Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satikkeook
Zou Mobistar niet gaan voor de DVB-H transponder? Volgens de informatie zou 1 frekwentie daarvoor gebruikt worden. Zoals je al zei zijn Telenet en Mobistar nauw verbonden...

Maar zijn ze echt verplicht van te concurreren ?
Wat als die gewoon samenwerken ?
Een beetje een systeem als ATSC in de States.
Daar had je tegelijk een analoog en digitaal signaal op één frequentie.

Zouden ze hier niet iets gelijkaardigs kunnen doen ?
Een stream met daarin bijv. VT4 in normale DVB-T kwaliteit, en tegelijk diezelfde zender in lage resolutie, lage bandbreedte ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: zzzzzzz
Een beetje een systeem als ATSC in de States.
Daar had je tegelijk een analoog en digitaal signaal op één frequentie.


Dat klopt niet helemaal hoor. ATSC is wel degelijk 100% digitaal. Verwar jij het niet met HD radio? Daar wordt er een digitale stroom toegevoegd aan een analoge FM- of MW-uitzending.

Wat Norkring en Telenet betreft: Norkring zendt gewoon uit wat aanbieders hen doorsturen en verkoopt die diensten in "groothandel" aan aanbieders zoals Telenet en eventueel misschien ook Mobistar.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 01/03/2010 stopt de RTBF met zijn analoge uitzendingen dus enkel nog te ontvangen in DVBT.

 

In het digitale RTBF pakket zitten La Une, La Deux, La Trois en Euronews.

Na de analoge afschakeling zal ook Arte-Belgique en TV5 Monde Belgique toegevoegd worden.

 

In het DVB-T pakket zitten ook 6 radiozenders: La Première, Vivacité, Musiq 3, Classic 21, Pure FM en RTBF International.

 

 

 

 

post-37130-1318260755,8713_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummy369
Vanaf 01/03/2010 stopt de RTBF met zijn analoge uitzendingen dus enkel nog te ontvangen in DVBT.

In het digitale RTBF pakket zitten La Une, La Deux, La Trois en Euronews.
Na de analoge afschakeling zal ook Arte-Belgique en TV5 Monde Belgique toegevoegd worden.

In het DVB-T pakket zitten ook 6 radiozenders: La Première, Vivacité, Musiq 3, Classic 21, Pure FM en RTBF International.






Op hun site schrijven ze dat er geen arte noch TV5 bij komt.
http://www.rtbf.be/info/societe/televisi...1er-mars-183869

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De beslissing met welke partner Norkring gaat samen werken, wordt 31 mei 2010 bekend!

 

Op zendmast Schoten meet ik deze zenders niet. Ook op zendmast Sint-Pieters-Leeuw heb ik deze zenders deze middag ook niet gemeten.

 

Ziet er naar uit dat ze Egem al voorzien hebben met de nieuwe zenders.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: FILIP1654
Zeer goed signaal hier in Brugge op channel 40,43,46. Wie ontvangt dit ook?


Welke zenders zijn dat dan?

Want ik ontvang alleen de VRT zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nog geen tv zenders opgenomen op die frequenties. voorlopig zijn het lege testen.

Ten zuiden van gent ontvang ik deze 3 frequenties bijna even sterk als de VRT mux.

vorige week was het een heel stuk zwakker, misschien testen ze mast per mast?

binnenkort krijgen we waarschijnlijk wel duidelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Ik had vorige week een mail gestuurd naar Norkring met de vraag in welk DVB-T norm men zal uitzenden en of er ook HD zenders komen via de ether. Hun antwoordt was,

 

Beste,

 

Het zal in eerste instantie DVB-T zijn

 

Ons netwerk ziet geen enkel probleem in uitzendingen van HD, maar het zijn de contentleveranciers die beslissen of er al dan niet in HD wordt uitgezonden.

 

 

Hopelijk kiest men dan voor DVB-T MPEG4 compressie.

 

Jammer dat men geen DVB-T2 kiest zo zouden er meer zenders bij kunnen. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op de site van Norkring:

 

"(Brussels - 17/5/2010) Norkring Belgium will be concluding the first round of its

selection procedure concerning the leasing of its broadcasting network on 31st May. This will allow the company to concentrate on completing the preparation of its broadcasting infrastructure by the autumn of this year. Norkring Belgium has been innegotiations with a number of parties, during which time one contract has been concluded.

 

Norkring Belgium is committed to having its broadcasting network fully operational by this autumn for all parties with which it will have concluded an agreement by 31st May of this year. Additional partners who sign an agreement with Norkring Belgium after 31st May 2010 will be able to begin commercially broadcasting their own output as of 31st May 2011.

 

Norkring’s infrastructure allows the wireless broadcasting in Flanders and Brussels of TV and radio programmes in digital quality via the ‘digital ether’. The broadcasts are received via a small antenna in or next to the television set or radio."

 

 

Samengevat zullen de uitzendingen starten in de herfst van 2010 met die partners dewelke een overeenkomst hebben voor 31 mei aanstaande. Voorlopig is er slechts één overeenkomst (en die kennen we, met Telenet).

 

Andere operatoren die slechts na 31 mei een overeenkomst zullen afsluiten kunnen pas vanaf 31 mei 2011 starten met uitzenden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook dat het in MPEG4 gecodeerd wordt!

Ik vraag mij toch af wie de 3 partners zijn van norkring. in elk geval zullen de regionale zenders er niet bij zijn, want: kan 40, 43 en 46 zijn voorzien voor het westelijk deel van Vlaanderen en gans Brussel.

heeft er trouwens al iemand ,uit het oostelijk deel van Vlaanderen, activiteit(tests) gezien op kan 41,44 en 47?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Ik hoop het ook dat het in MPEG4 gecodeerd wordt!

Ik niet! Of het nu MPEG4 of MPEG2 gaat worden, ik hoop toch dat er iets ongecodeerd bij zal komen. Maar ik denk eigenlijk niet dat dat zal gebeuren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...