Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Je kan met de TV enkel de vrije zenders ontvangen en dat zijn enkel de VRT zenders.

Bij DVB-C zijn meer zenders te bekijken dan de VRT alleen.


Ik zie helaas enkel de VRT zenders. Ik heb namelijk geen TV abbo bij Telenet, enkel Internet en Telefoon. De TOF (Telenet Only Filter) die ze dan plaatsen laat een deel van de TV band toch door waaronder de VRT zenders. smile

Laat ons nu maar hopen de Telenet dit niet leest! whistle

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: zzzzzzz
Je kan met de TV enkel de vrije zenders ontvangen en dat zijn enkel de VRT zenders.

Bij DVB-C zijn meer zenders te bekijken dan de VRT alleen.


Ik zie helaas enkel de VRT zenders. Ik heb namelijk geen TV abbo bij Telenet, enkel Internet en Telefoon. De TOF (Telenet Only Filter) die ze dan plaatsen laat een deel van de TV band toch door waaronder de VRT zenders. smile

Ah, vandaar dat je de andere gratis zenders niet ziet.
Ik vroeg mij altijd af wat er precies geblokkeerd werd, vanaf welke frequentie dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat dit onderwerp over DVB-C gaat, stel ik voor om er verder over te discuseren in het DVB-C forum hier net onder, bij het onderwerp: "HD beeld zonder HD kabelreceiver. Anders gaan we te ver off-topic. OK? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarop baseert u zich?

 

Ik denk dat het antwoord al ergens anders staat. Wanneer een licentie wordt toegekend zijn er verplichtingen aan verbonden. Lees die (ze zijn publiek - VRM) en je weet dat DVB-T commercieel in 2010 uitgerold zal worden.

 

Norkring zal voor het technische zorgen, een ander bedrijf verzorgt de content en abonnementen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit tot een goed einde komt! De knowhow hebben ze van Noorwegen waar ze +/- 400 sites van DVB-T hebben voorzien. Dus, die mannen weten van aanpakken, hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste nieuws over Norkring. shocked

 

 

Norkring selecteert providers van ether-tv

null

 

Tot nu toe staat enkel vast dat KPN niet heeft meegedongen. KPN baat in Nederland een gelijkaardige dienst uit onder de naam Digitenne.

 

“Wij zijn toe aan de shortlist. Er is meer dan één kandidaat. Het gaat om Belgische bedrijven, al kan ik me niet uitspreken of ze buitenlandse aandeelhouders hebben”, zegt Bosmans. Hij belooft een beslissing tegen het einde van het eerste kwartaal.

 

In Vlaanderen is er ruimte voor drie ‘multiplexen’ - dat zijn bundels van televisie- en radiozenders die telkens door één partij worden gedistribueerd. Een vierde multiplex is voorbehouden voor de VRT. Daarnaast is er plaats voor één aanbieder van mobiele televisie (dvb-h) en voor een contentprovider voor digitale radio (dab).

 

 

bron: trends.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Digitale televisie Telenet ook via antenne

 

Telenet wil dat haar klanten digitale televisie en radio ook via antenne kunnen ontvangen. Dat moet een oplossing bieden voor wie op afgelegen plaatsen zit zoals in een caravan of een auto. Het bedrijf gaat daarvoor samenwerken met Norkring België.

 

Telenet biedt de televisie en radio nu aan via de kabel. Maar die is niet overal beschikbaar. Door samen te werken met Norkring kan het aanbod ook via antenne uit de lucht worden gehaald.

 

Telenet wil daarmee inspelen op een veranderende trend, waarbij mensen overal tv willen kunnen kijken.

 

Telenet is de eerste die van het netwerk van Norkring gebruik maakt.

 

JVG Bron Vandaag.be

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet NV

Telenet kondigt akkoord aan met Norkring Belgi�...

 

 

 

 

 

Mechelen, 18 februari 2010- Telenet sluit een akkoord met Norkring België NV

voor het gebruik van capaciteit op hun omroepinfrastructuur-netwerk. Dit biedt

Telenet de mogelijkheid om haar klanten in Vlaanderen en Brussel digitale

televisie en radio aan te bieden via antenne. Traditioneel biedt Telenet haar

diensten aan via de kabel.

 

Hiermee wordt een oplossing geboden om digitale TV en radio, naast gebruik

thuis, ook in afgelegen woonplaatsen, caravans, vakantiewoningen en auto's

mogelijk te maken. Telenet wil de klant volgen en haar aanbod uitbreiden om een

antwoord te bieden op de veranderende trends die zich afspelen op gebied van

radio en TV consumptie.

 

Verdere informatie over het product- en zenderaanbod zal op een later tijdstip

aangekondigd worden.

 

te lezen op volgende link: http://www.investegate.co.uk/article.aspx?id=20100218164800H6186

sorry, ik was al tweede

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De monopolie wordt zo nog sterker van Telenet ongelooflijk hoe in dit apenland kan gebeuren.

 

Voor mij zeker geen tv via de ether want zoals gewoonlijk zal je alleen hun ontvangers kunnen gebruiken en de rest wordt uitgesloten. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
De monopolie wordt zo nog sterker van Telenet ongelooflijk hoe in dit apenland kan gebeuren.

Voor mij zeker geen tv via de ether want zoals gewoonlijk zal je alleen hun ontvangers kunnen gebruiken en de rest wordt uitgesloten. mad

De politici graaiers hebben dit weer goed geregeld.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat onze hoop op enige beterschap in het aanbod. Eigenlijk hadden wij allemaal een andere speler op de markt verwacht....maar nee telenet daar zitten we helemaal niet op te wachten. Dit is het ergste wat er kon gebeuren voor vlaanderen.

Maar dit zal weer wel politiek tot stand gekomen zijn, vrees ik.

Telenet verplicht ons om hun apparatuur te gebruiken, ik keek al jaren digitaal via de kabel (indi) zonder dat deze het basis pakket codeerde, maar toen kwam er telenet en alles ging dicht.

Ik ben nu wel erg teleurgesteld in ons vlaams digitaal platform.

Dank u vlaamse politiekers....ik zal aan U denken volgende stem ronde.

 

Mvg

Tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel goed nieuws voor tvv, ikzelf was van plan indien er een mooi aanbod op dvbt kwam eventueel over te schakelen naar dvbt en met mijn schotel voor de Fta kanalen en feeds te gebruiken maar nu ik weet dat Telenet de provider wordt blijf ik zeker bij tvv.

Wil echt niets meer met dit bedrijf te maken hebben!!

spijtig, maar zoals eerder gezegd hier weer een mooi Belgisch politiek spelletje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet er maar eens iemand schrijven naar de Raad van de Mededinging met het verzoek om een onderzoek op te starten naar Telenet en het overwicht dat deze hierdoor krijgt op het Vlaamse medialandschap.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zjik
Misschien wel goed nieuws voor tvv, ikzelf was van plan indien er een mooi aanbod op dvbt kwam eventueel over te schakelen naar dvbt en met mijn schotel voor de Fta kanalen en feeds te gebruiken


Zo deed ik het tot voor kort , tot win 7 op m'n pc kwam en m'n dvb-s2 kaartje niet wil herkennen . Nu ik hoop dat de vrt openblijft , heb al meer dan een jaar nietmeer . TVV heb ik bedankt voor hun gerotzooi en slechte beeldkwaliteit op een overvolle transponder .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...