Ga naar inhoud


Als klant een incassobureau op winkel afsturen.Kan dat?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Als de winkel je een besteld produkt buiten hun schuld om niet kan leveren,

en ze vertikken het om je je geld terug te geven,

nadat je ze een aangetekende brief hebt gestuurd

met daarin de mededeling dat je ze in gebreke stelt

en dat je ze verzoekt de betaling binnen 14 dagen terug te storten,

kun je dan als ze nog niet betalen een incassobureau op ze afsturen?

Ik wacht al 4 weken op m'n geld,

maar ze hebben steeds een andere smoes

en reageren niet meer op emails.

Ze nemen de telefoon wel op.

(Valt wel op dat dat alleen gebeurt als ik m'n nummer afscherm) mad


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb al es wat gelezen her en der.

Dat no cure no pay ken ik ook ja.

Kijk,ik heb alle emailwisselingen bewaard

en het bankafschrift is het bewijs,toch?

In de aangetekende brief die ik dinsdag 14 april heb verstuurd

heb ik ze gezegd dat de betaling voor vrijdag 24 april

op m'n rekening moet zijn bijgeschreven.

Ruim voldoende tijd,lijkt me.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Incassobureaus hebben geen enkele rechtsgeldigheid.

Iedereen kan dan ook een incassobureau beginnen.

Incassobureaus vermommen zich dan ook vaak als deurwaarder met brievenhoofden en stempels die lijken op die van een deurwaarder.

Er zijn zelfs deurwaarders die er een incassobureau op na houden maar die mag niets inbeslag nemen zonder gerechtelijkbevel.

 

Misschien iets voor de belbus van KASSA?

Dreiging met negatieve publiciteit werkt vaak het best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zegt dat ze "buiten hun schuld" niet kunnen afleveren, heb je geen "fatale" leverdatum afgesproken. Geef ze een redelijke termijn dat alsnog te doen en noem de fatale levertermijn. Geef aan dat anders de overeenkomst als nietig

moet worden beschouwd en terugbetaling wordt gevorderd.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Hoi allemaal.
Als de winkel je een besteld produkt buiten hun schuld om niet kan leveren,
en ze vertikken het om je je geld terug te geven,
nadat je ze een aangetekende brief hebt gestuurd
met daarin de mededeling dat je ze in gebreke stelt
en dat je ze verzoekt de betaling binnen 14 dagen terug te storten,
kun je dan als ze nog niet betalen een incassobureau op ze afsturen?
Ik wacht al 4 weken op m'n geld,
maar ze hebben steeds een andere smoes
en reageren niet meer op emails.
Ze nemen de telefoon wel op.
(Valt wel op dat dat alleen gebeurt als ik m'n nummer afscherm) mad


In de algemene voorwaarden van de winkel staat waarschijnlijk dat ze 30 dagen mogen doen over terug storten. Zijn die al voorbij?
Begin niet aan een incassobureau. Daar wordt je echt niet beter van.
Er is maar één incassobureau dat werkt en dat is incassobureau "Binnen zonder kloppen".
Mij hadden ze het geld al terug gegeven. Goedschiks of kwaadschiks.

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze niet aangesloten bij een "webwinkel keurmerk"

Heb onlangs zoiets dergelijks aan de hand gehad.

regel was:

Eerst bij winkel "klagen".

Geen resultaat?

Dan bij de webwinkel keurmerk probleem voorleggen.

Deze bemiddeld onderling.

Bij meerdere klachten worden ze uit het keurmerk geknikkerd.

Bij mij heeft het geholpen.

Sterkte.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voorzichtig zijn met inschakelen incassobureau

ze willen n.l. eerst zelf betaald worden ,hoe gaat

het in de praktijk

vordering b.v. 100,-

incasso kosten 50,-

rente / maand 2,-

 

Dus ze willen van die winkel 152 euro en de maand erna

154 enz enz.

 

De winkel gaat dwars liggen en bied aan 5 euro/maand

 

je voeld wel wat gaat gebeuren.

incasso buro steekt die 5 euro in eigen zak ,na ongeveer

20 maanden zijn zijn kosten eruit en daarna

krijg jij 3 euro/maand ,dat betaald het incasso buro jou

niet iedere maand maar pas als alles binnen is.

dus in zo een situatie krijg je na 5 jaar geld.

 

Met het incasso buro moet een een overeenkomst sluiten

dat je hun alles overdraagd ,dus je komt er niet eens

van af.

 

Het beste is ZELF REGELEN.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
].
Er is maar één incassobureau dat werkt en dat is incassobureau "Binnen zonder kloppen".
Mij hadden ze het geld al terug gegeven. Goedschiks of kwaadschiks.

Ron


Je mag zeker stennis maken in die winkel vooral als er andere klanten bij zijn, maar houd het verder netjes! En luister niet naar die ondoordachte stoere praatjes. Of je moet zelf de criminele richting op willen...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij inderdaad ook nog niet een al te best idee om zelf "zonder kloppen" de zaken te gaan regelen.

 

Je kan inderdaad verhaal gaan halen in de winkel, maar dan op een deftige manier.

 

Helpt het niet, ga dan over tot dagvaarding.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stennis maken is het laatste wat ik wil.

Dat werkt altijd in je nadeel...

Ik had er gewoon geen goed gevoel over,

grotendeels veroorzaakt door het feit dat de communicatie

van hun kant grotendeels stillag.

Je weet niet wat voor mensen je voor je hebt.

Je hoort en leest wel vaker verhalen

dat mensen na een bestelling opeens niks meer horen

van de zaak waar ze het hebben besteld.

Of een incassobureau de beste oplossing zou zijn weet ik dus niet.

Daarvoor opende ik dit topic.

Wellicht zijn er mensen met ervaringen hiermee.

 

Inmiddels heeft de winkel weer contact met mij gezocht.

Ze hebben het bedrag netjes terugbetaald binnen de termijn die ik in de brief had gezet.

Ik ben blij dat het nu opgelost is.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Helpt het niet, ga dan over tot dagvaarding


Goed advies!
Het gaat om een paar honderd euro? Dan is een dagvaarding een dure grap.
Reken maar dat je minimaal 2000 euro verder bent als je een advocaat de zaak voor de rechtbank wilt laten brengen en dat geld krijg je niet zonder slag of stoot terug. Daarvoor moet je dan (als je al gelijk krijgt) en de centen van het aankoop bedrag terug krijgt wel nog een nog veel duurdere bodemprocedure gaan opstarten om vervolgens je advocaat en proceskosten terug te vorderen. En die krijg je NOOIT 100% vergoed!!!
Ik zeg dus als ze niet willen betalen, dan eerst ter plaatse netjes vragen en als dat geen resultaat heeft, dan de zaak op zijn kop zetten. Dat is helaas het enige dat tegenwoordig nog helpt, want "misdadigers" worden in Nederland beter beschemd dan slachtoffers.
Maar goed, in deze zaak lijkt het meer een kwestie van laksheid dan van niet willen betalen. Ze hebben het immers nog binnen 30 dagen na totstandkoming van de overeenkomst terug betaald.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...