Ga naar inhoud


Oproep aan allen die seca3 pasjes ontvangen


theparasol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
Het is vrij simpel de afgifte van controlwords te tellen en daar een maximum aan te stellen.
Ook is de "update" met de nieuwe hele snelle kaarten behoorlijk op te schroeven waardoor het meervoudig opvragen van de keys via een internetvebinding gewoonweg te langzaam wordt.


@ Ron: Te laat om mijn vorige bericht te editen, excuses... ik bedoelde te zeggen dat, als de snelheid zoals je aangeeft opgeschroefd zou worden, ik hoop dat een lokaal thuisnetwerk nog snel genoeg is om interne cardsharing in stand te houden.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat het nog zal werken kan ik afgaan op de tekst die op de TVV site staat dat smartwi te gebruiken is en werkt vanaf een bepaalde versie op de smartwi.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoland de interne share tussen mijn dreamboxen blijft werken vind ik het best, anders moet ik er binnenkort twee kaarten bijkopen als de 8000 beschikbaar is en ik drie dreamboxen in het netwerk heb.

 

Kost mij toch effe 160 euro en bovendien niet overal film en sport! mad Belachelijk prijs! mad

 

Maar op zich is de actie vanuit het bedrijf CDS gezien te begrijpen, toch?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het is vrij simpel de afgifte van controlwords te tellen en daar een maximum aan te stellen.
Ook is de "update" met de nieuwe hele snelle kaarten behoorlijk op te schroeven waardoor het meervoudig opvragen van de keys via een internetvebinding gewoonweg te langzaam wordt.
Een dergelijke truuc doet SkyUK ook en die zijn dan ook veel lastiger te sharen. Daar gebruiken ze nog een relatief langzame kaart.
Dan zijn er altijd nog wel complexe oplossingen om te sharen, maar daar heb je dan al snel een zeer snelle internet verbinding en meerdere kaarten voor nodig waardoor het voor "Jan cardshare" al snel een stuk minder interessant en vaak ook te moeilijk wordt.

Ron


Daar heb je wel gelijk in , maar vanuit het verleden gekeken hadden ze in hier in Nederland altijd maar een zwak systeem .Als het denk ik zelfs maar 75 tot 80 % van het sharen tegen kan gaan hadden er al veel meer operators de overstap gemaakt omdat het een gemeenschappelijk probleem van ze is . Er zal dadelijk wel een keer een kaart komen die bijna niet meer te sharen is door inderdaad een rollende ecm samen met een getrouwde emm of nog strakker tijdgebonden emm per pid . Maar ik geloof niet dat die kaart er nu al is of door iemand gegarandeerd wordt .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand met een topfield en een x-cam de nieuwe kaart al ontvangen? Werkt het?

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen Topfield maar de Xcam werkt gewoon daar hoef je geen zorgen om te maken.

 

Alleen wat ook bij seca2 was geen HD kanalen en ook geen nieuwe kaart pakket upgrade en of terug naar een ander pakket.

Maar die pulsen deed de oude kaart ook niet met de Xcam. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het is vrij simpel de afgifte van controlwords te tellen en daar een maximum aan te stellen.


Een cardserver die de kaart tusssentijds reset, zal dit probleem waarschijnlijk wel kunnen oplossen.
De "server" van de Smartwi doen dit voor Irdeto kaarten, die normaal ook niet te sharen zijn door het gebruik van een camkey.
Door het resetten van de Irdeto kaart, is deze wel over meerdere ontvangers te delen.

Citaat:

Ook is de "update" met de nieuwe hele snelle kaarten behoorlijk op te schroeven waardoor het meervoudig opvragen van de keys via een internetvebinding gewoonweg te langzaam wordt.
Een dergelijke truuc doet SkyUK ook en die zijn dan ook veel lastiger te sharen. Daar gebruiken ze nog een relatief langzame kaart.
Dan zijn er altijd nog wel complexe oplossingen om te sharen, maar daar heb je dan al snel een zeer snelle internet verbinding en meerdere kaarten voor nodig waardoor het voor "Jan cardshare" al snel een stuk minder interessant en vaak ook te moeilijk wordt.

Ron


Sky pakte het van het begin al goed aan, door een ECM tijd te kiezen van zo'n 2.5 sec , dus binnen deze tijd moet er een antwoord van de kaart zijn, anders loopt je beeld vast. Bij Seca is dit altijd al zo'n 12 sec geweest. Ik weet niet of ze dit eenvoudig kunnen aanpassen (dit moet volgens mij in de CAM worden aangepast). Met alleen een nieuwe kaart krijg je de ECM tijd in iedergeval niet sneller.

Wat ze ook gaan doen, het wordt in iedergeval interessant ;-)

Michael
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
We komen er vanzelf wel achter wat er gebeuren gaat deze kaarten zijn niet voor niets vervangen voor seca 3 en geloof me dat is puur om de piraterij tegen te gaan daaronden valt ook sharen.

En de unlooper.Daar zullen ze ook wel iets willen tegen doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een cardserver die de kaart tusssentijds reset

Dat zal niet lukken, daar er toch spanning op de kaart blijft staan en je voor deze teller een stukje geheugen kunt gebruiken die je bij een reset niet cleared. EEPROM is voor zo'n teller slecht te gebruiken met als je normaal 1 zender 24 uur per dag kijkt bijna 6000 ECMs. Misschien is het zelfs zo dat je buiten een reset ook de kaart spanningsloos moet maken. En dat vergt dan ook een hardware aanpassing bij de meeste kaartlezers.

Sky UK doet helemaal niet de ECMs om de 2.5 seconde wisselen, ze hebben een hele andere truuk.

Normaal zijn twee keys tegelijkertijd geldig. De key wordt (bij CDS) momenteel om 15 seconde (bij Sky 8 seconden) gewisseld. Een key is bij CDS dus 30 seconde geldig. Bij Sky-UK zijn slechts gedurende ca. 600 msec twee keys gelding. Dus een key is daar niet 16 maar 8.6 sec geldig. De nieuwe key moet hier binnen 600 msec binnen zijn, terwijl je bij CDS 15 seconden de tijd hebt.
Deze truuk kunnen ze bij CDS ook zo toepassen (ivm de langere CW rekentijd niet 600 ms maar bijv 1 sec zou effectief zijn). Het is geen aanpassing aan de smartcard maar aan de kant van de encoder.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Een cardserver die de kaart tusssentijds reset

Dat zal niet lukken, daar er toch spanning op de kaart blijft staan en je voor deze teller een stukje geheugen kunt gebruiken die je bij een reset niet cleared. EEPROM is voor zo'n teller slecht te gebruiken met als je normaal 1 zender 24 uur per dag kijkt bijna 6000 ECMs. Misschien is het zelfs zo dat je buiten een reset ook de kaart spanningsloos moet maken. En dat vergt dan ook een hardware aanpassing bij de meeste kaartlezers.

Sky UK doet helemaal niet de ECMs om de 2.5 seconde wisselen, ze hebben een hele andere truuk.

Normaal zijn twee keys tegelijkertijd geldig. De key wordt (bij CDS) momenteel om 15 seconde (bij Sky 8 seconden) gewisseld. Een key is bij CDS dus 30 seconde geldig. Bij Sky-UK zijn slechts gedurende ca. 600 msec twee keys gelding. Dus een key is daar niet 16 maar 8.6 sec geldig. De nieuwe key moet hier binnen 600 msec binnen zijn, terwijl je bij CDS 15 seconden de tijd hebt.
Deze truuk kunnen ze bij CDS ook zo toepassen (ivm de langere CW rekentijd niet 600 ms maar bijv 1 sec zou effectief zijn). Het is geen aanpassing aan de smartcard maar aan de kant van de encoder.

Dat is waar,maar als ik het zo mag schrijven,heeft premiere tegen het cardscharen de keywissel (welke codering ben ik vergeten) ook serieus opgedreven.Hun aktie had succes bij het cardscharen,maar helaas waren niet alle premiere ontvangers of anderen in staat deze snelle keywissels te volgen en had de officiële abonnee ook last van happerend beeld en hebben ze uit noodzaak de keywissel weer moeten vertragen.Ik denk zelfs dat het hier nog ergens te vinden moet zijn in de archieven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Een cardserver die de kaart tusssentijds reset

Dat zal niet lukken, daar er toch spanning op de kaart blijft staan en je voor deze teller een stukje geheugen kunt gebruiken die je bij een reset niet cleared. EEPROM is voor zo'n teller slecht te gebruiken met als je normaal 1 zender 24 uur per dag kijkt bijna 6000 ECMs. Misschien is het zelfs zo dat je buiten een reset ook de kaart spanningsloos moet maken. En dat vergt dan ook een hardware aanpassing bij de meeste kaartlezers.

Sky UK doet helemaal niet de ECMs om de 2.5 seconde wisselen, ze hebben een hele andere truuk.

Normaal zijn twee keys tegelijkertijd geldig. De key wordt (bij CDS) momenteel om 15 seconde (bij Sky 8 seconden) gewisseld. Een key is bij CDS dus 30 seconde geldig. Bij Sky-UK zijn slechts gedurende ca. 600 msec twee keys gelding. Dus een key is daar niet 16 maar 8.6 sec geldig. De nieuwe key moet hier binnen 600 msec binnen zijn, terwijl je bij CDS 15 seconden de tijd hebt.
Deze truuk kunnen ze bij CDS ook zo toepassen (ivm de langere CW rekentijd niet 600 ms maar bijv 1 sec zou effectief zijn). Het is geen aanpassing aan de smartcard maar aan de kant van de encoder.

Dat is waar,maar als ik het zo mag schrijven,heeft premiere tegen het cardscharen de keywissel (welke codering ben ik vergeten) ook serieus opgedreven.Hun aktie had succes bij het cardscharen,maar helaas waren niet alle premiere ontvangers of anderen in staat deze snelle keywissels te volgen en had de officiële abonnee ook last van happerend beeld en hebben ze uit noodzaak de keywissel weer moeten vertragen.Ik denk zelfs dat het hier nog ergens te vinden moet zijn in de archieven.


Inderdaad , en de nieuwe kaart moet ook nog werken in alle strong's en andere out of date ontvangers !

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...