Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: allez l'om
hoezo heb ik geen enkel bewijs? Ik heb 1 maand op mijn 800 moeten wachten bij mijn vaste leverancier, die ik altijd trouw blijf om de uitstekende service. Hij had mij toegezegd dat de 1e 800 die hij binnen zou krijgen voor mij zou zijn. Om mij heen zag ik shops die dozen vol hebben staan, terwijl mijn leverancier nog steeds niks heeft. Toch vreemd of niet? Daarbij komt, dat ik, en dus ook mijn leverancier, ruimschoots op tijd hebben besteld.


Dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze verkooppunten (officieel of niet) hun boxen via een ander kanaal bemachtigd hebben.
Dit was dan ook een van de hekel punten van Media Labs die zij aangekaart hebben in Duitsland en waar uiteindelijk weinig mee gebeurt is.
Media Labs kan je nooit aansprakelijk stellen voor het feit dat er wellicht officiële dealers geweest zijn die twee kanalen gebruikte om toch boxen te kunnen leveren, echter voor de fabrieksgarantie zullen alleen de boxen verkocht via Media Labs gebruik kunnen maken van de service van Media Labs welke in mijn ervaring uitstekend was.

Dit is nu allemaal achteraf gezwam (niet negatief bedoelt natuurlijk) maar ik denk dat we de keuze van Media Labs moeten respecteren en vooruit moeten kijken.
De tijd zal het leren of er een verbetering optreedt in de leveringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: allez l'om
hoezo heb ik geen enkel bewijs? Ik heb 1 maand op mijn 800 moeten wachten bij mijn vaste leverancier, die ik altijd trouw blijf om de uitstekende service. Hij had mij toegezegd dat de 1e 800 die hij binnen zou krijgen voor mij zou zijn. Om mij heen zag ik shops die dozen vol hebben staan, terwijl mijn leverancier nog steeds niks heeft. Toch vreemd of niet? Daarbij komt, dat ik, en dus ook mijn leverancier, ruimschoots op tijd hebben besteld.


Mensen kinderen en jou reactie gaat over EEN BOX? Dus jij schopt satellietland na zoveel jaar de grond in om EEN Dreambox?
En omdat Je hebt horen zeggen dat andere dealers vol zaten met dozen, zeker 1500 DM8000 zeker? wink
Of zag je boxen zoals Wifi al opmerkte die buiten de officiële kanalen zijn ingekocht?

Maar vraag eens omdat je ze trouw bent, eens af waarom je de DM800 niet geleverd kon krijgen want ik denk dat daar het probleem zit?
Had de dealer wel op tijd besteld?
Betaald de dealer wel altijd op tijd?
Zit je dealer gewoon niet te zeuren of mee te werken met de nieuwe versie van Assepoester? (in dit geval Walt Disney wel om toestemming vragen)
Koopt de dealer wel al de DM's via een importeur?

Kijk ik heb, buiten dat ik met zeer goede contacten met dealers heb, een ruime 2 maanden moeten wachten op mijn DM800....
De fout hiervan was algemeen bekend en daar hadden ruim 90% van de dealers last van.

Maar ook werden sommigen, zie brief van Michel, voorgetrokken door Dream en niet door satellietland! Dus wellicht daar jou verhaal van andere dealers met vele dozen?
En laat dit juist een van de grote redenen zijn waarop Michel zijn besluit heeft genomen?


Ik vind jou opmerking zonder alle feiten te weten dan ook niet slim en fair.
Peter

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de feiten van mijn leverancier, die ik al lang en goed ken. Gebaseerd daarop reageerde ik op jouw opmerking. En nee, mijn leverancier bestelt zijn spulletjes keurig bij de NL importeur, en niet in Duitsland of ergens anders.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus?

Zie dan ook mijn posting beter, want er waren er velen die buiten satellietland de dozen aangeleverd kregen. Mijn Nederlandse dealer dus niet en ver na het uitkomen van de DM800 heb ik alsnog meer als 2 maanden moeten wachten op mijn bestelling.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: allez l'om
ik ken de feiten van mijn leverancier, die ik al lang en goed ken. Gebaseerd daarop reageerde ik op jouw opmerking. En nee, mijn leverancier bestelt zijn spulletjes keurig bij de NL importeur, en niet in Duitsland of ergens anders.


Ik was niet van plan op dit topic te reageren maar als ik dan dit soort onwaarheden lees, kan een reactie natuurlijk niet uitblijven.

Ik ben dus als Ex Nederlandse distributeur wel erg benieuwd over welk bedrijf jij het hebt. Dat hoor ik dan graag via PM in verband met de forum regels. Ik hoop dat je over het fatsoen beschikt mij te vertellen om wie het gaat want dit soort dingen op een forum roepen en het daarna niet durven uitspreken zou erg onfatsoenlijk zijn.

Als er één ding is dat wij juist extreem zorgvuldig hebben afgehandeld is het wel de backorders.

Als dealers te laat of niet voorbestellen en hun klanten wel van alles gaan beloven, kunnen wij daar natuurlijk niets aan doen.
Zowel bij de DM800 als ook bij de DM8000 zijn onze klanten ruim vooraf geïnformeerd dat voorbestellingen bij nieuwe Dream-Multimedia producten absoluut noodzakelijk zijn omdat je anders gewoonweg naast het net vist. Het aanbod is door allerlei productieproblemen en gebrek aan capaciteit altijd kleiner dan de initieel vrij grote vraag.

Er zijn ook dealers waar als standaard antwoord op onze mailing wij een -Mail could not be delivered. Mailbox full!- berichtje ontvangen.
Daar kunnen wij natuurlijk niets aan doen.

Om met een paar honderd klanten in contact te treden is e-mail het middel bij uitstel en als dealers hun mail niet lezen of geen mail kunnen ontvangen omdat hun mailbox propvol zit en om die reden belangrijke informatie missen, tja, onze fout?

Nee, eerst bestelt eerst geleverd. Zonder uitzonderingen. Wat wij wel hebben gedaan is bij dealers die als eerste 30 stuks bestelden, eerst eens 15 uitleveren om zo meer klanten te kunnen bedienen.

Dat lijkt mij de meest eerlijke wijze van verdeling, maar er zijn natuurlijk altijd dealers die klagen. Meestal die dealers die 3 receivers per jaar bestelden maar wel wekelijks op hoge poten aan de telefoon hingen 'waar blijft mijn DM800/DM8000!!!'

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]@Unetwork, Media Labs is er juist zelf mee gestopt. Het enige dat de fabrikant naar de buitenwereld te verwijten valt is dat ze in hun eerste persbericht de indruk wekten dat het andersom was. <<KNIP>>>


Ik heb te weinig "Rijdende Rechter kennis" om precies te weten hoe het precies in elkaar zit maar ik voorspel de volgende DMM actie om twijfel te zaaien bij diegenen die niet belanghebbend zijn; DMM gaat waarschijnlijk Nederland tijdelijk voortrekken met leveringen en dan beweren dat Michel de boosdoener was van de levertijden. Het zou me zelfs niet verbazen als er nog met modder gegooid gaat worden, "Michel betaalde niet, Michel had geen voorraad, bedenk ze maar.

Diegenen die dan huppelend van vreugde eindelijk hun langlopende bestelling van de DM800 of DM8000 in ontvangst nemen hebben dan de neiging al om negatiever naar het oude Satellietland te kijken.

De nieuwe importeur krijgt zo al een paar veren in zijn r**t geduwd vanwege de betere levertijd. Als de levertijd problemen in de loop van het jaar zijn opgelost, is "iedereen" Michel vergeten.

Het is de Amerikaanse manier van zaken doen anno 2009.
Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een erg voorbarige conclusie.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze het echt zo gaan spelen. Gebeurt dat wel, heb ik meteen van dat merk mijn buik vol.

Ik ga er vanuit dat het zo niet hoeft te verlopen. Het zou ook dom zijn want dat soort zaken (smaad) is strafbaar en het ongelijk is voor de oude distributeur eenvoudig aan te tonen lijkt mij.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel niet de behoefte om de naam van mijn bron te onthullen in een pm, als ik jou op een forum zou vragen om de naam van iemand die je in vertrouwen bepaalde zakelijke dingen vertelt zou je het ook niet doen. Als jij je in mijn verhaal niet herkent dan is dat prima, ik heb gewoon mijn ervaring weergegeven. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Overigens heeft mijn dealer mij nooit iets beloofd, alleen aangegeven dat er gewoon geen voorraad binnen kwam.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb niks tegen de oude importeur maar vond wel dat de dreambox voor gewone satelliet handelaren die misschien maar een paar dreambox ontvangers op jaarbasis verkopen moeilijk te verkrijgen waren.

De gewone groothandels zoals in wormerveer of drachten etc. verkochten ze niet.

Ik hoop dat nu B**** de importeursschap heeft dit is opgelost.

Ik zelf ken deze firma als een betrouwbare handelaar die veel samen doet met een groothandel in het noorden dus misschien word het makkelijker om een enkele te bestellen gewoon bij de rest van de satelliet artikelen.Ik wil daarmee niet zeggen dat de vorige importeur geen betrouwbare handelaar was, maar ik vond de verkrijgbaarheid van de dreambox bij normale groothandels gewoon beroerd.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
als ik jou op een forum zou vragen om de naam van iemand die je in vertrouwen bepaalde zakelijke dingen vertelt zou je het ook niet doen.

 

Die reactie had ik al verwacht.

Dus jij vindt het wel normaal om dingen die jij in vertrouwen ergens gehoord hebt als aangenomen waarheid op een forum te dumpen, maar vervolgens niet iemand de kans geven om zich te verdedigen. Fraaie vent ben jij.

 

Gelukkig weet ik dat je dealer onzin verteld heeft en weten vele dealers die wel tevreden waren dat met mij.

 

Citaat:
Heb ik hier aanmerkelijk meer vertrouwen in als in de oude situatie en overweeg ik nu toch ook om weer Dreamboxen op te nemen in het assortiment.

 

Hier wordt de onterecht de indruk gewekt dat je in de oude distributeur geen vertrouwen kon hebben, maar de waarheid is toch even net iets anders. Jullie zijn gestopt bij ons in te kopen omdat -of in ieder geval direct na- wij jullie niet meer op rekening wilden leveren en niet omdat jullie met reden ontevreden waren, of met reden geen vertrouwen konden hebben in de service of ons bedrijf zelf. Daar kun je namelijk niet over klagen want alle 8 leveringen aan jullie adres zijn promt en correct uitgevoerd en van service hebben jullie nooit gebruik hoeven maken.

 

Administratief is hier namelijk alles tot in de puntjes verzorgd en kan ik precies zien wat jullie in het verleden bij ons hebben gedaan. Wij hebben jullie geen enkele reden gegeven om ontrvereden te zijn of het vertrouwen te verliezen. Ik begrijp dus niet dat zoiets op een forum geschreven moet worden.

 

De reden dat we niet meer op rekening wilden leveren is overigens omdat er van de 8 facturen door jullie geen enkele binnen de betalingstermijn betaald werd.

 

Zo zie je maar dat de waarheid vaak toch een andere wending heeft als ze uitgelegd wordt door iemand die zijn feiten wel op een rij heeft.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het grote steen an ergernis is dat er niet geleverd kan worden.

Daar kan de importeur niets aan doen maar komt door de (opdrachtgever)producent.

 

Ik weet niet precies meer wie de dreambox produceert ,ik dacht

LG in china.

De chinesen heeft er geen probleem mee om 1000 of 100.000 dreamboxen

te maken of zelfs te clonen.

Maar als de euro's/dollars niet kloppen leveren de chinesen ook

niet !

Dus kort gezegd (mijn mening) dream heeft geen geld om te laten

produceren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klopt wel een beetje.

 

Eén van onze grote bronnen van ergenis is natuurlijk de aanhoudende slechte toestroom van goederen geweest.

Niet alleen bij ons, maar bij alle distributeurs.

 

Ik heb geen enkele behoefte om na te trappen, dat is ook niet nodig. Wij waren als bedrijf gewoonweg te afhankelijk van Dream Multimedia. Als een nieuw product dat met veel bombarie aangekondigd werd weer eens maanden niet leverbaar was, hadden wij wel het werk en niet de inkomsten van dat model. Als gevolg van het niet kunnen leveren ook nog een een aantal ontevreden klanten die voor de situatie weinig of geen begrip hadden, terwijl wij daar uiteraard helemaal niets aan konden doen.

 

Als je dan ook aan een succesvol telecommunicatie product werkt en je daar op een gegeven moment te weinig tijd voor hebt en juist die werkzaamheden wel inkomsten genereren is de keuze om er mee te stoppen snel gemaakt. Daarmee meer tijd voor telecom en dus meer tijd voor onze telecom klanten.

 

Vandaar dat wij B******k de distributie van Dream Multimedia producten ook hebben aangeboden omdat die veel minder afhankelijk zijn van één fabrikant en dus zich van dat soort problemen minder aan hoeven trekken. Uiteraard was ook ons doel onze dealers en daarmee hun klanten netjes op een nieuw adres onder te brengen, want nu op een paar laatste puntjes op de í na ook gelukt is.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dit bedoel ik niet helemaal, dat de huidige laatste serie dreamboxen niet geleverd kunnen worden heeft denk ik ook niks met de oude importeur te maken. Ik bedoel dat van een stuk of 6 groothandels die ik toevallig ken, deze geen van allen de dreambox in het programma hebben, kan natuurlijk toeval zijn, maar ik denk dat een fabriekant graag heeft dat overal zijn boxen in de winkels staan, dit is bij de dreambox niet het geval.En ik denk zelf dat voor een gedeelte dit komt omdat een aantal groothandels ze niet in het pakket hebben.De reden daarvan is mij niet bekent en ga er ook niet na gissen.

Dat de dreambox nu door de andere importeur word verkocht zie ik in ieder geval met vertrouwen tegemoed.

Al vind ik het ook jammer dat de oude importeur die kennelijk veel werk heeft gemaakt van zijn importeurschap nu zo stopt. En ik begrijp ook dat als er onterechte beweringen worden geplaatst dat dit bij een aantal mensen zeer doet.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn drie redenen waarom de meeste groothandels ze niet verkopen.

 

1. Het is een arbeidsintensief product. Wij kunnen het weten wink

2. De marges zijn erg klein. Met een groothandel tussen distributeur en dealer voor alle partijen veel te klein. de groothandel kon dus bij ons prima inkopen, alleen met zo'n lage marge wederverkopen wilde geen mens. Terecht natuurlijk!

3. Niet iedere groothandel ziet zo'n 'grijs' product zitten als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Maar goed. Ik heb even twee berichten met misleidende informatie recht getrokken en ga ik weer verder met wat ik bezig was wink

Er is een uitstekende nieuwe distributeur. Onze klanten kunnen daar betrouwbaar terecht voor garantie en aftersales en daarmee is het wat ons betreft afgesloten.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...