Ga naar inhoud


Valt op dat veel mensen hun satspullen van de hand doen i.v.m. de kabel


wonderboy

Aanbevolen berichten

Bla, bla, bla ...

 

ontopic:

Ik overweeg ook om bij ziggo een abonnement te nemen.

Op dit moment vind ik het nog iets te duur (tv + internet)

Even afwachten wat er gebeurd wanneer de kabel ook moet gaan concureren.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat


Nee ik ben het ergens zat omdat telkens alles wordt aangegegrepen om CDS zwart te maken...

Ondanks dat vind ik dat CDS ook ECV3,4 moet regelen. Sport1HD en Film1HD, Cartoon, Boomerang en TMC terug moet komen. Zekerheid over Nederland 2,3 in HD vanaf een gespecificeerde datum. Zekerheid wat betreft andere Nederlandstalige HD kanalen (RTL, SBS), Uitbreiding themakanalen PO, SciFi, 13th street - pakweg - dat CDS zeker kwa aanbod de kabel aan kan...


Je geeft hier nu zelf precies aan wat de pijnpunten zijn, als hier nu eens invulling aan gegeven wordt ben ik helemaal gelukkig met het prachtige medium satelliet. En ik ben ook nog bereid de prijs daarvoor te betalen die daarbij hoort en dat is dus hoger dan bij de kabel.

Maar ik baal er vreselijk van dat ik als voetballiefhebber speciaal en abo moet nemen op een ander platform omdat ECV3 en 4 er niet opzitten terwijl daar best oplossingen voor te bedenken zijn. En als ik Sport1 in HD, Sport1.2 in het weekend, Film1 HD en dergelijke wil moet ik haast wel uitwijken naar de kabel, tenzij CDS inderdaad duidelijkheid geeft dat ze er ook mee gaan werken.

En verder is de kritiek steeds een uiting van angst dat satelliet niet of onvoldoende meegaat met de ontwikkelingen en dat zijn weer die door jou aangegeven pijnpunten.

Nog even over die beeld slogan van CDS: dat was in de tijd dat Nederland 1 nog in 2 to 3 megabit werd uitgezonden en iedereen op dit forum wees op het feit dat de beeldkwaliteit van de digikabel veel scherper was.

Overigens doet ook Digitenne aan misleidende slogans zoals "het beste beeld en geluid" enz. En dat terwijl de beeldkwaliteit van Digitenne mijlenver achterblijft bij andere digitale platforms.

Dus nog even samengevat: CDS moet hetzelfde aanbod hebben als bijvoorbeeld een Ziggo, en dan onderscheid satelliet zich ook nog eens in positieve zin vanwege de enorme hoeveelheid FTA zenders, zeker bij meerdere LNB's. Dat dat aanbod geld kost is mij wel duidelijk, maar ik schiet dan ook niet in de stress als er bijvoorbeeld twee kwartjes prijsverhoging wordt doorgevoerd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Dus nog even samengevat: CDS moet hetzelfde aanbod hebben als bijvoorbeeld een Ziggo, en dan onderscheid satelliet zich ook nog eens in positieve zin vanwege de enorme hoeveelheid FTA zenders, zeker bij meerdere LNB's. Dat dat aanbod geld kost is mij wel duidelijk, maar ik schiet dan ook niet in de stress als er bijvoorbeeld twee kwartjes prijsverhoging wordt doorgevoerd.

Helemaal correct. Maar ik vermoed dat CDS zich ook wel vergelijkt met de digitale kabel. Het ligt alleen bij satelliet wat moeilijker om het aanbod te vergroten tegen een acceptabel bedrag dan bij de kabel. De kabelaars hebben immers de infrastruktuur in eigen beheer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het ligt alleen bij satelliet wat moeilijker om het aanbod te vergroten tegen een acceptabel bedrag dan bij de kabel.

Het aanbod bij satelliet is zo wie zo groter. Daar kan de kabel zo wie zo niet tegenop (bandbreedte gebrek, zeker als het aan de opta ligt). Alleen het direct op Nederland gerichte aanbod op de kabel is momenteel groter.... het is net wat je wilt. Uiteraard straalt CDS momenteel (veel) minder vertrouwen uit dan de kabel... maar als........

Apple,
Kijk eens in de echte vandalen. Gunstig is weer equivalent aan prijs prestatie verhouding. In andere topic en ander orum enige tijd al duidelijk aan het licht gebracht en niet voor herhaling vatbaar.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Het ligt alleen bij satelliet wat moeilijker om het aanbod te vergroten tegen een acceptabel bedrag dan bij de kabel.

Het aanbod bij satelliet is zo wie zo groter. Daar kan de kabel zo wie zo niet tegenop (bandbreedte gebrek, zeker als het aan de opta ligt). Alleen het direct op Nederland gerichte aanbod op de kabel is momenteel groter.... het is net wat je wilt. Uiteraard straalt CDS momenteel (veel) minder vertrouwen uit dan de kabel... maar als........

Apple,
Kijk eens in de echte vandalen. Gunstig is weer equivalent aan prijs prestatie verhouding. In andere topic en ander orum enige tijd al duidelijk aan het licht gebracht en niet voor herhaling vatbaar.


Maar ze kunnen nog zoveel FTA zenders bieden die niet op Nederland gericht zijn, daar winnen ze de strijd echt niet mee. Als ze op termijn niet meegaan in het aanbod op de kabel gaan ze op termijn klanten verliezen en dat is echt funest want dan wordt de kritische massa nog kleiner.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Maar ze kunnen nog zoveel FTA zenders bieden die niet op Nederland gericht zijn, daar winnen ze de strijd echt niet mee. Als ze op termijn niet meegaan in het aanbod op de kabel gaan ze op termijn klanten verliezen en dat is echt funest want dan wordt de kritische massa nog kleiner.


De kabel gaat op zeer korte termijn ook in aanraking komen met het probleem van bandbreedte schaarste. Feitelijk zitten ze aan hun beperkingen. Er moeten analoge zenders verdwijnen om ruimte te maken voor digiTV, telefonie en internet. Analoge TV en radio hebben ze voorlopig nog even nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud

De kabel gaat op zeer korte termijn ook in aanraking komen met het probleem van bandbreedte schaarste.


Ik hoor en lees al een jaar of 2 dat de kabel vol zou zitten. Voorlopig heeft men echter net weer de 3 Nederlandse publieke zenders in HD toegevoegd en is men in verregaande onderhandelingen met de commerciëlen over hún HD zenders. Ik moet het bij CDS allemaal nog maar zien gebeuren...


Origineel bericht van: Littlesat

Apple,
Kijk eens in de echte vandalen. Gunstig is weer equivalent aan prijs prestatie verhouding.


Dus er had eigenlijk "het gunstigste beeld" moeten staan in de reclames. :D

(ik mag toch echt hopen dat ook jij het kolderieke hiervan inziet, Littlesat)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: iRuud

De kabel gaat op zeer korte termijn ook in aanraking komen met het probleem van bandbreedte schaarste.


Ik hoor en lees al een jaar of 2 dat de kabel vol zou zitten. Voorlopig heeft men echter net weer de 3 Nederlandse publieke zenders in HD toegevoegd en is men in verregaande onderhandelingen met de commerciëlen over hún HD zenders. Ik moet het bij CDS allemaal nog maar zien gebeuren...



Je slaat hiermee precies de spijker op de kop, het is een feit dat het pakket op de kabel als het gaat om HD en sport uitgebreider is, ofwel men gaat mee met de ontwikkelingen en ik zie voorlopig geen bewegingen bij CDS, ze zouden eens kunnen beginnen te communiceren dat er iets zit aan te komen, of er zit dus inderdaad echt niets aan te komen maar dat zou wel heel triest zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nu ongeveer een 1/2 jaar kabel en ik kijk de Nederlandse zender ook altijd via de kabel omdat het beeld gewoon beter is dan bij de satelliet.

Ook geeft de kabel veel meer Nederlandse zenders door zoals Consumenten tv, Nostalgie net en nog veel meer waar ik ook graag na mag kijken.

Nu zijn zelfs alle Nederlandse HD zenders er bij gekomen en ik denk dat de rtl HD zenders er ook gewoon op gaan komen.

En dat de kabel vol zit, ach ja het wordt al jaren geroepen maar er komen wel steeds zenders bij.

 

Ik gebruik ook nog wel de satelliet om te kijken maar dan voornamelijk de duitse zenders.

 

Als Canal Digitaal zo door gaat vrees ik dat de overstap naar de kabel steeds kleiner wordt voor de mensen.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik hoor en lees al een jaar of 2 dat de kabel vol zou zitten. Voorlopig heeft men echter net weer de 3 Nederlandse publieke zenders in HD toegevoegd en is men in verregaande onderhandelingen met de commerciëlen over hún HD zenders. Ik moet het bij CDS allemaal nog maar zien gebeuren...

In de gemeente waar ik woon heeft Ziggo dit jaar hiervoor 3 analoge kanalen uitgeschakeld(!) En nu zit de OPTA weer dwars...
Citaat:

Dus er had eigenlijk "het gunstigste beeld" moeten staan in de reclames. grin

(ik mag toch echt hopen dat ook jij het kolderieke hiervan inziet, Littlesat)

Hier heeft al ruim een jaar geleden eerder (op een ander forum) een draadje over gelopen. Het heeft echt geen zin om dit nogmaals te doen. Kolderieke is het niet, maar een feit dat het Beste Beeld niet meer klopt en dat CDS het daarom heeft veranderd in het mooiste beeld, een breder begrip wat feitelijk ook Digitenne zou kunnen zeggen....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ik hoor en lees al een jaar of 2 dat de kabel vol zou zitten. Voorlopig heeft men echter net weer de 3 Nederlandse publieke zenders in HD toegevoegd en is men in verregaande onderhandelingen met de commerciëlen over hún HD zenders. Ik moet het bij CDS allemaal nog maar zien gebeuren...

In de gemeente waar ik woon heeft Ziggo dit jaar hiervoor 3 analoge kanalen uitgeschakeld(!) En nu zit de OPTA weer dwars...

De OPTA (Waren het trouwens niet de kabelraden?) ligt vooral dwars ivm de keuze van welke 3 kanalen er verdwenen zijn. Niet zozeer het feit dat er 3 kanalen (moeten) verdwijnen.
Feit is dat de analoge kabel beetje bij beetje gewoon zal verdwijnen. Net zoals de analoge ether uitzendingen en de analoge sat in het verleden.
En als dat gebeurd is, is er weer een zee van ruimte op de kabel.
Citaat:
Citaat:

Dus er had eigenlijk "het gunstigste beeld" moeten staan in de reclames. grin

(ik mag toch echt hopen dat ook jij het kolderieke hiervan inziet, Littlesat)

Hier heeft al ruim een jaar geleden eerder (op een ander forum) een draadje over gelopen. Het heeft echt geen zin om dit nogmaals te doen. Kolderieke is het niet, maar een feit dat het Beste Beeld niet meer klopt en dat CDS het daarom heeft veranderd in het mooiste beeld, een breder begrip wat feitelijk ook Digitenne zou kunnen zeggen....

Yep smile Als je van mozaiek houdt is C+NL een stuk beter dan digitale kabel. En Digitenne wint helemaal met vlag een wimpel. Dit heb ik recent bij een familielid aangesloten. Nou ja... Zij zijn er blij mee.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh

De OPTA (Waren het trouwens niet de kabelraden?) ligt vooral dwars ivm de keuze van welke 3 kanalen er verdwenen zijn. Niet zozeer het feit dat er 3 kanalen (moeten) verdwijnen.
Feit is dat de analoge kabel beetje bij beetje gewoon zal verdwijnen. Net zoals de analoge ether uitzendingen en de analoge sat in het verleden.
En als dat gebeurd is, is er weer een zee van ruimte op de kabel.

Ook dat er weer minder analoge kanalen waren zonder aanpassing van de prijs van het abonnement.En dat er niet (meer) naar hen (Kabelraden) werd geluisterd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Hier heeft al ruim een jaar geleden eerder (op een ander forum) een draadje over gelopen. Het heeft echt geen zin om dit nogmaals te doen. Kolderieke is het niet, maar een feit dat het Beste Beeld niet meer klopt en dat CDS het daarom heeft veranderd in het mooiste beeld, een breder begrip wat feitelijk ook Digitenne zou kunnen zeggen....


Drogredeneren is ook een kunst zullen we maar zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Ik heb hier nu ongeveer een 1/2 jaar kabel en ik kijk de Nederlandse zender ook altijd via de kabel omdat het beeld gewoon beter is dan bij de satelliet.
Ook geeft de kabel veel meer Nederlandse zenders door zoals Consumenten tv, Nostalgie net en nog veel meer waar ik ook graag na mag kijken.
Nu zijn zelfs alle Nederlandse HD zenders er bij gekomen en ik denk dat de rtl HD zenders er ook gewoon op gaan komen.
En dat de kabel vol zit, ach ja het wordt al jaren geroepen maar er komen wel steeds zenders bij.

Ik gebruik ook nog wel de satelliet om te kijken maar dan voornamelijk de duitse zenders.

Als Canal Digitaal zo door gaat vrees ik dat de overstap naar de kabel steeds kleiner wordt voor de mensen.


Kijk eens aan: Happy is een gebruiker van beide platforms en kan dus goed vergelijken en een objectief oordeel geven. Nu maar hopen dat CDS binnenkort met goed nieuws komt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...