Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pollebru
Volgens mij zal hun (Norkring) investering snel geld moeten opbrengen want anders zie ik de toekomst van de CEO maar somber in.


Volgens de documenten van de vlaamse media regulator
moet Norkring binnen de 2 jaar met een aanbod komen, of dehuurovereenkomst kan ontbonden worden....

Kijk hier maar:
http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/digitale-frequenties.aspx
Ik heb ze trouwens zelf ook opgebeld, en ze zeggen hetzelfde.

Groetjes,

S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2
Origineel bericht van: JPVSP
En de HD's zullen waarschijnlijk in DVB-T2 zijn.


Zijn er landen in Europa die al gestart zijn met dvb-t2 ?
Lijkt me interessant om weten..


Engeland is al sinds december begonnen met dvb-t2 voor de HD-zenders. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat deze week bij de Lidl.be een zogenaamde kamerantenne in de aanbieding :

- voor digitale of analoge tv- en radio-ontvangst

- progressieve signaalversterking tot 28 dB

- antenne 170° draai- en kantelbaar

- incl. adapter voor radiotoestellen en DVB-T-ontvanger (indien DVB-T-signaal beschikbaar is)

met geïntegreerde breedbandversterker.

 

Is dit wat ? Slechts 7.99 euro.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SouLGuY
Er staat deze week bij de Lidl.be een zogenaamde kamerantenne in de aanbieding :
- voor digitale of analoge tv- en radio-ontvangst
- progressieve signaalversterking tot 28 dB
- antenne 170° draai- en kantelbaar
- incl. adapter voor radiotoestellen en DVB-T-ontvanger (indien DVB-T-signaal beschikbaar is)
met geïntegreerde breedbandversterker.

Is dit wat ? Slechts 7.99 euro.


Heb je een prentje?
Echt duur is het niet, dus je kan het altijd proberen.
Aangezien het een binnenantenne is, vermoed ik dat je de VRTmux
gaat kunnen ontvangen.
Voor Nederland(Goes) en de RTBF moeten we weten hoever je je van de respectievelijke zendmasten bevind :-)

Groetjes,

S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: Saterke
Echt? Da's goed nieuws! Ik had er nog niets van gehoord. VRT had dat toch beter mogen communiceren hoor...


Het enige waar de VRT reclame over maakt is die stomme RODE KNOP dient alleen maar om geld uit je zaken te halen. mad

Over DVB-T wordt geen woord over gezegd om maar niet te spreken over één HD, wordt nooit iets over gemeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de communicatie over dvb-t loopt meestal stroef. sinds enkele dagen is pas de TT pagina's aangepast op Eén, terwijl Eén+ al een kleine maand in de lucht hangt. een boodschapje tussen de programma's door, om dit bekend te maken zou wel handig zijn geweest .maar ja de rode knop neemt die plaats altijd in, hoe zou dat komen?!

Ik hoop dat Norkring snel iets van zich laat horen, wat ze allemaal de lucht gaan in blazen en hoe.

 

ps: mijn beste wensen voor 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Inderdaad, de communicatie over dvb-t loopt meestal stroef. sinds enkele dagen is pas de TT pagina's aangepast op Eén, terwijl Eén+ al een kleine maand in de lucht hangt. een boodschapje tussen de programma's door, om dit bekend te maken zou wel handig zijn geweest .maar ja de rode knop neemt die plaats altijd in, hoe zou dat komen?!
Ik hoop dat Norkring snel iets van zich laat horen, wat ze allemaal de lucht gaan in blazen en hoe.

ps: mijn beste wensen voor 2010


:D
Ik ben diegene die de VRT heeft aangeschreven om hun TT up to date te brengen!

http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/index.php?showtopic=5692

Men wist mij ook nog te vertellen, dat men /geen/ officieële bekendmaking gaat geven van de extra zender "één+" :-(

Groetjes,

S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: JPVSP
Ik hoop dat ik er naast zit maar ik vrees ervoor dat het nog lang gaat duren eer er iets van dvb-t in Vlaanderen gaat komen.
Als de commerciële zenders geld krijgen van Telenet,Belgacom en TV-Vlaanderen gaan ze toch zeker zelf geen kosten doen om hun programma's te verspreiden. De regionale zenders hebben nu al het probleem om hun hoofd boven water te houden. Het zal er vooral vanaf hangen of er iets aan verdient kan worden. FTA zal het alleszins niet zijn.


Voor het einde van 2010 is commerciële DVB-T in Vlaanderen en Brussel een feit!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ramses55
Origineel bericht van: JPVSP
Ik hoop dat ik er naast zit maar ik vrees ervoor dat het nog lang gaat duren eer er iets van dvb-t in Vlaanderen gaat komen.
Als de commerciële zenders geld krijgen van Telenet,Belgacom en TV-Vlaanderen gaan ze toch zeker zelf geen kosten doen om hun programma's te verspreiden. De regionale zenders hebben nu al het probleem om hun hoofd boven water te houden. Het zal er vooral vanaf hangen of er iets aan verdient kan worden. FTA zal het alleszins niet zijn.


Voor het einde van 2010 is commerciële DVB-T in Vlaanderen en Brussel een feit!


En waarop baseert u zich?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frododehobbit
Origineel bericht van: ramses55
Origineel bericht van: JPVSP
Ik hoop dat ik er naast zit maar ik vrees ervoor dat het nog lang gaat duren eer er iets van dvb-t in Vlaanderen gaat komen.
Als de commerciële zenders geld krijgen van Telenet,Belgacom en TV-Vlaanderen gaan ze toch zeker zelf geen kosten doen om hun programma's te verspreiden. De regionale zenders hebben nu al het probleem om hun hoofd boven water te houden. Het zal er vooral vanaf hangen of er iets aan verdient kan worden. FTA zal het alleszins niet zijn.


Voor het einde van 2010 is commerciële DVB-T in Vlaanderen en Brussel een feit!


En waarop baseert u zich?


En moeten ook Vlaamse zenders gecodeerd of niet????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meer dan waarschijnlijk dat DVB-t zijn commerciële start zal maken in 2010.

 

Niet dat dat vanaf moment 1 een groot pakket gaat zijn maar gewoon omdat Norkring aan een paar verplichtingen moet voldoen van de VRM.

Waarvan "tijdig starten" er ook 1 van is.

 

Ook is het voor een commercieel bedrijf zoals Norkring (althans in Vlaanderen) noodzakelijk om na verloop van tijd ook winst te maken.

 

Hoe het pakket er gaat uitzien is nog maar de vraag, net zoals in welke vorm.

 

Over Canvas+/Ketnet+ maar vooral Een+ heb ik men twijfels over de "leefbaarheid" en ik sluit niet uit dat er van deze + kanalen binnen jaar niet veel meer zal overblijven, als ze al niet verdwenen zullen zijn.

 

Coderen of niet, ik vrees van wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...