Ga naar inhoud


Gaten boren: kan niet dicht genoeg bij hoek!


Gerdy

Aanbevolen berichten

@ Sjaak(k), over die ronde hand slagboor. Ik kon niet meer op de naam komen, en kon op internet niets vinden. Ik heb trouwens zo'n setje thuis in Nederland liggen, met diverse maten. Volgens mij heeft die geen tanden aan de onderkant maar drie evenwijdige inkepingen die over een lengte van zo'n 5 cm over de "boor" lopen. daarna krijg je een verdikking. zijn die dingen trouwens nog te krijgen ????

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt het over een steunbalk die lager is als het plafond aan de andere kant, maar hoeveel hoogte veschil zit er in de onderkant steunbalk en het plafond aan de andere kant, je kan aan de kant van het plafond heel moeilijk, zoniet helemaal niet, schuin naar beneden boren, misschien is het wel mogenlijk om van de kant van de steunbalk schuin omhoog te boren met een klopboor en de laatste 3 cm zonder te kloppen en al te veel druk op de boor uit te oefenen door te boren, probeer het anders eerst met een lange steenboor 6 mm of kleiner. zodat als je mis zit er maar een kleine beschadiging is.

 

succes

 

ps welke regio praten we over?

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het niet met zo'n mini hoogtoerige boormachine doen? Ik weet niet of ik het merk mag noemen, maar je weet denk ik wel welke ik bedoel. Ik denk dat het hoogtoerige het kloppen zelfs wel compenseert bij het boren.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaak , ik dacht ook dat je een RAWLPLUG bedoelde , maar bij beter lezen weet ik nu wat je bedoelt .

Maarja , hoe noem je zo'n app.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog enkele uurtjes ter plaatse geweest (!). We verlaten de vooropgestelde "weg" en hebben er een andere uitgedokterd waarvan we vermoeden dat het "te doen" moet zijn...

We beschikken niet over de plannen en het vervelende is dat het huisje uit een gelijkvloers en 2 verdiepingen bestaat waarvan slechts één draagmuur (middenin) door de verschillende verdiepingen loopt; al de rest zijn hoekjes en kantjes en ook alleen de voorgevel is compleet zichtbaar van binnenin. De achtergevel zit weer kris/kras vermengd met andere ruimtes van andere pandjes. Probeer een zijsnede in te beelden: ik moet van boven links (achtergevel 2de verdiep) door het plafond van een voorkamertje (voorkant) op het eerst verdiep in een vrije ruimte van 15cm dik terechtkomen in een kamertje op het gelijksvloercrazy: dààr zitten de kabels van de kabelmaatschappij die op hun beurt bij de renovatiewerken 8 jaar geleden in de muren weggewerkt zitten...........

Maandagnamiddag moet het gaan gebeuren en er kunnen nog wel addertjes onder het gras zitten (lees stuiten op onverwachte belemmeringen of "langs de andere kant niet uitkomen waar we het wensen' e.a.)

Als er op de voorgevel van dat huisje in hartje Brugge al een plaatje hangt "beschermd monument", dan weet je dat het opletten geblazen is blush

 

Alvast bedankt voor de tips die ik mocht ontvangen.

Maandagavond goed of slecht nieuws (als ik nog op vrije voeten loop natuurlijk :D)

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
En mocht je van 2 kanten willen werken, een slang gevuld met water is ideaal om de hoogte uit te zetten, al is de slang 100 meter lang, het werkt, communicerende vaten.


Om de aankomende spanningen te verwerken is een (toepasselijk) mopje soms welgekomen...
Is het nu 20 of 30 jaar geleden, ik weet het niet meer. Toen mochten bedrijven een prijsofferte indienen om de kanaaltunnel te graven. Van de vele dossiers bleven er een 3-tal over. Deze delegaties werden ontboden bij de bouwheren/investeerders om uitleg te verschaffen over hun werkwijze, duur van de werken en om hun prijs toe te lichten.
De ene was een frans bedrijf. De ganse staff kwam af om hun miljardenproject te verdedigen. De tweede groep waren engelsen; het totaal aantal miljarden ponden lag niet te ver af van de prijs van de fransen. De derde groep (eerder vader en zoon) waren hollanders: ze zouden de klus klaren voor (maar) enkele miljoenen gulden.
De investeerders waren wel benieuwd hoe Kees en Rob tewerk zouden gaan...
Héél eenvoudig legden ze uit: Ik, Kees, begin te graven vanuit de engelse kust en Rob, mijn zoon, vanaf de franse kust en zo graven we naar elkaar toe!"Ah ja" klonk het met verbazing... "en euhhh, wat als jullie elkaar missen"???
"Geen probleem" klonk het volmondig: "dan hebben jullie 2 tunnels voor dezelfde prijs" :D

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier boven al de nodige keren genoemd, maar waarom niet gewoon een lange boor gepakt, deze onder wat spanning op de muur zetten en gewoon een gat boren.

Ik heb daar altijd een boor van 1m voor in de auto liggen en gebruik die bijna dagelijks om dit soort problemen op te lossen.

Heb je niet zo'n lange boor (zijn best duur) dan maak je er een.

Even bij de bouwmarkt langs voor een stuk rondijzer 8 of 10mm daar las je je boor voorop en klaar is je flexibele boor.

Ik heb zo zelfs boren gemaakt van 2m (voor gewelven in een kelder)en zelfs dat werkte.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Maandagavond goed of slecht nieuws


Het is dus goed nieuws!
Spijtig genoeg valt het allemaal niet te beschrijven maar we hebben de 2de weg gevolgd en met succes maar... we moesten absoluut met 2 zijn en hebben er samen... 12 uren over gedaan om 3x20m kabel te leggen..........................................
Zeg maar 3/4 tijd om te beraadslagen, te peilen, uit te meten en 1/4 om uit te voeren.
Nog nooit eerder meegemaakt!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...