Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten

Inderdaad de VRM heeft de licenties toegekend aan norkring op voorwaarde dat ze binnen de 2 jaar in gebruik waren! er rest nog 1,5 jaar ongeveer.

 

volgens mij ligt het probleem niet bij Norkring maar het aantal zenders die wil op de antenne komen, of financieel kan over de brug komen.

vandaar dat ik mij geen zorgen maak over de VRT, incl de + stromen. zolang ze bestaan zullen ze uitzenden, er zijn voorlopig toch pakketten genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De + kanalen zouden meer gebruikt moeten worden!

 

Bijvoorbeeld om de sport uitzendingen op door te geven.

 

Telkens als (met alle respect) kim of justine een wedstrijdje tennis spelen moet alles op één of ketnet/canvas maar plaats ruimen. Als ze dat nu eens op de + kanalen doorgeven, gaan er veel mensen gelukkig zijn. Opnamens lopen zo niet meer in het honderd.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plus stromen zouden beter kunnen ingezet worden. maar vergeet niet dat velen nog niet beschikken over de Plus stromen van de VRT (TVV en Telenet Analoog!)

Misschien wacht de VRT wel op die mensen om dat te gaan doen. naar mijn inzien geven ze weinig programma's die massa's kijkers lokken. ik denk dan aan, onlangs nog het veldlopen die ze tussen 2 wedstrijden van canvas naar canvas+ verplaatsen voor het veldrijden te kunnen uitzenden op canvas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
De plus stromen zouden beter kunnen ingezet worden. maar vergeet niet dat velen nog niet beschikken over de Plus stromen van de VRT (TVV en Telenet Analoog!)
Misschien wacht de VRT wel op die mensen om dat te gaan doen. naar mijn inzien geven ze weinig programma's die massa's kijkers lokken. ik denk dan aan, onlangs nog het veldlopen die ze tussen 2 wedstrijden van canvas naar canvas+ verplaatsen voor het veldrijden te kunnen uitzenden op canvas


De bal ligt altijd in het kamp van de content. Als er geen (of niet genoeg) content op komt zal TVV het niet opnemen in het pakket.

Trouwens elke nieuwe LCD/Plasma/LED TV beschikt nu over een DVB-T en C tuner. De koper moet natuurlijk slim genoeg zijn om er een (binnen/buiten) antenne op aan te sluiten. Dan heb je via DVB-T gratis één+ en ketnet+/canvas+. Als je enkel Telenet analoog hebt, heb je met de DVB-C tuner in je TV ook de mogelijkheid om één+ en ketnet+/canvas+ te kijken en heb je ook één, ketnet/canvas digitaal en één HD, ketnet/canvas HD. Deze zijn (nog) niet versleuteld op de kabel.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad er zijn alternatieven, maar wie kent deze! als je in de elektrozaak soms hoort dat dvb-c niet gebruikt wordt in België en dan nog straffer dat ether TV gestopt is ???? hoe kan dan de modale Vlaming deze alternatieven kennen.

 

Als TVV groot genoeg is zal er toch een must carry clausule in werking treden en dus alle VRT zenders moeten doorgeven worden.

maar inderdaad nu zijn de +stromen niet echt rendabel/essentieel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt inderdaad door VRT dood gezwegen, maar dat vroeger met analoog TV ook niet anders.

 

Mensen moeten zich meer laten informeren voordat ze een aankoop doen! Maar inderdaad de doorsnee winkelier kent er ook geen fluit van en denkt maar aan 1 ding "Verkopen".

 

Gelukkig denkt de fabrikant er wel aan, maar dan heb je het in huis en weet je niet dat je het hebt.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TokeMUp, deze week moet ik zo'n tv installeren, dus een lcd met ingebouwde analoge EN digitale DVB-C HD tuner. Deze moet dus ingescand worden op de Telenet kabel van Lier, postcode 2500. En moet zowel de analoge als de digitale HD zenders in zijn zenderlijst hebben, dit kan met een Samsung tv. Wel de frequentie en netwerkcode's heb ik gevonden, maar er is ook nog een regiocode waar moet ik die dan invullen? Zijn deze gegevens juist? Alvast bedankt, Dunhans.

post-18497-1318260655,9679_thumb.jpg

Netwerk_regiocodelijst_HD[1].pdf

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Wel de frequentie en netwerkcode's heb ik gevonden, maar er is ook nog een regiocode waar moet ik die dan invullen?

Ik denk niet dat je die regiocode nodig hebt.
Bij een (HD) digibox/corder dient die volgens mij om ervoor te zorgen dat je de juiste regionale zender krijgt.
De regionale zender zit echter niet in het aanbod van niet-versleutelde kanalen, dus je TV heeft daar geen boodschap aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals zzzzzzz al zij is dit waarschijnlijk om de juiste regionale zender door te geven.

 

Je kan met de TV enkel de vrije zenders ontvangen en dat zijn enkel de VRT zenders. De frequentie van deze zenders op het netwerk van Lier ken ik helaas niet. frequentie hier ex. Integan gebied is 466 MHz. Met veel geluk is het in Lier ook zo.

 

De digitale frequenties zijn helaas niet op hun site te vinden.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Je kan met de TV enkel de vrije zenders ontvangen en dat zijn enkel de VRT zenders.

Bij DVB-C zijn meer zenders te bekijken dan de VRT alleen.

Origineel bericht van: TokeMUp
De frequentie van deze zenders op het netwerk van Lier ken ik helaas niet. frequentie hier ex. Integan gebied is 466 MHz. Met veel geluk is het in Lier ook zo.

Ik dacht dat deze algemeen dezelfde waren.

Origineel bericht van: TokeMUp
De digitale frequenties zijn helaas niet op hun site te vinden.

Zelf houd ik een lijst met frequenties bij.
Zie mijn site daarvoor : boulder2.wordpress.com
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reactie's! Gaat wel lukken denk ik, start-frequentie en netwerkcode klopt, dus in ieder geval mooi scherp beeld op de HD zenders van de VRT, en daar gaat het me juist om. Mooi lijstje, zzzzzzz! Heb er een kopietje van gemaakt, mag toch wel? Geef na a.s. weekend nog wel even een review hierover. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Mooi lijstje, zzzzzzz! Heb er een kopietje van gemaakt, mag toch wel?

Natuurlijk mag dat.
Het enige wat ik niet wil is iemand anders die doet alsof het zijn eigen lijstje is, maar voor de rest, ik heb het op internet gezet precies omdat ik altijd lees dat mensen die frequenties niet gemakkelijk kunnen vinden, en Telenet die niet wil publiceren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...