Ga naar inhoud


KPN-Glasvezel Digitale TV


nextkiller

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik kon geen juiste forum vinden (waarschijnlijk is die er wel maar ben ik gewoon dom :D )

 

Maar heeft er misschien iemand ervaring met KPN-Glasvezel aan huis en welke codering (irdeto2 of iets anders?) en standaard (dvb-c??) er gebruikt wordt voor digitale tv.

En welke decoder(s) er standaard ondersteund worden en welke er evt. nog meer zouden werken?

 

Ik krijg waarschijnlijk eind van het jaar KPN-Glasvezel aan huis dus wilde alvast wat informatie gaan verzamelen (de kpnglasvezel.nl site is nou niet bepaald handig)

 

Alvast bedankt,

Groet,

Nextkiller

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben hier dan wel geen digitale TV maar wel TV via de glasvezel en het beeld is waardeloos (bij anderen is het wel prima)

Ik heb ze hier van Glashard (waar KPN nu ook grootaandeelhouder van is) nu nog 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te lossen zo niet dan mogen ze hun kabel weer terug halen tot onder de stoep en de rest van de zooi weer ophalen want met de oude analoge cai was het beeld nog beter dan wat het nu is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die toestemming om de kabel e leggen heb je gegeven.

Eens gegeven, blijft gegeven!

Zie daar maar weer vanaf te komen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijssen.

 

Geheel is hier pas (dec) aangelegd, maar eerst wilde men het invoerpunt in de kelder plaatsen (even van buiten naar binnen boren, "er kunnen wel wat tegels afvallen/beschadigen hoor"), en de schone kruipruimte er naast met betonnen bodem daar zouden ze niet mogen werken (werk kon staande vanuit de kelder worden uitgevoerd)

Ik heb dus uiteindelijk zelf de kabel maar naar binnen geboord.

Daarna is het geheel aangesloten, maar werkte het niet.

Toen is na eerst de diverse connectoren te hebben vervangen en met de KUG te hebben gebeld uiteindelijk de convertor vervangen, maar nog steeds slecht beeld.

Veel sneeuw en strepen over het beeld en het beeld moet via de video lopen die nog een keer versterkt anders is het nog slechter.

Schakel ik over naar de schotel dan heb ik super strak beeld.

 

Ander punt is dat je een contract afsluit met Glashard maar ondanks dat nergens vermeld is dat je dan ook een contract afsluit met iemand anders (die blijkbaar de signaalvoorziening regelt) krijg je bij klachten te horen dat Glashard slechts de netwerkleverancier is en dat je met de klachten over beeld ed. bij ICT concepts moet zijn.

Maar ik heb niets met ICT concepts te maken, ik heb een kontakt met Glashard afgesloten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

Veel sneeuw en strepen over het beeld en het beeld moet via de video lopen die nog een keer versterkt anders is het nog slechter.

Gerrit


Je situatie is dus als volgt:

  • Glasvezel komt je huis binnen.
  • Converter zet het glas signaal om in een coax signaal.
  • Video recorder moet het coax signaal versterken om een bruikbaar signaal voor je TV te krijgen.
  • Toch nog steeds slecht beeld op je TV.


Dat kan m.i. nooit aan de glasvezel liggen. Via de glasvezel komt een digitaal signaal de converter binnen, en zo'n signaal is goed of kan helemaal niet gebruikt worden. Je hebt je tweede converter al, en het is niet erg waarschijnlijk dat je twee defecte converters hebt gekregen.

Het feit dat je het signaal moet versterken om goed beeld te krijgen bewijst dat de coax signaalsterkte te laag is. Ik zou je aanraden de coax kabel eens door te meten, mogelijk zit er een breuk in o.i.d. .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat



Dat kan m.i. nooit aan de glasvezel liggen. Via de glasvezel komt een digitaal signaal de converter binnen, en zo'n signaal is goed of kan helemaal niet gebruikt worden. Je hebt je tweede converter al, en het is niet erg waarschijnlijk dat je twee defecte converters hebt gekregen.


Digitaal kan je ook dropouts krijgen ,denk maar aan de
BER bij digitale sattv.

maarja het is weer KPN

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De klachten die je beschrijft, duiden op een storingsbron of kabelfout in je coax net.

Aangezien de convertor al vervangen is, kan je die eigenlijk uitsluiten.

En een video recorder hoort eigenlijk niet te versterken.

Hoe lopen de verbindingen tussen je convertor in de kelder en je tv? Heb je al eens gekeken, wat er gebeurt wanneer je een antenne kabel rechtstreeks van de convertor op je tv aansluit?

En is de antenne tuner in je tv wel in orde? Als je een videoband afspeelt via de antenne kabel, is het beeld op je tv dan wel in orde?

Er zit toch verder geen versterker ergens tussen geschakeld, die overstuurd zou kunnen worden en daardoor aan het kruismoduleren is geslagen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstand van de coax kabel is jawel 5m door de kruipruimte.

Coaxkabel is coax 12.

Aan de ene kant zit een opgekrimpte F connector aan de andere kant een goede metalen coax stekker.

Ergens een draadje van de afscherming naar de kern kan in iedergeval niet bij de connectoren, dan zou dat ergens in de kabel moeten zitten en dat lijkt me sterk.

De 1e convertor was direct al stuk de monteur kreeg totaal geen signaal.

Deze heeft toen zelf direct al die convertor vervangen maar ook dat was geen nieuwe, dat was ook een binnenwerk die men al ergens anders had gebruikt en deze starte ook niet goed op.

De meting die men toen rechtstreeks op de glasvezel uitvoerde was al niet goed, tenminste ik hoorde ze regelmatig bellen met de kug met dat de meting niet goed was waarna de glasvezelconector weer werd vervangen.

Nu hebben we dan ook regelmatig dat het beeld (hetzelfde als wel eens met je sat ontvanger plaats vindt) een moment stil gaat staan, je hoort dan even een felle toon, beeld staat stil en blijft soms ook stil staan dan moet je zender hoger, zender lager en dan doet hij het weer.

Draaien we een band via de video dan is er niets aan de hand.

Halen we de video er tussen uit dus coax 12 van de convertor direct de TV in dan wordt het beeld alleen maar slechter.

 

Maar ik heb hier nog wat RGU 59 BU liggen, zal daar eens wat connectors op zetten, is dat tenminste ook uitgesloten.

 

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, begin bij de bron. Hup met de video de kelder in, en deze tussen schakelen (coax-uit naar de tv). Je start de video en beoordeeld het beeld op je tv. Als je goed beeld hebt van het video signaal dan sluit je ook het aansluitpunt op je video aan. Het beeld van de provider zou nu goed binnen moeten komen. Heb je van de video wel goed beeld en van de provider niet, dan ligt dat niet aan je thuis netwerk. Bij twijfel kun je nog overwegen je tv-toestel naar de kelder te slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...