Ga naar inhoud


Kunststof expansievat WELLMATE lekt???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Aan onze hydrofoorgroep is een kunststof expansievat verbonden vh merk Wellmate.

Bovenaan dit vat (250L vertikaal vat)) zit een blauwe dop en daaronder een ventiel.

Nu staat dit vat bovenaan altijd nat, en na verwijderen van dop zagen we dat er rond het ventiel water kwam, zij het in geringe hoeveelheid.

Dus de dop uitgedroogd, en deze morgen was er terug water overgelopen.

Ventiel nagekeken, is dicht en er zit nog druk op???

Ik heb het vermoeden dat de balg (rubberen blaas) in het polyestervat lekt???

Iemand een tip wat er juist aan de hand is en hoe ik zekerheid kan hebben van een lekke balg?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jan, daar hoort lucht of stikstof in te zitten.

Als er water uit komt is die vrijwel zeker lek.

Moet je vaak water navullen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel in eerste instantie moet ik geen water bijvullen en het luchtkussen is er nog in aanwezig!

Balg wordt onderaan gevuld met water, en vat wordt bovenaan gevuld met perslucht (1.5 Bar), dus perslucht zit tss balg en vat!

Water en luchtkussen zijn gescheiden door die balg.

Wat ik niet begrijp is dat er nog lucht onder druk aanwezig isn en water onderaan zit... er nog luchtdruk op zit en toch water bovenaan uitsijpelt???

 

Als er water uitsijpelt zou logischerwijze eerst de lucht eruit moeten zijn, en dan water???

Dus het water zou de lucht moeten verdringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jan, zie je het echt eruit sijpelen?

Is het geen condens? Alhoewel dat met een kunststof vat eigenlijk niet zou kunnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

>Hier< staan wat meer gegevens.

 

Het is een soort rubber zak, die aan de bovenkant een aansluiting heeft om onder druk te zetten.

Op de tekening kan je zien, dat het water aan de buitenkant van de zak naar boven kan kruipen, en dan bij de doorvoer naar buiten kan treden.

 

Ik zou even met de importeur bellen, en vragen hoe je die afdichting opnieuw kan sealen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb de leverancier gebeld, en de balg is in bestelling...

Is identiek dit vat! Bedankt vr de moeite en opzoeking, Ik wist niet wie/waar/wat... Onder Wellmate vond ik niks...

Ga eens opnieuw de druk checken.

En in dat potteke bovenaan komt water zachtjes steeds meer en op 24u loopt het lekker over... dus zou er een verbinding van water naar buitenwereld moeten zijn, of zakophanging bovenaan beschadigd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of dat normaal is.

 

Maar wat ik wel altijd doe is eerst een prijs opgaaf voordat ik bestel.

Kun je altijd nog eens rond kijken als je denkt dat ze te duur zijn.

En je komt niet voor verrassingen te staan.

 

Een kompoleet nieuw vat 235 Ltr kost op internet € 493 ( ik weet niet of dat inclusief BTW is )

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Zojuist m'n proforma faktuur via email binnengekregen...
Die belg dealers zijn niet goed snik: 250€ +21% BTW= 302 €

Da's een gouden blaas!
Is zoiets normaal?


Dat weet ik niet maar als ik naar een compleet expansievat kijk dan ben
je voor een 200 liter € 443,00 ex BTW en voor een 300 liter € 594,00
ex BTW kwijt. Dus ik denk dat het niet extreem is. Ik denk wel dat er
een bruto prijs is gehanteerd en dat zou een beetje flauw zijn.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...