Ga naar inhoud


KPN-Glasvezel Digitale TV


nextkiller

Aanbevolen berichten


Nee, het probleem is dat er gevraagd wordt te tekenen dat het opgeleverd is, maar dat er op dat moment nog geen TV signaal op staat.

Dat signaal komt pas 2 weken later en dan zie je dus pas dat het niet goed is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals je het verhaal schildert, ga je inderdaad toch weer aan die convertor denken.

En het hangen duidt inderdaad op een brakke digitale verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het een beetje een wazig verhaal. Men praat over sneeuw wat inhoud dat het signaal gewoon analoog is. Aan de andere kant praat men over stilstaand hikkend beeld.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt als volgt.

 

Vanuit de PoP lokatie is er een splitter veld voor tv signaal.

Dit signaal komt op 1 vezel binnen. Dit signaal moet wel aan een waarde voldoen. Als dat niet het geval is gaat het Cai blikje vreemde kuren krijgen (oversturing of geen signaal doorgeven).

 

Nu vermoed ik dat het signaal telaag binnen komt. Dus gewoon even bellen met CICT en een storing melden :-).

 

Komen ze het signaal nameten en eventueel een nieuwe las maken.

 

Lodie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan betekenen dat de las voor de 4e keer op rij slecht zou zijn.

Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in, ik monteer zelf ook glasvezel connectors af, dan wel met de hotmelt methode ipv. wat men hier gebruikte de koude methode met pigtailtjes en dat kan een keer fout gaan maar 4 x op rij????

 

Zelf verwacht ik eerder een combinatie van slechte glasvezelconvertor en de lassen die in de straat gemaakt zijn.

Deze laatste zijn onder het zand geschoven en dat is vrij veel werk om ze weer bovengronds te halen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist, alle kabels uit de buurt komen hier samen bij een huis een paar huizen verder op (goede 100m vanaf hier) daar hebben ze alle dunne kabels (met 4 vezels) die naar de huizen lopen gelast op 1 dikke kabel die naar zeg maar de wijkcentrale loopt.

Die las is gewoon onder het zand gestopt, stoep er weer bovenop en niemand ziet er nog wat van.

Dus denk ook dat ze niet staan te springen om het geheel weer los te moeten graven.

Maar hoor hier in de buurt meer klachten dat oa. de beloofde snelheid van 35Mb bij lange na niet gehaald wordt, soms helemaal geen internet, telefoon wat niet werkt enz.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben glaslasser bij een kabelaar ( geen KPN ).

Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat je inderdaad te weinig signaal binnenkrijgt.

De converter zet alleen het signaal om van optisch naar elektrisch en versterkt dus niet. De vezel die van jouw woning weggaat is ergens in het netwerk gelast. Als jij de enige bent die slecht signaal hebt en je buren niet, dan is de kans groot dat deze las niet ok is. ( vezel zit in de knel, of de las is gewoon niet goed )

Het kan ook nog zo zijn dat tijdens de aanleg de kabel is geknikt en er dus een demping in je tuin ligt.

Er is inderdaad maar één manier om dit correct af te handelen.

Een otdr meting uitvoeren en de demping verwijderen.

Als je buren ook slecht signaal hebben dan gaat het in de optische deler al mis en krijgt deze dus te weinig signaal.

Wat jij zegt over de connector die al vervangen is in je woning is correct. De kans dat het daar aan ligt is praktisch uitgesloten. Met de huidige lasmachine's heb je gemiddeld een demping van 0,1 db. reken daar een patchdemping van 0,5 db bij en je verliest dus in je woning nog geen 1 db.

 

OTDR meting uit laten voeren is de eningste optie.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...