Ga naar inhoud


Valt op dat veel mensen hun satspullen van de hand doen i.v.m. de kabel


wonderboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus

Kijk eens aan: Happy is een gebruiker van beide platforms en kan dus goed vergelijken en een objectief oordeel geven. Nu maar hopen dat CDS binnenkort met goed nieuws komt!

Maar hij noemt twee voorbeelden van zenders die op beide "platformen" te zien zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

En dat de kabel vol zit, ach ja het wordt al jaren geroepen maar er komen wel steeds zenders bij.

Ook op de kabel komt het regelmatig voor dat zenders weg gaan...


..en zonder overleg met de kijker. Daar kunnen de Programmaraden momenteel van meepraten. Hoezo kabel beter? Het is maar net hoe je er zelf in staat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Neptunus

Kijk eens aan: Happy is een gebruiker van beide platforms en kan dus goed vergelijken en een objectief oordeel geven. Nu maar hopen dat CDS binnenkort met goed nieuws komt!

Maar hij noemt twee voorbeelden van zenders die op beide "platformen" te zien zijn.


Dat is er van uitgaande dat hij OOK 23.5 kan ontvangen. Maar dan is het nog zo dat nostalgie TV via Canal Digitaal uitzend op een tijdstip dat je als normaal werkend mens het niet kan zien. Om 15:00 is het op de sat afgelopen... Op de kabel kan je gewoon verder kijken smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden hier altijd al kabel analoog thuis, dus was de overstap naar digitaal op de kabel niet groot.

 

Maar de kwaliteit op de kabel van de nederlandse zenders is veel beter, dit zie je vooral bij bewegende beelden.

En en ander voordeel is als je een extra pakket erbij neemt (pakketten kosten 3,95, alle pakketten kosten samen 9,95 excl. film1) zit je er niet een jaar aan vast maar een maand!, je kan dus iedere maand opzeggen.

 

Het is natuurlijk voor ieder zijn eigen, maar wij zijn wel tevreden met de kabel en de kwaliteit.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

En dat de kabel vol zit, ach ja het wordt al jaren geroepen maar er komen wel steeds zenders bij.

Ook op de kabel komt het regelmatig voor dat zenders weg gaan...


..en zonder overleg met de kijker. Daar kunnen de Programmaraden momenteel van meepraten. Hoezo kabel beter? Het is maar net hoe je er zelf in staat.


Kabel is op dit moment beter omdat het aanbod beter is en het beeld scherper. Het onderscheid is dat er meer HD zenders inzitten en meer sportzenders. Ik ga daarbij uit van het Nederlandse boeket, ik weet ook wel dat er op de satelliet meer zenders zitten maar voor de meesten gaat het toch om de Nederlandse zenders zoals NED2 en 3 in HD, de toekomstige commerciëlen in HD, sport 1 en film 1 in HD, subzenders Sport1 en ECV3 en 4.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Kabel is op dit moment beter

Inderdaad, morgen kan er een mail of brief van CDS uitgaan en is alles weer anders. CDS huppelt vaak achteraan, maar vroeg of laat komen ook zij vaak over de brug. Satelliet ligt nou eenmaal wat anders dan kabel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik wel benieuwd naar ben is als de kabel markt straks open is en ik bv een analoog pakket bij provider B heb en wil digitaal van ziggo erbij hebben wat ziggo dan doet.

 

Zullen ze dan nog kunnen zeggen je moet ook analoog bij ons nemen anders gaat het niet? Koppel verkoop.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Neptunus


Kabel is op dit moment beter

Inderdaad, morgen kan er een mail of brief van CDS uitgaan en is alles weer anders. CDS huppelt vaak achteraan, maar vroeg of laat komen ook zij vaak over de brug. Satelliet ligt nou eenmaal wat anders dan kabel.


Ik hoop echt dat je gelijk krijgt, want dan is er zeker een toekomst voor satelliet, vooral ook vanwege het enorme extra aanbod van zenders, en dat neemt alleen maar toe want die buitenlandse providers zitten ook niet stil als het gaat om HD en dergelijke.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen van een open kabelmarkt?

 

Ik woon in een UPC gemeente, zou ik dan kunnen ook voor bijvoorbeeld Ziggo kunnen kiezen? confused

 

Dat zou namelijk betekenen dat ik DVB-c met de Dreambox kan ontvangen, toch? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als deze koppelverkoop niet mag dan maken ze het digitale stuk zo veel duurder dat je het analoge toch weer bij hun neemt ;-)

Nee, subtieler, er ongewild gewoon voor betaalt!

Met kabelinternet idem dito: eerst kabelabonnement ("het signaal" sick), dan pas is kabelinternet mogelijk. frown
Vreemd, de kabelaars kunnen je per zender in- en uitschakelen, maar kabel-tv en internetsignalen scheiden kunnen ze niet. mad

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Littlesat
Als deze koppelverkoop niet mag dan maken ze het digitale stuk zo veel duurder dat je het analoge toch weer bij hun neemt ;-)

Nee, subtieler, er ongewild gewoon voor betaalt!

Met kabelinternet idem dito: eerst kabelabonnement ("het signaal" sick), dan pas is kabelinternet mogelijk. frown


het lijkt me ook niet echt logisch als je analoog en digitaal niet bij één provider zou nemen. Op zich hoeft er niets mis te zijn met koppelverkoop, zolang je maar een keuze hebt.

Ik heb triple play bij KPN en door te koppelen heb ik IPTV bijna voor niets en Digitenne met drie kaartjes zelfs helemaal gratis.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Littlesat
Als deze koppelverkoop niet mag dan maken ze het digitale stuk zo veel duurder dat je het analoge toch weer bij hun neemt ;-)

Nee, subtieler, er ongewild gewoon voor betaalt!

Met kabelinternet idem dito: eerst kabelabonnement ("het signaal" sick), dan pas is kabelinternet mogelijk. frown


het lijkt me ook niet echt logisch als je analoog en digitaal niet bij één provider zou nemen. Op zich hoeft er niets mis te zijn met koppelverkoop, zolang je maar een keuze hebt.

Ik heb triple play bij KPN en door te koppelen heb ik IPTV bijna voor niets en Digitenne met drie kaartjes zelfs helemaal gratis.


Dat is wel een hele goede verkoper geweest die jou dat heeft wijsgemaakt.
Een provider die bijna alles gratis aanbied, nou, dan stap ik ook onmiddellijk over!

Nou geloof mij maar dat je alles keurig betaald op de laatste cent hoor, er is niet gratis, of bijna gratis aan het geheel.

Hoe dan ook, Digitaal via de kabel is gewoon bagger in vergelijking met satelliet, met wat voor ontvanger je ook kijkt.
Wanneer je bitrate's gaat vergelijken, kom je tot dezelfde conclusie.
Maar ja, wie let er nu op de kwaliteit als het aanbod gewoon veel interessanter is, want eerlijk is eerlijk, hoeveel leuke zenders zijn er nu echt via Canal Digitaal??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt het denk ik niet helemaal. Uiteraard is het niet gratis, het wordt betaald door een (bij KPN relatief duur maar wel betrouwbaar) internet abonnement.

 

Maar bij dat internet abonnement kan je een redelijk goedkoop bellen abonnement nemen en een ronduit goedkoop IPTV abonnement.

 

Als je deze triple play hebt hoef je voor Digitenne geen abonnementskosten te betalen, dus gratis ervan uitgaande dat je geen apparatuur huurt. Ik heb toentertijd twee decoders een een Conax module gekocht.

 

Op zich een slimme zet omdat ze hiermee de wens van een tweede, derde of vierde TV in huis invullen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...