Ga naar inhoud


Valt op dat veel mensen hun satspullen van de hand doen i.v.m. de kabel


wonderboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik denk niet dat die (voorlopig) op de kabel komen. Ik neem aan dat ze dan ook al lang Arte HD hadden doorgegeven.
Maar wie weet?

Ook de kabel moet keuzes maken en zich neerleggen bij de huidige mogelijkheden. Anders hadden we BBC-HD toch ook al op de kabel kunnen hebben?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

De kabel zal de rechtenkwestie met de BBC moeten oplossen, voordat ze tot doorgifte kunnen overgaan, iets waar de fta sat kijkers geen probleem hebben.

 

Tja, en wat Canaaldigitaal betreft, die hebben in de ogen van veel mensen maar twee mogelijkheden.

Ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd.

Je moet daarom oppassen dat er geen negatieve stemming ontstaat en dat je ondanks alle negatieve berichten wel relativeert.

 

En ik heb geen keuzemogelijkheid en ben daarom blij, dat er uberhaupt een Canaaldigitaal bestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabelaars hebben nog veel meer kwesties op te lossen dan die van de BBC zenders doorgeven.

 

Ik heb het in een ander topic ook al gezegd maar de grote kabelaars zoals UPC en Ziggo hebben (nog) een monopolie positie. Die buiten ze al jarenlang uit. Per maand moet je voor slecht kwaliteit analoge signalen nog steeds € 16 betalen. Belachelijk hoog. Het digitale pakket is meestal wel goed maar toch gebonden aan een x-aantal zenders. Vrije keuze is er niet echt, met de schotel heb je die keuze wel.

 

Over CanalDigitaal is al veel gezegd, het is misschien niet de meest ideale partij om zaken mee te doen maar ze bieden mij voor minder dan € 10 een aantal kanalen waar ik mee uit de voeten kan. Met de overige FTA's heb ik ruim voldoende.

 

Terug gaan naar een kabelboer zal ik pas doen als er concurrentie op de kabel komt (eind van het jaar volgens de OPTA). Daarbij moet het mogelijk zijn internet af te nemen ZONDER dat je daarbij een radio/TV pakket hoeft te nemen. Die kromme constructie geldt nog steeds. UPC maakt (veel) reclame met Fiber Power maar de prijs die ze noemen is altijd exclusief het verplichte radio/TV abonnement.

 

Verder verwacht ik dat CDS alle Nederlandse HD kanalen gaat doorgeven, niet alleen de publieke maar ook de commreciele als ze beschikbaar komen. Als ze dit niet van plan zijn prijzen ze zichzelf uit de markt. En dat zou pas echt een domme zet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wonderboy
Hallo,

Het valt mij op dat er een tendens ontstaat dat veel mensen hun spullen van de hand doen in het "te koop forum´....

Deze stappen massaal over naar de kabel.
ook in verband natuurlijk met de NU zeer hoge internet snelheid (alles in 1 pakket.)
En de veel betere beeld kwaliteit dat CanalDigitaal. (bitrate)
Meer zender aanbod. )thema paketten

Jammer dat deze tendens ontstaat, schotel kijken had toch de toekomst vind ik......

jammer jammer...


Er zijn zelfs al dealers die hun dealerschap stopzetten, alleen al vanwege al die extra kosten om de klanten tevreden te houden, immers wil je je klanten niet kwijt.

Als de verhalen van de klanten dan hoort, die met de beruchte helpdesk hebben gebeld, echt bloeddruk verhogend, geloof mij. mad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Onjuiste veronderstelling. Vergelijk de tarieven van Film1 en Eredivisielive maar eens met Ziggo. Meer kanalen, ja, maar ook duurder.


Nou pak je toevallig Ziggo. Je had ook met UPC kunnen komen waar een combipakket Film1+Sport1+Eredivisie Live 24,95 kost. Bij CDS betaal je hier 29,95 voor (voor de helft van de kanalen en geen HD).

Men kan zich hier in allerlei bochten wringen ter verdediging van CDS maar op de kabel krijg je voor wat betreft de op Nederland gerichte Premium pakketten veel meer waar voor je geld. (en dan zal ik het maar niet hebben over de gehanteerde bitrates die óók nog eens aanzienlijk hoger liggen op de kabel)

Origineel bericht van: Eduard07

Wat zul jij genieten van het leven als je steeds de balans opmaakt van wat je niet hebt.


Ik las op een ander forum een leuke omtrent deze: als je langzaam maar zeker kaal wordt kan je wel stug vol blijven houden dat het allemaal wel meevalt met de haaruitval maar er komt toch echt een dag dat je tegen een kale knikker aankijkt in de spiegel. smile

En zo valt het met het uitkleden door CDS van het op Nederland gerichte (premium) aanbod ook wel mee zeker? Het is echt allemaal een halfje hier en een halfje daar, en er is natuurlijk een grens dat bepaalde kijkers dit niet meer zullen pikken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Nou pak je toevallig Ziggo. Je had ook met UPC kunnen komen waar een combipakket Film1+Sport1+Eredivisie Live 24,95 kost. Bij CDS betaal je hier 29,95 voor (voor de helft van de kanalen en geen HD).

Gemakshalve vergeet je 'even' de kosten voor de analoge TV ad € 16,70 / maand die ook nog even bij komt. Het prijsverschil gaat nu de andere kant op.
Citaat:

Men kan zich hier in allerlei bochten wringen ter verdediging van CDS maar op de kabel krijg je voor wat betreft de op Nederland gerichte Premium pakketten veel meer waar voor je geld. (en dan zal ik het maar niet hebben over de gehanteerde bitrates die óók nog eens aanzienlijk hoger liggen op de kabel)

Meer waar voor je geld ben ik zeker niet met je eens. Althans niet qua aantallen. Voor wat betreft de bitrate ga ik wel met je mee. Deze is voor veel zenders standaard al beter dan wat je via de schotel binnen krijgt wat echt zichtbaar is.
Citaat:

Ik las op een ander forum een leuke omtrent deze: als je langzaam maar zeker kaal wordt kan je wel stug vol blijven houden dat het allemaal wel meevalt met de haaruitval maar er komt toch echt een dag dat je tegen een kale knikker aankijkt in de spiegel. smile
Dat maakt voor mij niets uit. Ik was al jaren kaal. :D

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy

Verder verwacht ik dat CDS alle Nederlandse HD kanalen gaat doorgeven, niet alleen de publieke maar ook de commreciele als ze beschikbaar komen. Als ze dit niet van plan zijn prijzen ze zichzelf uit de markt. En dat zou pas echt een domme zet zijn.

De vraag is ook echt niet of het gebeurt, eerder in welk pakket ze terechtkomen en tegen welke prijs.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VriezeNet®

Als de verhalen van de klanten dan hoort, die met de beruchte helpdesk hebben gebeld, echt bloeddruk verhogend, geloof mij. mad

Wat zullen die mensen straks van een koude kermis thuiskomen als ze eenmaal te maken hebben gehad met de Helpdesks van de de kabelaars..! :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Wat zullen die mensen straks van een koude kermis thuiskomen als ze eenmaal te maken hebben gehad met de Helpdesks van de de kabelaars..! :D


Ik heb hier nu 29 jaar kabel en heb de helpdesk slechts eenmaal nodig gehad en dat was zelfs alleen nodig met betrekking tot mijn email.
Dit probleem was wat moeilijk op te lossen dus kreeg ik een gratis nummer van de helpdesk.
OK, ik moest wat 'aandringen' maar toch een zeer vriendelijke geste.
Bovendien kreeg ik toen iemand aan de lijn met verstand van zaken.

C+ en zijn opvolger CanalDigitaal heb ik de afgelopen 15 jaar daarentegen al minstens eenmaal per jaar moeten bellen.
Meestal krijg je dan een onbenul en geen enkele service.
Een tweede lijn service medewerker met wel verstand van zaken hebben ze niet of is net niet aanwezig ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond vanmorgen hier in de krant dat CD grote problemen heeft na ingebruikname van nieuwe software.

Blijkbaar heeft die krant zelf ook nieuwe software geinstalleerd want ze komen met een noodeditie.

 

Wat mij verder opvalt is dat men hier in oost nederland juist de ziggo-kabel de deur uit doet en overstapt op het glasvezelnetwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De kabel zal de rechtenkwestie met de BBC moeten oplossen, voordat ze tot doorgifte kunnen overgaan, iets waar de fta sat kijkers geen probleem hebben.

Wat zeker niet onmogelijk is.
Hier in Vlaanderen zitten BBC3,BBC4, CBBC, CBeebies en BBC HD al op de kabel.
Ze stoppen ze wel in dure pakketten, wie ze allemaal wil moet zich al op 3 pakketten abonneren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Ik las op een ander forum een leuke omtrent deze: als je langzaam maar zeker kaal wordt kan je wel stug vol blijven houden dat het allemaal wel meevalt met de haaruitval maar er komt toch echt een dag dat je tegen een kale knikker aankijkt in de spiegel. smile

Yep, dat was eentje van mij smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew

Wat mij verder opvalt is dat men hier in oost nederland juist de ziggo-kabel de deur uit doet en overstapt op het glasvezelnetwerk.

Wat is daarvan de reden of oorzaak?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: Apple740
Ik las op een ander forum een leuke omtrent deze: als je langzaam maar zeker kaal wordt kan je wel stug vol blijven houden dat het allemaal wel meevalt met de haaruitval maar er komt toch echt een dag dat je tegen een kale knikker aankijkt in de spiegel. smile

Yep, dat was eentje van mij smile

Zzzzzzzlapende kaal geworden..? eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Ik heb hier nu 29 jaar kabel en heb de helpdesk slechts eenmaal nodig gehad en dat was zelfs alleen nodig met betrekking tot mijn email.
Dit probleem was wat moeilijk op te lossen dus kreeg ik een gratis nummer van de helpdesk.
OK, ik moest wat 'aandringen' maar toch een zeer vriendelijke geste.
Bovendien kreeg ik toen iemand aan de lijn met verstand van zaken.

Je hebt het kennelijk getroffen, en de tijden zijn natuurlijk ook veranderd: allemaal nieuwe (digitale) producten. Lees de fora (oa Ziggo) er maar op na: menige klant wordt helemaal gek van BER op de Nederlandse HD-zenders of van telefoonlijnen die het nooit doen.
Maar het antwoord van de helpdesks dat het altijd aan de bekabeling in huis ligt en nooit aan de bekabeling buiten de voordeur, spant wel de kroon.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...