Ga naar inhoud


Moet ik in Duitsland Rundfunkgebür betalen ?


Gast ton.w

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: m.boretti


In nederland betaal je zelfs als je helemaal geen radio/tv/pc hebt
Tja Pukje, ik heb het nog eens opgezocht: vanaf 1 januari 2000 is het kijk- en luistergeld afgeschaft, en de eerste schijf van de inkomstenbelasting (de schijf die iedereen moet betalen!) verhoogd met 1,1 %. Met andere woorden: iedereen met inkomen in Nederland betaalt 1.1 % van zijn/haar inkomen voor de omroepbijdrage, ook al heb je geen t.v en geen radio.
Als je uitgaat van een gemiddeld inkomen van 30.000 euro, betaal je 303 euro aan de omroep. Maar verdien je 60.000 euro per jaar, ook niet ongebruikelijk, is het bedrag al 606 euro.
.


Nee hoor
De eerste schijf is met 1,1% gestegen, de eerste schijf loopt tot 17000 euro, dus dan betaal je max 187 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ben net thuis en heb hem gezien.

 

Bedankt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In Duitsland kloppen ze nog aan deur met behulp van z.g. kopgeldjagers om de vangst te verhogen. Als je blokhut veraf gelegen is en je bent er haast nooit is de pakkans klein.

 

Ik heb in nederland 2x zo'n ambtenaar aan de deur gehad. Een keer afgeschud omdat ik TV met slechts VCR opstelling had en hij niet kon aantonen dat ik op de CAI zat. Kwam ook alleen in de videotheek. Coulant, in bezit hebben van toen was geloof ik al reden tot.

 

En tv-kaartje in PC is reden in duitsland.

Duitse kopgeldjagers richten zich voornamelijk op appartementen en studenten, geeft meer productie. Jouw blokhut is storend op de dagvangst.

 

Je kan ze ontwijken als je buiten niks hebt hangen en ze geen dwangbevel hebben.

 

Onlangs nog leuke duitse reportage gezien hoe drammerig ze te werk gaan, bodybuilders. Duwen gewoon de deur meteen open terwijl dat niet mag intimiderend.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...