Ga naar inhoud


Moet ik in Duitsland Rundfunkgebür betalen ?


Gast ton.w

Aanbevolen berichten

staat nergens dat hij bij een notaris was.

overigens (al is het zo dat je wel bij de Notar een handtekening hebt gezet) dan ben je gegarandeerd ook erop gewezen volgens het Duits Recht alle verplichtingen na te komen die de Duitse wetgever stelt - dus als Rundfunkteilnehmer moet je GEZ betalen.

 

chiao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

25 jaar geleden had ik een huis in spanje en moest alles

net zo betalen als of ik er permanent woon.

De gemeente had een volmacht om rekeningen van de spaanse

bank af te boeken.

De butagas handelaar kwam persoonlijk afrekenen als ik

thuis was ,hij wachte wel een jaar.

Met de stroom was een probleem automastich afboeken konden ze

niet afspraak is toen gemaakt dat ik binnen de 6 maanden persoonlijk

op hun kantoor alles glad maak.

van de omroepbijdragen kan ik me niets herinneren ,kan zijn

dat ik die nooit betaald heb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alleen aangeven betalen moet je overal ,op het

moment dat je geregistreerd bent (kadaster,gemeente enz enz).

Zou mij zelfs niet verbazen dat je door de vakantie woning nog

in duitsland belasting aangifte moet doen over het

binnenlandse en buitenlandse inkomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
staat nergens dat hij bij een notaris was.
overigens (al is het zo dat je wel bij de Notar een handtekening hebt gezet) dan ben je gegarandeerd ook erop gewezen volgens het Duits Recht alle verplichtingen na te komen die de Duitse wetgever stelt - dus als Rundfunkteilnehmer moet je GEZ betalen.

chiao
lieve mensen heb ik ergens laten weten dat de aankoop van mijn hut niet door de beugel kan? Natuurlijk ben ik eigenaar en in het grundbuch ingeschreven. Natuurlijk krijg ik de rekening voor de gemeentebelasting etc. etc.

als eigenaar (al heb je 1000 woningen in in dDuitsland in bezit En was het maar waar) wil nog niet zeggen dat je inwoner in Duitsland ben. En daar gaat de discussie om.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton.w
staat nergens dat hij bij een notaris was.
overigens (al is het zo dat je wel bij de Notar een handtekening hebt gezet) dan ben je gegarandeerd ook erop gewezen volgens het Duits Recht alle verplichtingen na te komen die de Duitse wetgever stelt - dus als Rundfunkteilnehmer moet je GEZ betalen.

chiao
Lieve mensen heb ik ergens laten weten dat de aankoop van mijn hut niet door de beugel kan? Natuurlijk ben ik eigenaar en in het grundbuch ingeschreven. Natuurlijk krijg ik de rekening voor de gemeentebelasting etc. etc.

Als eigenaar (al heb je 1000 woningen in in Duitsland in bezit En was het maar waar) wil nog niet zeggen dat je inwoner in Duitsland ben. En daar gaat de discussie om. Als gevolg van onwetendheid betalen zeer veel Nederlanders met een vaste camping plaats geld voor de Duitse kijk en Luistergelden die niet voor hen gelden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland is een van de weinige landen die de term "zweites wohnsits" kent

 

In nederland kan je maar op 1 adres tegelijk wonen in duitsland

op meerdere plaatsen (je kan zelfs meerdere zweite wohnsitzen hebben).

 

Daarom gaan ze in duitsland er altijd vanuit dat als een woning

stroom/water heeft dat ie ook bewoond is en dat de eigenaar de bewoner is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand maakte jou verdacht... enkel de informatie ontbrak (ons) mij.

dus hoe willen we dan de visioenen die in de fantasie (academisch) verrijzen objectief de kop in drukken?

 

ik had al bijna een beeld paraat over die malafide makelaar die je geen eigendom akte overhandigde.

 

en toch ben je dus als eigenaar de verantwoordelijke.

 

-of je het nu volledig delegeert aan een huurder voor die specifieke huurperiode en in de huurprijs verdisconteerd

-of dat je het aan een makelaar overlaat die 't regelt voor jou

-of dat je een eigen afspraak hebt gemaakt met de GEZ Behörde (en ook dat kan als Pauschale)

 

elk ontvangstapparaat met empfang van öffentlichrechtliche sender moet worden gemeld IN DUITSLAND

en 't zoveelste deel per dagverblijf in de woning zal moeten worden afgedragen:

door de huurder

door de verhuurder als dienstverlener

door de eigenaar.

 

je hebt ook het afmeldingsformulier gevonden...

dan kun je ook gewoon stellen: in mijn eigendom heb IK geen ontvangsttoestellen... die er zijn nemen de vakantiegangers mee dus die moeten zelf betalen

 

indien de controleur komt (met de zogenaamde radergun) kun je niet meer dan tonen dat de inventaris geen ontvangsteenheden behelst.

volgens mij heb je echt genoeg informatie nu om een aanslag te voorkomen.

chiao

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
niemand maakte jou verdacht... enkel de informatie ontbrak (ons) mij.
dus hoe willen we dan de visioenen die in de fantasie (academisch) verrijzen objectief de kop in drukken?

ik had al bijna een beeld paraat over die malafide makelaar die je geen eigendom akte overhandigde.

en toch ben je dus als eigenaar de verantwoordelijke.
nogmaals aan een ieder bedankt. Ik ben wel er naief geweest ja. Je schikt je te barste na van die Dwangmatige bevelen.

-of je het nu volledig delegeert aan een huurder voor die specifieke huurperiode en in de huurprijs verdisconteerd
-of dat je het aan een makelaar overlaat die 't regelt voor jou
-of dat je een eigen afspraak hebt gemaakt met de GEZ Behörde (en ook dat kan als Pauschale)

elk ontvangstapparaat met empfang van öffentlichrechtliche sender moet worden gemeld IN DUITSLAND
en 't zoveelste deel per dagverblijf in de woning zal moeten worden afgedragen:
door de huurder
door de verhuurder als dienstverlener
door de eigenaar.

je hebt ook het afmeldingsformulier gevonden...
dan kun je ook gewoon stellen: in mijn eigendom heb IK geen ontvangsttoestellen... die er zijn nemen de vakantiegangers mee dus die moeten zelf betalen

indien de controleur komt (met de zogenaamde radergun) kun je niet meer dan tonen dat de inventaris geen ontvangsteenheden behelst.
volgens mij heb je echt genoeg informatie nu om een aanslag te voorkomen.
chiao


Dank voor de info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je er een rare discussie van gemaakt hebt

 

je vraagt "Moet ik in Duitsland Rundfunkgebür betalen ?"

Als informatie geef je

1. ik heb een huis in duitsland in eigendom

2. ik ben niet bij de gemeente ingeschreven

3. ik bent maar zelden daar.

 

Dan worden wij allemaal voor dom neergezet door jou stelling:

 

Als gevolg van onwetendheid betalen zeer veel Nederlanders met een vaste camping plaats geld voor de Duitse kijk en Luistergelden die niet voor hen gelden

 

 

Bijna in ieder land is het zo dat als je in het land verblijft

en ja kan tv of radio programma's ontvangen dan moet je er

voor betalen.

Er zijn zelfs situaties bekend dat je voor je auto radio moet

betalen als je door een land rijd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik vind dat je er een rare discussie van gemaakt hebt

je vraagt "Moet ik in Duitsland Rundfunkgebür betalen ?"
Als informatie geef je
1. ik heb een huis in duitsland in eigendom
2. ik ben niet bij de gemeente ingeschreven
3. ik bent maar zelden daar.

Dan worden wij allemaal voor dom neergezet door jou stelling:

Als gevolg van onwetendheid betalen zeer veel Nederlanders met een vaste camping plaats geld voor de Duitse kijk en Luistergelden die niet voor hen gelden


Bijna in ieder land is het zo dat als je in het land verblijft
en ja kan tv of radio programma's ontvangen dan moet je er
voor betalen.
Er zijn zelfs situaties bekend dat je voor je auto radio moet
betalen als je door een land rijd.



Als ik je het gevoel heb gegeven dat je dom bent spijt mij dat oprecht. Ik zou willen zeggen in tegendeel.
Maar ik heb het recht om uit te zoeken hoe het zit.
Ik heb ook het recht om mij te beschermen tegen Duitse premie-jagers die er op uit zijn om tegen heel hoge vergoedingen mensen op te hangen. Ik heb mij gehouden aan de wet. En ik ga door tot het gaatje als blijkt dat Duitse bonzen in Nederland met hun dure jachten en dure vakantiehuizen niks hoeven te betalen voor luister en kijkgeld in Nederland en ze mij trachten te naaien.

Pukje nogmaals sorry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me nu echt uit deze discussie afmelden ,het begint hoe

langer hoe meer op recisme en duitsland haat te lijken ,in

zo een discussie wil ik mij niet mengen en past ook niet

binnen de board regels.

 

Ohja ik werk in nl en woon in B en toch moet ik in NL omroepbijdrage

via de belasting betalen ,nu ben je stil HE

 

 

Origineel bericht van: ton.w

Ik heb ook het recht om mij te beschermen tegen Duitse premie-jagers die er op uit zijn om tegen heel hoge vergoedingen mensen op te hangen. Ik heb mij gehouden aan de wet. En ik ga door tot het gaatje als blijkt dat Duitse bonzen in Nederland met hun dure jachten en dure vakantiehuizen niks hoeven te betalen voor luister en kijkgeld in Nederland en ze mij trachten te naaien.

 

Pukje nogmaals sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: m.boretti
CeesV, ik heb je PM gestuurd met de volledige uitleg hoe dit gegaan is.


Max, ik heb helaas nog niets mogen ontvangen.
Zie ook PM.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
In duitsland moet je zelfs voor een pc kijk en luistergeld betalen.


In nederland betaal je zelfs als je helemaal geen radio/tv/pc hebt
Tja Pukje, ik heb het nog eens opgezocht: vanaf 1 januari 2000 is het kijk- en luistergeld afgeschaft, en de eerste schijf van de inkomstenbelasting (de schijf die iedereen moet betalen!) verhoogd met 1,1 %. Met andere woorden: iedereen met inkomen in Nederland betaalt 1.1 % van zijn/haar inkomen voor de omroepbijdrage, ook al heb je geen t.v en geen radio.
Als je uitgaat van een gemiddeld inkomen van 30.000 euro, betaal je 303 euro aan de omroep. Maar verdien je 60.000 euro per jaar, ook niet ongebruikelijk, is het bedrag al 606 euro.
En wat te denken van directeuren van graaibedrijven met alleen al bonussen van 5 miljoen: 50.500 euro aan omroepbijdrage. Dat tikt nog eens aan!
Ik heb al eerder aangegeven dat de omroepbijdrage in Frankrijk 160 euro was (wordt per 1 maart verhoogd naar 200 euro) en daar krijg je, vrij te ontvangen, 16 zenders voor (Franse Digitenne).
De conclusie is duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja ik werk in nl en woon in B en toch moet ik in NL omroepbijdrage

via de belasting betalen ,nu ben je stil HE

 

Ja, ook dat is niet eerlijk. Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat als jij nog een oneerlijke situatie weet te melden dat het in mijn geval ineens eerlijk is.

 

Het is te wensen dat ieder in het de EEG op een zelfde manier gaat bijdragen aan het vrije verkeer van radio en TV.

 

Daarin zou wat mij betreft niet passen dat het ene land luister en kijkgeld heft via de belastingen en in een ander land niet.

 

Ook zou het verboden moeten worden dat als je al via luister en kijkgeld moet worden betaald er nog eens (voor sat.ontvangst) extra moet worden betaald.

 

Het begrip Free to air zou in relatie gebracht moeten worden met de definitie in de EEG met betrekking tot het vrije verkeer van goederen en diensten.

 

Dat je op de satelliet diensten tegen betaling aanbiedt (als film tv of thema-kanalen) lijkt mij prima. Maar dat je moet betalen voor gesubsidieerde of commerciële zenders is absurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...