Ga naar inhoud


Alleen nog Ned 1,2 en 3


Donkeyman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gisteren heb ik van een bekende van me zijn dm7000 geupdata na laatste pli en cccam. Had eerst ook geen beeld terwijl datum managment en canaldigitaal allebij op 2009-9-13 stonden, na heractivatie via cd site na ca. 30 minuten weer beeld. De datum was in bijde gevallen verander na 2009-9-15.

 

Gr,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bert_nl
Gisteren heb ik van een bekende van me zijn dm7000 geupdata na laatste pli en cccam. Had eerst ook geen beeld terwijl datum managment en canaldigitaal allebij op 2009-9-13 stonden, na heractivatie via cd site na ca. 30 minuten weer beeld. De datum was in bijde gevallen verander na 2009-9-15.


Hier ook problemen met de kaart vandaag gelukkig op kunnen lossen

Voor update:

Management 01-07-2009
Canal Digitaal 12-09-2009

Dreambox 7000S zowel met gbox als newcamd geen updates binnen. Op de 7000 draait een wat oudere Gemini image waar de bluepanel download het momenteel even niet doet geeft nu 404 fout. Op mijn 500S wat nieuwe Gemini image werkt de bluepanel nog wel hier CCCAM 2.1.1 en de standaard CCCam config gedownload. Kaart in de reader gestoken van de 500S en nog geen twee minuten later beeld op SBS6 en de data was bijgewerkt.

Na update:

Management 13-09-2009
Canal Digitaal 12-09-2009

Alleen hopen dat ik dit nou niet om de zoveel tijd moet gaan doen om beeld te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met gbox en newcamd werken de management key updates inderdaad niet. De enige emu waar dit momenteel werkt is inderdaad CCcam 2.1.1. Als je CCcam 2.1.1 gebruikt is je probleem definitief opgelost. En waarom zou je gbox of newcamd dan nog gebruiken?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Whittard
Origineel bericht van: Whittard

[knip+plak uit #1698282]
Dreambox DM600PVR
Nieuwe CD kaart met betaald abo
Wel N1, N2, N3, BVN, geen RTL4, 5 SBS6 etc

-getest met originele dream firmware (dreambox-image-dm600pvr-20070827)
+meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet

-getest met nieuwste jade pli (jade 3 2009-06-27) met alleen Pet123 en CCcam-2.1.1 geinstalleerd, CCCam.cfg met Secahandler=3.
+meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet

Kaartinfo:
---
card reader /dev/sci0
handled 84(0) ecms and 0(0) emms
0000 management 2009-09-13
006a canaldigitaal 2009-09-13
---
[einde knip+plak]


Na ruim 10 dagen 'zwart kijken', 'klik-verbinding verbroken' op 0900-canaaldigitaal en geen reactie op mijn e-mails via 'mijncanaaldigitaal' eindelijk een (tijdelijke?) oplossing !!
- bank gebeld, abogeld gestorneerd.
- kpn, digitale pakket gehaald, 1 maand vrijblijvend testen, daarna een jaar lang 22.5% korting = 5.82 per maand.
- 0900 kpn helpdesk gebeld, binnen 2 minuten iemand aan de lijn, binnen 5 minuten gratis buiten antenne geregeld (Zendmast staat in Smilde).
- de 'binnen' antenne staat nu tijdelijk buiten, RTL4, Jetix, Nickelodeon, duitse FTA's en zelfs Spice.
- BBC gewoon via de dreambox (TopGear!!)
- kids blij, vrouw blij, ikke blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die draaid inderdaad.

 

Het wordt nog gekker.

Volgens mij ligt het niet aan de kaart.

Volgende Config.

DM500+ draaid als server voor de kaart.

DM7000 is een cleint op dezelfde kaart en staat in de living te draaien, de 500 staat op de slaapkamer.

 

Op de 7000 het ik overal beeld op, op de 500 alleen op RTL4,5,7,8 , op de rest niets, zwart beeld.

Als je dan gaat kijken op de 500 bij newcs dan zie je ook geen aanvragen binnenkomen van de 500 voor bv sbs6

Kun je nog volgen? voor de rest werkt alles prima.

De beide toestellen loggin in met CCcam 2.1.1

 

De kaart staan nu met beide op datum 19/9/2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel overal voldoende sigaal? Ander zal je box ook geen aanvragen doen

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem gevonden.

De settingslijst van joske astra1.2.3-hotbird is ergens fout op de DM 500

Andere settingslijsten gaan goed.

Heb er nu de Pet 123 inzitten en alles terug normaal.

Raar .

Ik gebruik de laatste PLI Jade op de DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites

@compy, dat heeft niks met de settingslijst te maken. je geeft het zelf al aan de BER is geen 0 kortom je schotel signaal is niet goed. Het signaal wisselt daarom lijkt het nu alsof het goed werkt met de andere settings.

 

Geen ontvangst is ook geen ECM aanvraag bij de CCcam server.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik heb gewoon andere settings geladen en nu is de ber wel goed.

Aan de LNB of schotel niets gebeurt.

Ik kan het ook niet uitleggen. Volgens mij zijn de setting van Joske niet goed voor de 500, Ik heb juist n og eens getest en inderdaad met die setting heb ik dit probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...