden SAB Ultimate HD Super Plus (S700) met UHF-modulator, zal eens rondkijken of dit wat is..

 

Groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bijzonder tevreden over de Topfield 7700 HSCI.

 

Bij mij draait de ontvanger stabiel en ik heb geen klachten over de ontvanger.

 

De perfecte ontvanger moet nog ontworpen worden, maar

tot die tijd gebruik ik deze Topfield.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn HDCI2000 heeft maximaal 4000 TV kanalen en 1000 Radio kanalen.

 

De programma plaatsen lopen tot 5000.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Clearbluesky
Ik heb twee keer HDCI2000 in gebruik. Qua HD beeld oordeel : zeer goed (ik geen betere) Beperking: 2000 kanalen, maar daar valt mee te leven


Qua beeldkwaliteit PERFECT. Toegegeven, SECA codering en de Humax HDCI-2000 zijn geen vriendjes van elkaar. Ik heb ook Irdeto gebruikt toen Euro1080 nog uitzond op de Astra3. Dat ging prima. De vastlopers heb ik alleen gehad met de laatst uitgebrachte software release. Ik heb hem weer gedowngraded naar versie 11 en het probleem van vastlopen is niet meer teruggekomen. Ander minpuntje: de EPG functioneert niet zoals het hoort (bij BBC HD kan ik geen volledige programma beschrijving meer opvragen). Maar daar kan ik mee leven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...