Ga naar inhoud


Beperkte en slechte ontvangst in Frankrijk


Gast hansk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Helemaal nieuw op het forum en meteen een vraag. We hebben een vakantiehuis in de Bourgogne. Dit was voorzien van een schotel maar geen ontvanger. De installatie is vervangen door een goedkope Elro schotel met een digitale ontvanger voor free to air zenders.

Bij het uitrichten krijg ik de ontvangst niet beter dan 65% de kwaliteit van het signaal niet hoger dan ongeveer 40%. (met de hand niet met een satelitefinder) Daardoor(??) ontvang ik niet meer dan een of twee Tsjechische (clip)zenders, en raar maar waar alle regionale omroepen van Nederland. Alles bij elkaar een stuk of 20 zenders maar daavan zijn de meeste gecodeerd. Mogelijk is het kwaliteitsadvies te verklaren doordat ik met een kroonsteentje een (goede?) verbinding heb moeten maken omdat de kabel nét niet lang genoeg was. Helemaal ervan overtuigd ben ik niet want waarom zijn de regionale zenders dan wel goed? Heb ik op de verkeerde sateliet uitgericht? (niet waarschijnlijk) De buren wonen 40 meter verder op dezelfde hoogte tegen de helling en hebben geen probleem. Volg ik de richting van de schotel dan staan hoogstens een aantal bomen op een afstand van 200 meter in de weg.

Wie kan helpen? Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


de nederlandse regionale zenders staan op Astra3 op 23,5 oost - je schotel staat dus op deze satelliet afgestemd. Mits een kaartje van CD én een abonnement op het thema-pakket kan je hier ook de thema-zenders van CD ontvangen.

ik neem echter aan dat je het basispakket wenst te ontvangen, deze zenders zitten op Astra1 op 19,2 oost - je zal je schotel dus een beetje westwaarts moeten verdraaien om deze satelliet te vinden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je zegt dat het een Free to air ontvanger is, dan heb het weinig zin om naar Astra1 te verhuizen, want je kan de Nederlandse zenders dan wel ontvangen, maar niet bekijken omdat deze gecodeerd zijn. Wel zijn de Duitse zenders daar vrij te ontvangen, maar nu heb je in elk geval de Nederlandse regionalen. Ook is BVN nog te ontvangen op Astra 23,5 E.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de kabelverlenging middels kroonsteentje zou ik dan toch maar ongedaan maken en kiezen voor een deugdelijke verlenging middels bijvoorbeeld connectors of een nieuwe kabel nemen.

 

waarom heet iets een kroonsteen terwijl het van plastic is confused:D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Lambik61


waarom heet iets een kroonsteen terwijl het van plastic is confused:D


Omdat ze pakweg 50 jaar geleden, voor de uitvinding van plastiek, van steen (steatiet) waren!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hansk
[...]
Mogelijk is het kwaliteitsadvies te verklaren doordat ik met een kroonsteentje een (goede?) verbinding heb moeten maken omdat de kabel nét niet lang genoeg was.

Een kroonsteentje??!!
Wauw.

Het lijkt me dat op die manier alleen nog de allersterkste zender erdoor komen...

Beter als je moet verlengen:
Aan beide kabeluiteinden een F-connector bevestigen en dan de kabel verlengen door de F-connectoren te verbinden met een koppelstukje. Kost je niet meer dan een paar euro, maar je moet wel even nalezen hoe je F-connectorer goed aan de kabels zet.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de LNB, is je signaal dermate versterkt dat een "orthodoxe" koppeling (kroonsteentje = lusterklem) praktisch GEEN invloed op je signaalsterkte/kwaliteit heeft!

Waarom stel je voor de afregeling, de TV niet buiten; samen met de satontvanger?

Waarom gebruik je niet de hoogste transponder, om je schotel aan de hand van de signaalbalken op scherm af te regelen, gaat prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...