Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Mr_Virtual
Heb de tip meegenomen, en het blijkt te werken.
Echter doen de HD zenders het nu allemaal niet.

Help!


Gewoon de procedure weer uitvoeren, maar nu de extra regels uit "settings" verwijderen. Dan heb je weer je oude situatie (met tune failed :D).

Jan

DM7025+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoera mijn prbleem met tuned failed is opgelost. Al de kredits naar DRZ.

 

Eerst alles doorgemeten. Daarna Lnb en afstelling bij de kop gepakt. ( Opmerking , met de 7020 S geen enkel probleem hoor)

Ik had voor astra 19.2 een Hirschmann 0,3 Db Lnb in mijn 4/1 switch met 3 alps . Hij heeft de Lnb van Hirschmann vervangen door een Alps voor 13 , 23.5 en 28.2. Mijn dreambox 800 ff weer gereboot , scannen en gaan. Ik kreeg op Astra 19.2 iplv 349 zenders ineens ruim 1.500. Wat een feest.

Nogmaals dank DRZ.

Verder denk ik, komt het ook door de super fijne fijne afstemming van de astra 19.2.

 

Ilya

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilya
Hoera mijn prbleem met tuned failed is opgelost. Al de kredits naar DRZ.

Eerst alles doorgemeten. Daarna Lnb en afstelling bij de kop gepakt. ( Opmerking , met de 7020 S geen enkel probleem hoor)
Ik had voor astra 19.2 een Hirschmann 0,3 Db Lnb in mijn 4/1 switch met 3 alps . Hij heeft de Lnb van Hirschmann vervangen door een Alps voor 13 , 23.5 en 28.2. Mijn dreambox 800 ff weer gereboot , scannen en gaan. Ik kreeg op Astra 19.2 iplv 349 zenders ineens ruim 1.500. Wat een feest.
Nogmaals dank DRZ.
Verder denk ik, komt het ook door de super fijne fijne afstemming van de astra 19.2.

Ilya


Beste ilya,

Dus door de vervanging van de LNB kop is het probleem bij jouw verholpen?
Ik heb nu een Smart Titanium 0.2 db single LNB 2nd Edition. Moet ik dan een ALPS single LNB aanschaffen?

Alvast bedankt

DRZ, meld je a.u.b. :-) Ik heb je hard nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr_Virtual


DRZ, meld je a.u.b. :-) Ik heb je hard nodig.

Stuur maar even een Pm dan, dan gaan we gezamelijk jouw probleem proberen te tackelen.
smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had hetzelfde probleem met mijn dm800.

 

ik heb 4 diseqc's gehad, altijd hetzelfde probleem.

nu gebruik ik enkel nog diseqc 2.0 en probleem totaal opgelost.

 

allemaal 4 X quad koppen :-)

 

dus koop eens een goedkoop 2.0 4/1 diseqc en probeer...

 

wie weet :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem bij ilya was een LNB die een relatief sterkere 22Khz grondtoon nodig had dan een ander merk.

daardoor schakelde de kop niet over naar de hoge band, waar doorgaans het digitale pakket zit.

Dus, gevolg is een tune failed melding.

 

De DM800 stuurt blijkbaar een relatief minder krachtig 22Khz signaal het coax in, dan sommige LNB's nodig hebben om te kunnen schakelen naar de hoge band.

 

Wellicht kunnen de mensen eens een expiriment doen door hun LNB te vervangen door een andere.

Ik gebruik zelf ALPS LNB's, waarbij ik zelf nooit problemen ondervind van Tune Failed meldingen.

Ok, ALPS LNB's zijn dan misschien niet de goedkoopste en de beste, maar ze hebben genoeg aan de 22KHz puls van de DM800.

 

Dus dit verhaal heeft niets te maken met tuners(ok, misschien een beetje) ,rotte DiseQc switches of andere dingen, maar gewoon met de gebruikte LNB's.

 

Nu weet ik niet of dit het probleem bij anderen ook zo opgelost kan worden, maar het is het proberen waard.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Ik gebruik nu de Smart Titanium 0.2 db single LNB 2nd Edition.

Ik wil vandaag een andere halen, in de hoop dat het Tune Failed probleem dan ook bij mij verleden tijd is.

 

Moet ik gaan voor de;

 

ALPS single LNB, á € 9,95,- (merk is hetzelfde als de tuner)

 

 

of toch maar voor de;

 

Edision 0.2 single LNB á € 14,95

 

Nieuwe Universele Single LNB van Edision.

 

Edision biedt LNBs met een zeer laag ruisgetal van 0.2 dB aan. Hierdoor bereikt u een nog hogere ontvangststabiliteit, ook in mindere omgevingen en omstandigheden.

 

Door de uitgesproken extra lange Hals van 46 mm is zijn de Edision LNB's uitzonderlijk geschikt, ook voor Multifeed opstellingen.

"More features - Better prices".

 

Technische gegevens van de Edision SL-5:

 

Universele Single LNB

Ruisgetal van slechts 0.2 dB (Typ.)

Extra lange hals = ook ideaal voor Multifeed

Feed-Diameter: 40 mm

Feed-Lengte: 46 mm

Laag Stroomverbruik

Hoge Kruispolarisatie scheiding

Grote Frequentiestabiliteit

Zeer eenvoudig te installeren

24 Maanden fabrieksgarantie

----------------------------

 

Graag jullie advies.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mr_Virtual, ik gebruik al jaren deze Smart LNB's en ze geven bij mij geen problemen omtrent tune failed.

 

Ik zou daarom het probleem ergens anders in zoeken.

Neem een EMP Centauri of andere switch waarvan de werking probleemloos is voor een dreambox. EMP geeft actief support voor dreamboxen dus daarvan kan je met zekerheid zeggen dat ze werken, mits je nieuwe versies krijgt want de wat oudere gaven wel eens problemen.

 

2. check of je een nieuwe tuner hebt. als je box al wat ouder is, neem contact op met dream en vraag om een nieuwe tuner.

 

3. gebruik een up2date settingslijst en gooi altijd zo vers mogelijke images erop. Dream maakt niets voorniets updates, dat kost allemaal geld maar dat is dus omdat er voor ons verbeteringen in zitten. Het is wel handig als je die dan meeneemt...

 

4. Gebruik goede kwaliteit coax kabels en maak de F connectoren op de juiste manier op de kabels.

 

Kortom, gebruik goed materiaal en ga professioneel te werk. Een ding kan ik je aangeven, het ligt niet aan je smart lnb

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Obi Wan, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb inmiddels al een orderbevestiging van Dream voor een nieuwe tuner.

 

Wat ik zelf niet begrijp is dat mijn Dreambox juist tot de nieuwste behoort. Ook omdat de doos zelf geen hologram meer bevat. Het is er een van het serienummer: 96.

 

Naar aanleiding van de berichten van ilya, en DRZ dacht ik laat ik het maar proberen met de LNB. Maar als jij het zeker weet, dan hoef ik vandaag geen aanschaf te doen, en wacht ik gewoonweg af op de Tuner.

 

Zelf gebruik ik Belden coaxkabels, die al kant en klaar zijn voor gebruik. Wat betreft de zenderlijst; die haal ik via KingofSat binnen. Ook heb ik de Henksat en de Captains al geprobeerd. Maar allen tonen de Tune Failed melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar natuurlijk.

 

Dreambox 800HD PVR,

1 LNB met Moteck motor. Gebruik de Positioner modus met longitude en latitude.

Als image gebruik ik de Newnigma 2.8.

 

Wat mij trouwens is opgevallen is dat als ik de tuner instellingen omzet van positioner naar advanced (uit het menu) en dan weer via het menu terugzet naar positioner. Dat de tune failed melding voor een kwartier uitbleef terwijl ik dit al na 5 seconden kreeg.Maar alsnog heb ik nog steeds de melding.

 

Mijn hoop is nu gevestigd op de nieuwe tuner straks van Dream.

 

Nog bedankt voor al je hulp, Obi Wan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...