Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het lijkt me er sterk op dat vanwege de tijd tussen herfst 2010 en 31 mei 2011 er opnieuw een "verborgen" exclusiviteitscontract voor Telenet is gearrangeerd.

De mensen zullen dus bij Telenet hun box moeten kopen (ik vrees dat er geen vrijheid van hardware zal zijn en de box enkel bij Telenet kan gebruikt worden) en zien het dan nadien niet meer zitten om na 31 mei 2010 te veranderen van maatschappij aangezien men een nieuwe investering moet doen voor een nieuwe box.

Tja, klantenbinding is het zeker, eigenlijk meer vastbinden...

Het is in België toch erg gesteld met zo'n spelletjes.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Denk dat jullie het woord coderen hier misbruiken.
MPEG2 en MPEG4 zijn compressie technieken en geen coderingen.

Jullie begrijpen elkaar misschien, maar andere lezers misschien niet.

mvg


MPEG2 en MPEG4 zijn codecs wat staat voor CODeren en DECoderen van audio en video. maar aangezien ze op het lossy principe zijn gebaseerd is er wel degelijk een vermindering aan bits of compressie. dus eigenlijk zijn beide termen hier equivalent aan elkaar, maar het is misschien verwarrend op het eerste zich met de Conditionele toegang (CA) die de data versleutelt of codeert .
het is soms moeilijk iets uit te leggen zonder 'dubbelzinnige termen', ik hoop dat de lezers mijn bericht toch juist hebben kunnen interpreteren. ik zal in mijn volgende posts beter op mijn woordkeuze letten wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast monty_burns_007

ben al blij dat ik al die "commerciële" zender via telenet niet heb. Juist de factuur gezien van "analoge" kabel TV 13x euro + 4x euro auteursrechten = 173 euro totaal. :-(

 

Voor zenders met 5 min TV, 10 min reclame om de 15min.

Denk niet dat ik nog es een ander bakje ga kopen van Telenet.

Heb nu een mpeg2 DVB-T ontvanger en daar blijft het bij.

Dus zal enkel bij VRT & RTBF zenders blijven.

Vraag me af of er geen omruilactie is, stel dat norking beslist om VRT ook enkel uit te zenden in mpeg4. Heeft iedereen reeds een mpeg2 ontvanger gekocht.

 

België is op tele(com) een kl..te land, politieke media dictatuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

een omruil-actie zal er volgens mij niet komen. De VRT is niet happig om te investeren in DVB-T, ze moeten een minimale dienstverlening geven en daarbij zal het blijven.

voor de RTBF zal het ook ten vroegste in 2012 zijn dat er een mpeg4-mux komt, vanaf dan zou de HD versie kunnen doorgegeven worden. het is mij wel onduidelijk of het ter vervanging is van de huidige mpeg2-mux of een bijkomende mux is.

goed nieuws voor de afvalberg, jammer dat we met oude technologie blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Hier het laatste nieuws over Norkring.

 

Alleen Telenet kan vanaf dit najaar digitale televisie en radio aanbieden via de ether. Norkring België, het bedrijf dat de licenties daarvoor beheert, heeft tijdens de eerste selectieprocedure alleen met het Mechelse telecombedrijf een akkoord gesloten.

 

Telenet biedt haar diensten traditioneel aan via de kabel, maar zal nu ook televisie en radio kunnen verspreiden via de antenne. Daardoor kunnen digitale TV en radio ook tot in bijvoorbeeld caravans, vakantiewoningen en auto's gebracht worden.

 

Geen precieze timing

Volgens het akkoord met Norkring kan Telenet in principe vanaf het najaar zijn diensten via de ether aanbieden, maar een precieze timing is er nog niet. Ook over het product- en zenderaanbod is nog geen informatie beschikbaar, luidde het op de persdienst van Telenet.

 

Bij Norkring België wordt benadrukt dat er nog onderhandelingen lopen met andere actoren, maar dat zij niet meer binnen de eerste selectieprocedure vallen en dus sowieso niet meer dit jaar zullen kunnen uitzenden. Onder meer TV Vlaanderen, dat nu digitale tv aanbiedt via satelliet, zou met Norkring rond de tafel zitten.

 

Norkring nam eind 2008 een belang van 49 procent in het zenderpark van de VRT, waarna het midden 2009 de nodige licenties en bijbehorende frequenties kreeg voor het aanbieden van digitale televisie en radio via de ether.

 

bron:(belga/sps)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was in het Pinksterweekend op de camping in Be-Limburg (regio Genk ) . Prima ontvangst van Vrt/Canvas ( één+ en sporza ook perfect maar geen uitzending ) Waalse zenders : rtbf 1 en 2 en 3 , Ned 1-2-3 perfect en een hele reeks Duitse zenders : allemaal gratis en voor niets met een gewoon setje en een buitenantenne op 2 meter hoogte .

Welkom in Limburg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet wordt enige commerciële dvb-t-aanbieder in België dit jaar

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 1 juni 2010 14:40

Submitter: aurora1982, views: 6.684

 

Telenet wordt in Vlaanderen en de regio Brussel voorlopig de enige commerciële aanbieder van digitale televisie via de ether. De kabelaar heeft als enige partij een akkoord weten te sluiten met licentiebeheerder Norkring België.

 

Norkring België, dat het zenderpark van de VRT in Vlaanderen en Brussel kan gebruiken, verkreeg eind juni 2009 de benodigde licenties en frequenties voor het aanbieden van digitale radio en televisie via dvb-t. Een van de geïnteresseerden was Telenet. De kabelaar zag kansen om zijn dekkingsgraad te verhogen en sloot een voorlopig akkoord met Norkring.

 

Inmiddels heeft Norkring België, een joint venture van de VRT en het Noorse Norkring, de eerste selectieprocedure afgerond. Hoewel de licentiehouder oorspronkelijk van plan was om meer dan één aanbieder te strikken voor het via de ether verspreiden van digitale radio en televisie, is alleen Telenet overgebleven. Er zouden nog wel onderhandelingen lopen met andere partijen, waaronder TV Vlaanderen, maar deze belangstellenden zouden te laat zijn om nog dit jaar met dvb-t-uitzendingen van start te gaan.

 

Telenet kan met het afronden van de eerste selectieronde dit najaar een dvb-t-signaal gaan aanbieden, maar het is nog onbekend of de kabelaar daartoe op deze termijn zal overgaan. Ook is nog onbekend wat het zenderaanbod zal zijn en voor welke prijs het dvb-t-pakket wordt aangeboden.

 

Bron: Tweakers.net

http://tweakers.net/nieuws/67631/telenet...e-dit-jaar.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Er komt een nieuwe zendmast in het Oosten van het land (Wallerode/St. Vith).

Het uitzendgebied van de BRF wordt daarmee groter.

 

 

Bron : Dehnmedia

Origineel bericht :

 

Der deutschsprachige belgische Sender BRF will nach Medienberichten sein Sendegebiet in Ostbelgien erweitern. Dafür könnte um den Jahreswechsel 2010/2011 in Wallerode (St. Vith) ein neuer Mast errichtet werden, auch von der Nutzung der Sendeanlage in Petergensfeld (Raeren) ist die Rede. Spätestens für 2013 peilt BRF laut der deutschsprachigen Regionalzeitung Grenz-Echo Ausstrahlungen über DVB-T (Kanal 45) in der Region an. Spekulationen sind darauf gerichtet, dass der Multiplex mit den öffentlich-rechtlichen Programmen La Une und La Deux sowie dem Offenen Kanal Ostbelgien komplettiert werde.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FILIP1654
Terug signaal op ch.40 43 46 komt waarschijnlijk niet van de zendmast Egem, signaal is maar 40% op ch.22 heb ik 95% hier in Brugge.

Wellicht analoog uit Engeland want de hele week komen die al door.
Op een DVBt tuner zijn analoge signalen zichtbaar op de s-meter maar zal geen zenders inlezen uiteraard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisterenavond geen signaal via 40, 43, 46 (kwam toen waarschijnlijk nog via Gent of SPL, voor de West-Vlamingen het wel konden ontvangen), vanmiddag wel via Egem, en sinds zopas schijnt ook de zendmast van Oostvleteren on-air te zijn (enkel 40,43,46), want signaalkwaliteit is plots 100% geworden met een simpele binnenhuisantenne.

 

Er is ondertussen ook een EPG-test op Gunk TV...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...