Ga naar inhoud


Alternatief opladen van een MP3-speler


Coliseo

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enige tijd zo’n MP3-spelertje waarvan je de batterij enkel kan opladen door hem aan te sluiten op een USB-poort van de PC.

Inmiddels had ik al geprobeerd om hem op te laden via de USB-poort van de sat-receiver, hetgeen ook lukte.

 

Ik ben van plan om het dingetje mee op vakantie te nemen naar Spanje, maar de ontvanger die ginds staat heeft geen USB-poort, wel een RS232-poort om software te updaten.

Op het internet heb ik al kabels gevonden die op de RS232-poort kunnen worden aangesloten, terwijl aan de andere zijde een male-USB-aansluiting zit.

U raadt het al : kan ik hier iets mee, en dan heb ik het vooral over compatibiliteit zoals spanning,… en het feit dat er waarschijnlijk tussen de male-USB-aansluiting van de omvormkabel en de male-USB-aansluiting van het voedingskabeltje van de MP3 een tussenstukje zal nodig zijn female/female om beiden te verbinden.

Zijn er misschien andere eenvoudige oplossingen, zoals, ik zeg maar wat, voeding halen bij een jack-aansluiting voor een hoofdtelefoon van een hifi ?

 

Natuurlijk vermoed ik wel dat er speciale transfo’s bestaan om dit op te lossen, maar ik neem aan dat die een veelvoud kosten van de prijs van het MP3-tje.

Iemand een idee ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

Er zijn gewoon USB laders te koop die op 220volt werken (of 12volt uit sigaretten plug van de auto).

 

Vaak in telefoon winkels of anders in de apple store (wel de duurste denk ik).

 

Het zelfbouwen is natuurlijk een hobby, maar ik zou gewoon voor een USB lader gaan.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zoek es op die bekende veilingsite, ik heb destijds voor 2 euro een 230V stekker gekocht met aan de onderkant een usb aansluiting. Voor wat die spulletjes kosten kan je nog geen kabel kopen hier om het aan je seriele interface te knutselen.

 

zoiets:

1c.jpg

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Coliseo

Op het internet heb ik al kabels gevonden die op de RS232-poort kunnen worden aangesloten, terwijl aan de andere zijde een male-USB-aansluiting zit.
U raadt het al : kan ik hier iets mee, en dan heb ik het vooral over compatibiliteit zoals spanning,… en het feit dat er waarschijnlijk tussen de male-USB-aansluiting van de omvormkabel en de male-USB-aansluiting van het voedingskabeltje van de MP3 een tussenstukje zal nodig zijn female/female om beiden te verbinden.


En om deze vraag te beantwoorden,
Nee, een verloop van RS232 naar USB gaat je MP3 speler niet opladen. Zo'n verloop gaat zelfs zijn voeding uit de MP3 speler halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eigenaardig.

Op het MP3-spelertje zit een lichtje in de vorm van een batterijtje, dat knippert al naargelang het laden vordert.

 

Gebruik ik nu die universele USB-lader, dan blijft dit lichtje continu branden en er wordt niet geladen.

 

Inmiddels heb ik ook een soortgelijke lader ontdekt op mijn GPS.

Sluit ik de MP3-speler hierop aan, dan knippert hij, maar naar een tiental seconden schakelt alles gewoon uit.

 

Blijkbaar is de ene lader de andere niet en werkt het niet zomaar met gelijk welk toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zit er een kabel tussen of heeft die mp3 speler alleen een usb stekker eraan?

 

Ik heb ooit eens gekloot gehad met een usb kabeltje, bleek dat die net anders was als de andere usb kabeltjes die ik had. Daarmee bleek het ook onmogelijk mijn htc smartphone op te laden.

 

Dus als er een kabeltje tussen kan, probeer eens een andere kabel.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo
Gebruik ik nu die universele USB-lader, dan blijft dit lichtje continu branden en er wordt niet geladen.


Heb ik ook. Is een Creative mp3 speler (MicroPhoto). Na wekenlang tijd te besteden en te rommelen met connectoren uiteindelijk de lader gekocht van de fabrikant. En dat werkt perfect. Ironisch genoeg kan ik met die lader weer niet mijn andere usb spulletjes laden (b.v. blackberry).

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...