Ga naar inhoud


waar om dalen de prijzen niet ????


Gast fredjes

Aanbevolen berichten

Waarom de prijzen niet dalen, simpel omdat de importeurs de gunstig inkooprijzen niet aan de winkeliers door berekenen en dus zelf een extra winstmarge pakken.

 

Wil je van de gunstige dollarkoers genieten importeer dan zelf, zins kort is het bedrag wat je belastingvrij aan goederen mag mag invoeren verhoogt.

Uiteraard moet je wel goed kijken hoe het de garantie voorwaarden zit. Kies voor een merk wat een wereldwijde garantie garandeert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: borsjea
omdat de importeurs de gunstig inkooprijzen niet aan de winkeliers door berekenen


Je kunt ook stellen dat de winkeliers niet zeuren om een betere prijs bij de groothandel. Als je nergens om vraagt krijg je ook niets. Ik weet nog dat 18 jaar terug "de baas" zelfs van de meest simpele vesa localbus multi/io controller nog een gulden korting wilde. Kreeg hij die niet dan ging de order naar een andere groothandel.

Heeft denk ik ook te maken met internet, je vult een bestellijst in en klaar. Het belspelletje wordt zoveel mogelijk ontmoedigd door lange wachtrijen, bezette "vaste" contactpersonen en de "standaard" vaste klanten korting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl


On topic: de lonen gaan ook niet naar beneden en we zitten in een krisis daar we al lang boven onze stand leven dus zou een prijsdaling dit weer aanmoedigen en vallen we binnenkort weer van veel hoger.


We zitten in een crises doordat de consument niet meer consumeerd
Ze zijn nu bezig om de koopkracht te verhogen om de crises het
hoofd te bieden.

De prijs is natuurlijk weer een prijs/aanbod verhaal ,verkoopt
de winkel teweinig zal ie proberen met prijsverlagingen de verkoop
weer omhoog te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien consumeert de klant niet meer omdat hij genoeg heeft. We hadden vroeger genoeg met 1 auto per gezin, dit zijn er tegenwoordig op zijn minst 2. Idem TV maar dit zijn er minimaal 3. En zo kan je doorgaan maar er komt een einde aan behoeften en het kunstmatig kreeren ervan. Bomen groeien niet tot in de hemel en het wordt misschien tijd dat we dat gaan beseffen voor het te laat is.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je met betrekking van inkoop door winkeliers je vergist.

Ten opzichte van 18 jaar geleden zitten de meeste winkels nu bij een inkoop organisatie.Daarnaast is de inkoop pijs een ding maar kijk eens bij de adimo ontvangers, als winkelier moet je ook kijken naar de service.En geloof me de verschillende prijzen tussen de groothandels is zeer gering vaak echt niet meer dan 1 a 2 euro per ontvanger zelfs als je grote aantallen neemt zakt de prijs niet erg, en voorraad kost ook erg veel geld dus voor langer dan 2 a 3 weken op voorraad gaat niet.

Maar ook de mogelijkheid van inkoop is beperkt het valt met de satelliet groothandels nog mee maar bij de televisie heb je bijvoorbeeld nog 3 groothandels die zelf standig zijn maar die niet alle merken voeren dus vaak maar 1 mogelijkheid per merk om ergens in te kopen.Maar ik blijf er bij dat de prijs wel degelijk zakt kijk eens wat ze 8 jaar geleden kosten en nu kost een sab nog geen 100 euro waarvan 19% belasting is transport kosten zijn geweesd vanuit china en vanaf de importeur naar de winkelier.En zoals ik al schreef voor 25 euro kun je geen half uur aan de klant verkoop advies geven.

Nog goedkoper zal naar mijn mening alleen ten koste van de kwaliteit gaan.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clemens2
En zoals ik al schreef voor 25 euro kun je geen half uur aan de klant verkoop advies geven.


Dat verklaart volgens mij alleen maar het verschil in prijs tussen internet shops en de reguliere detailhandel. Toen ik in '86 begon met sat tv bestond er uiteraard nog geen internet, en internetshops... en kocht ik bij de goedkoopste/best gesorteerde satshop in de buurt... en kreeg erg veel advies en tips... toen waren de prijsen ontzettend hoog. Een Echostar SR5500 een 120 cm schotel met actuator, kostte inclusief montage (dat kon ik toen niet zelf, of ik dacht toch niet dat ik het kon) ca. ƒ 5000... dat zijn prijzen die nu ondenkbaar zijn, voor een analoge set die (toegegeven) wel van topkwaliteit was.

Nu is advies van een dealer voor mij niet echt belangrijk meer. Op het internet heb je erg veel informatie uit tests en niet te vergeten forums zoals Sat4All! Hier krijg je volgens mij veel meer informatie dan dat 1 sat dealer ooit kan geven... Ik besef wel dat als iedereen handelt zoals ik, de gewone sat shop volledig uit het straatbeeld gaat verdwijnen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sverige
Ik besef wel dat als iedereen handelt zoals ik, de gewone sat shop volledig uit het straatbeeld gaat verdwijnen...


Niet alleen de sat shop.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dalen de prijzen nier?

 

Ja dat vroeg ik mij ook af toen ik een vliegtuigticket kocht die enorm duur was geworden omdat de kerosineprijs zo enorm was gestegen. Echter nu de prijs gekelderd is van de kerosine blijven ze dezelfde hoge prijzen hanteren voor een ticket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.thaiportal.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=18560:vliegreizen-gaan-flink-in-prijs-omlaag-&catid=141&Itemid=100019

Als je deze mensen mag geloven niet.

Ik zelf had precies met de bezetting geboekt van vliegveld bkk geld terug gehad en ga nu 100 euro goedkoper over een paar dagen.

Dit is uiteraard alleen thailand daar speelt nog meer een rol [terugloop van t toerisme enz] mogelijk zijn andere bestemmingen niet goedkoper.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali

Of een garage laten bouwen.

Er zijn aanmers genoeg die nu ook wat extra tijd hebben.


Inderdaad ik houd mijn hart vast voor de aannemers ,alle grote
projecten zijn stop gezet omdat de financiering niet rond
te krijgen is (ziekenhuizen enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...