Ga naar inhoud


Valt op dat veel mensen hun satspullen van de hand doen i.v.m. de kabel


wonderboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het valt mij op dat er een tendens ontstaat dat veel mensen hun spullen van de hand doen in het "te koop forum´....

 

Deze stappen massaal over naar de kabel.

ook in verband natuurlijk met de NU zeer hoge internet snelheid (alles in 1 pakket.)

En de veel betere beeld kwaliteit dat CanalDigitaal. (bitrate)

Meer zender aanbod. )thema paketten

 

Jammer dat deze tendens ontstaat, schotel kijken had toch de toekomst vind ik......

 

jammer jammer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Idem voor ADSL denk ik.

 

Maar wat gebeurt er hierdoor (meer/minder abbos) straks?

 

- prijzen omhoog bij kabelaars? of omlaag?

- prijzen omhoog bij CD? of omlaag? of verdwijnen?

 

Ik denk dat we in een fase zitten waarin de kabelaars de consument aan het subsidieren is. Dat blijft natuurlijk niet...

Ik hoop dat het kabelnet snel open gaat voor concurentie.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: wonderboy
Hallo,

Het valt mij op dat er een tendens ontstaat dat veel mensen hun spullen van de hand doen in het "te koop forum´....

Deze stappen massaal over naar de kabel.
ook in verband natuurlijk met de NU zeer hoge internet snelheid (alles in 1 pakket.)

Begrijpelijk. Maar ik zou de schotel maar laten hangen. Er is meer te zien dan alleen de CDS kanalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: wonderboy
Hallo,

Het valt mij op dat er een tendens ontstaat dat veel mensen hun spullen van de hand doen in het "te koop forum´....

Deze stappen massaal over naar de kabel.
ook in verband natuurlijk met de NU zeer hoge internet snelheid (alles in 1 pakket.)

Begrijpelijk. Maar ik zou de schotel maar laten hangen. Er is meer te zien dan alleen de CDS kanalen.


Precies, geef mij een kabelboer die mij het volgende geeft:
BBC1 t/m 4
ITV1 t/m 4
Five
Channel 4
More 4
ARD
ZDF
WDR
NDR
RTL
RTL II
VOX
ProSieben
SAT1
3SAT
Kabel1

en zo ik kan nog wel even door gaan. De schotel blijft hier wel hangen, misschien wel in een gecombineerde opstelling met 1 DVB-C tuner en een DVB-S tuner.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: wonderboy
Hallo,

Het valt mij op dat er een tendens ontstaat dat veel mensen hun spullen van de hand doen in het "te koop forum´....

Deze stappen massaal over naar de kabel.
ook in verband natuurlijk met de NU zeer hoge internet snelheid (alles in 1 pakket.)

Begrijpelijk. Maar ik zou de schotel maar laten hangen. Er is meer te zien dan alleen de CDS kanalen.


Precies, geef mij een kabelboer die mij het volgende geeft:
BBC1 t/m 4
ITV1 t/m 4
Five
Channel 4
More 4
ARD
ZDF
WDR
NDR
RTL
RTL II
VOX
ProSieben
SAT1
3SAT
Kabel1

en zo ik kan nog wel even door gaan. De schotel blijft hier wel hangen, misschien wel in een gecombineerde opstelling met 1 DVB-C tuner en een DVB-S tuner.


zo weinig zenders laugh

waar zijn de overige Duitse publieke zenders?
de wdr en ndr worden er bij sommige kabelaars er uitgegooid en in duurdere pakketten gegooid.
op de satelliet allemaal gewoon te bekijken, en zelfs nog in de regionale versies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt wat ik te koop heb staan wink zal je zien dat ik de uitgebreide ontvangers met harddisk te koop heb staan met modules en smartcards, niet te koop staan de schotel en lnb.

 

Schotel blijft lekker hangen voor de extra's waar ik CanalDigitaal niet voor nodig heb.

 

Ik geef wel toe, ben in de maand iets meer kwijt dan alleen CanalDigitaal, maar dat is een bewuste keuze ivm bepaalde zenders die ik voorlopig niet bij CDS zie verschijnen en zijn verdwenen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat de schotel ook zeker hangen. Vorige maand juist een nieuwe schotel geplaatst voor de vier bekendste satelietposities en daarnaast staat er ook nog een tweede schotel op het dat met een rotor er onder.

 

Maar is het niet ook gelijk een trend dat men nu overstapt op HD-spullen en de oudere niet-HD-spullen van de hand doet? Zelf wil ik in de loop van de zomer nog een HD-twin-PVR kopen om mijn TF4000+ en 7700HSCI te vervangen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het puur op Nederland gerichte aanbod van CanalDigitaal bekijkt is het ook gewoon huilen met de pet op. Een half Eredivisie Live pakket, slechts anderhalf Sport1 kanaal van de 6, géén Film1-HD, géén Sport1-HD, géén NL2-HD, géén NL3-HD en ga zo maar door.

 

Dit jaar starten de commerciëlen ook met HD. Dat zal wel weer alleen RTL4-HD worden bij CDS terwijl de kabel ze wél allemaal door gaat geven. En die RTL4-HD wordt natuurlijk gewoon bij de huidige 6 HD zenders op de HDTV transponder gepropt. Er heeft immers niemand geklaagd toen we onlangs van 5 naar 6 gingen dus moet 7 ook wel kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Als je het puur op Nederland gerichte aanbod van CanalDigitaal bekijkt is het ook gewoon huilen met de pet op. Een half Eredivisie Live pakket, slechts anderhalf Sport1 kanaal van de 6, géén Film1-HD, géén Sport1-HD, géén NL2-HD, géén NL3-HD en ga zo maar door.

Dit jaar starten de commerciëlen ook met HD. Dat zal wel weer alleen RTL4-HD worden bij CDS terwijl de kabel ze wél allemaal door gaat geven. En die RTL4-HD wordt natuurlijk gewoon bij de huidige 6 HD zenders op de HDTV transponder gepropt. Er heeft immers niemand geklaagd toen we onlangs van 5 naar 6 gingen dus moet 7 ook wel kunnen.

Als je de kabelfora leest, wordt daar eveneens steen en been geklaagd over service en (beeld)kwaliteit. Hoe kan dat? Of zitten alleen klagers op fora en is de rest dik tevreden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klagen doen de meesten alleen hier, niet bij Canaaldigitaal.

 

Overigens, Apple740, Ned 2 en 3 HD hebben op dit moment geen zin, omdat er toch geen HD content is.

Nederland 1 HD werd ook in de laatste minuut geactiveerd. 2 en 3 zullen t.z.t ook wel volgen.

Heb je trouwens kwaliteitsverlies op de HD transponder kunnen vaststellen, door de uitbreiding met Ned 1 HD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Overigens, Apple740, Ned 2 en 3 HD hebben op dit moment geen zin, omdat er toch geen HD content is.


En zo worden alle gebreken van CanalDigitaal goedgepraat. Eredivisie Live 3+4 zijn zogenaamd ook niet nodig omdat de meeste wedstrijden op 1+2 worden uitgezonden (wat niet klopt, kanaal 3 wordt zeer regelmatig gebruikt).

Je kunt zo aan alle gebreken wel een spin geven, maar feit is dat veel mensen hier maling aan hebben en wél gewoon alle Eredivisie-, Sport1-/Film1- en NL-HD kanalen willen hebben. En dáárom doen nogal wat mensen hun sat spullen van de hand omdat ze die halve maatregelen van CanalDigitaal zat zijn. Je betaalt de volle mep bij CDS voor Premium abo's, je krijgt echter de helft...

Citaat:

Heb je trouwens kwaliteitsverlies op de HD transponder kunnen vaststellen, door de uitbreiding met Ned 1 HD?


Durf ik geen uitspraak over te doen, omdat ik te weinig naar de CDS HDTV zenders kijk. Op het eerste gezicht lijkt het echter mee te vallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben de laatste om te beweren, dat Canaaldigitaal een warme douche verdient.

Ik zit met verbazing te kijken zoe ze hun toko runnen.

Op marketting gebied maken ze de ene blunder na de andere.

En de techniek hebben ze overduidelijk niet onder de knie.

Mijn vroegere baas had daar altijd een treffende kwalificatie voor: Stelletje amateurs!

 

Aan de andere kant mekkert ook iedereen over de prijs, en dat het te duur is. Daarom kan ik wel begrijpen, dat de Ned. 2 en 3 HD pas op een tijdstip actief worden, dat er ook content is. Het is een puur economische afweging. De kabel hoeft daarvoor bijna geen investeringen te doen en kan het zich veroorloven, alle HD zenders nu al door te geven.

 

De schotelbezitter is vermoedelijk weer in het voordeel met de duitse publieke HD zenders, die nu al fta te ontvangen zijn.

Ik ben benieuwd, of alle kabelkijkers volgende maand die zenders kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

En zo worden alle gebreken van CanalDigitaal goedgepraat.

Gerelativeerd!
Wat zul jij genieten van het leven als je steeds de balans opmaakt van wat je niet hebt.
Origineel bericht van: Apple740

Je kunt zo aan alle gebreken wel een spin geven, maar feit is dat veel mensen hier maling aan hebben en wél gewoon alle Eredivisie-, Sport1-/Film1- en NL-HD kanalen willen hebben.

Heb jij hier harde cijfers van?

Origineel bericht van: Apple740

En dáárom doen nogal wat mensen hun sat spullen van de hand omdat ze die halve maatregelen van CanalDigitaal zat zijn. Je betaalt de volle mep bij CDS voor Premium abo's, je krijgt echter de helft...

Onjuiste veronderstelling. Vergelijk de tarieven van Film1 en Eredivisielive maar eens met Ziggo. Meer kanalen, ja, maar ook duurder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...