Ga naar inhoud


Oproep aan allen die seca3 pasjes ontvangen


theparasol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het leuke is, ik heb twee kaartjes (1 voor thuis en 1 voor mijn vader) en beide hebben hetzelfde probleem. De gene van mijn vader zit in een Dreambox 500S icm CCcam. Die van mij zit via een Smargo aan mijn HTPC icm CCcam.

 

Beide kaarten hebben dus nog steeds de datum van 01-07-2009 erin staan. En ik heb ze sinds de laatste week van februari erin zitten. En heb op beide kaartjes geen EMM update verkregen. En uiteraard doen de SECA2 kaartjes het wel goed.

 

Het ziet er naar uit dat ze beide nog niet zijn verwerkt. Morgen ga ik toch echt even bellen. Lijkt mij niet echt goed wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meesre problemen te maken hebben met administratieve wanorde bij CanalDigitaal.

 

Ik heb drie weken kunnen kijken naar de 'preview' van de nieuwe smartcard waarna alles op zwart ging. Uiteraard probeerde ik de nieuwe smartcard handmatig te activeren, maar dat leverde de volgende resultaten op:

 

1. Bij online activatie verscheen de bekende melding dat er al een activatie was aangevraagd en dat je het opnieuw moet proberen als er na 23:59 geen beeld is;

2. Bij telefonische activatie kreeg ik de melding dat ik een onjuist smartcard nummer had ingevoerd.

 

In 'Mijn Canaldigitaal' was mijn oude smartcard nummer zichtbaar, dus niet de nieuwe.

 

De helpdesk gebeld en die weigerde welke medewerking dan ook en ik werd afgescheept met de melding dat alles goed was aan de zijde van CanalDigitaal en dat ik maar naar de dealer moest voor een software update. Op mijn opmerking dat talloze anderen die gebruik maken van dezelfde ontvanger geen problemen ondervinden werd niet gereageerd. Op mijn mededeling dat het oude smartcard nummer in 'Mijn Canaldigitaal' te zien was werd gemeld dat dit in de komende week wel gecorrigeerd zou worden. Ik kreeg het advies om tijdelijk de oude kaart weer in gebruik te nemen.

 

Gisteren ontving ik een e-mail met de melding dat mijn oude smartcard per 30-4 buiten gebruik gesteld zou worden.

 

Deze ochtend (28-4) merkte ik dat de oude smartcard het niet meer deed. Die was dus uitgeschakeld.

 

In 'Mijn CanalDigitaal' is nu het nieuwe smartcard nummer zichtbaar. Echter, ik kan nog steeds niet online activeren en ook niet per telefoon. Ik krijg dezelfde foutmeldingen als voorheen.

 

Straks om 9 uur dan maar de 'help'desk bellen.

 

Zucht...

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdere aanwijzing dat CanalDigitaal er een rommeltje van maakt: op mijn smartcard staat een ander nummer dan het nummer dat in 'Mijn CanalDigitaal' staat.

 

De laatste twee cijfers zijn anders:

 

Smartcard nummer: 1 28.XXX.XXX.XXX 24

Mijn CanalDigitaal: 1 28.XXX.XXX.XXX 40

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gechecked, de nummers moeten 100% overeenkomen met wat op de achterzijde van de pas staat onder de barcode.

 

Mijn seca3 barcodenummer komt (inmiddels wel) overeen bij die van mijn canaldigitaal en Seca3 loopt hier incl. updates perfect!

 

Als je dus zeker weet dat het nummer niet bij je oude seca2 pasje hoort dan heeft contact opnemen met CDS zeker zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bopke

ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze al tijdelijk gestopt zijn met uitleveren van de nieuwe seca3 (shit3)


Dan zijn ze daar nog maar net mee gestopt, zeker? Ik heb mijn seca3 kaart op 18 maart gehad, dus toen leverden ze nog uit.
Overigens, gaat mijn kaart ook niet perfect. Waar het het kijken betreft naar zenders en het zappen tussen zenders, functioneert mijn combinatie van "TF4000PVR, Powercam Pro 2.0.4. en seca3 kaart tot nu toe perfect. Maar als het op het terugkijken van een opgenomen programma aankomt, geeft de kaart niet thuis. D.w.z. het gaat even goed, maar dan bevriest het beeld, de teller loopt wel door. Dan helpt alleen het uitschakelen van de opname nog, daarna weer inschakelen en naar de stand, vlak voor de stand die de teller aangaf bij het bevriezen, en dan gaat de opname wel weer door, maar verderop bevriest het beeld wederom. Op een fatsoenlijke wijze een opname bekijken, is er niet meer bij. Het moet wel de kaart zijn, die het probleem veroorzaakt, want met de seca 2 kaart, in dezelfde combinatie, is er geen enkel probleem.

Zijn er meerdere, met dit probleem? En nadat de kaart in abonnement is gezet (En de seca2 dus is uitgezet), is dat probleem er dan nog steeds?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Ik heb hier ook de nieuwe kaart voor 2 weken en de datum staat nog steeds op 2009-07-01. Springt ie vanzelf naar de juiste datum ?
De kaart is bekend bij c+ en staat ook onder mijn naam.


Zoals je gelezen hebt, heb ik mijn kaart nog maar 1/2 week, ik weet dit dus niet. Volgens mij is het bij CDS, dat er handelingen worden verricht, waardoor je seca3 kaart, via een OTR signaal, in abo wordt gezet (En daarmee je seca 2 kaart wordt uitgezet)en lijkt het mij, dat dan ook de datum van 31-05-2009 zichtbaar moet worden, voor de gebruiker lijkt het dus automatisch te gaan, deze hoeft er, normaalgesproken, niets voor te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Ik heb hier ook de nieuwe kaart voor 2 weken en de datum staat nog steeds op 2009-07-01. Springt ie vanzelf naar de juiste datum ?
De kaart is bekend bij c+ en staat ook onder mijn naam.


Kijk in de begeleidende brief, rechts onderin staat een datum. Bij mij kreeg ik precies een dag later EMM's en toen stond de kaart op een
datum in mei. Jij geniet voorlopig nog een week van het volledige pakket, daarna EMM en is het 3 weken feest voorbij
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is in Mijn Canal Digitaal beide nieuwe smartcards opgenomen. Ondertussen heb ik via mijn Pa vernomen dat zijn smartcard het weer doet in mijn oude DM500S. Van afstand kon ik zien dat zijn entitlements zijn geupdate naar 2009-05-29 en alles lijkt het te doen.

 

Mijn primaire smartcard daarentegen heeft ondertussen ook zijn EMM's gekregen. De entitlement staat nu ook op 2009-05-29 maar beeld is nog steeds zwart. Online kon ik geen heractivatie doen, moest contact opnemen met de klantenservice. Vervolgens maar via de telefoon een activatie aangevraagd en heb wederom 3 EMM's gekregen, maar het beeld is nog steeds zwart.

 

Ik zie wel of hij alsnog morgen gaat doen. Volgens de brief moet ik voor 29-3-2009 de kaart erin doen en in de mail wordt aangegeven dat per 30 maart 2009 mijn oude kaart het niet meer gaat doen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook de hele week liggen bellen voor updates etc. niks nada. mijn dm weigerde. Toen heb ik de kaart in een orginele ontvanger gestopt, gebeld en 10 min erna beeld. smile

De nummers op de site waren erna ook aangepast, en de oude kaart staat nu op 1-1-91.

 

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...