Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

Uit het schema wat ik vond, na goegelen op DCUtrigin en DCUtrigout, van de LG_LCD_TV_42LF66-ZE, lijkt mij dat die 2 lijnen voor randapparatuur bedoelt zijn?

De chip is dan een STi5100GUC, wellicht anders dan in de thomson box, wel zijn nu de pinnamen bekent, niet de pin nummers.

Ik denk dat BGA het als een 2D matrix benoemt, bijv a6 b3.

 

DCUtrigin en DCUtrigout, dit zijn trigger porten die iets pas doen als er op trgin een puls, flank of level, verschijnt, die dan wordt bevestigt door trigout.Van wat ik tegenkwam een camera oid?? Digital Camera Unit

 

De pdf bevat het schema van de TV, op een A3 formaat kan je het redelijk goed bekijken, A4 is teklein.

 

hierbij de yousendit link, bevat een rar, met 2 pdfjes

10MB en 1,6 MB

 

https://www.yousendit.com/download/T2pHb3BFNXZwaFEwTVE9PQ

 

File expiration date: permanently March 3, 2011

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De aansluitingen zijn denk ik wel juist. De kabels kort van de jtag is wel heel belangrijk. Heb nog geen tijd gehad om mee te spelen maar de EEPROM zit zowiezo nog dicht met een wachtwoord voordat je die kan dumpen. (64-bits = 8 karakters)

Welke adapter/interface gebruik je Matchless?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb meerdere JTAG interfaces zelf gemaakt. Deze is een gebufferde (net als de rest die ik heb) die ik normaal gebruik om een dreambox te flashen.

Later zit een enkele Jtag interface in de planning die optisch ontkoppelt is en die ik kan instellen voor andere jtag progjes.

 

Weet jij waar die eeprom zit? hij zal wel versleuteld zijn maar ook dat moet op te lossen zijn.

 

Of zit er iets van eeprom in de processor?

Dat lijkt me niet logisch omdat je dan toch iets van data moet krijgen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor zover ik heb gezien, zit er op het board geen eeprom.

 

Ik denk dat er wel zoiets op de processor tevinden is, waar-

schijnlijk zal het dan deeluitmaken van flash geheugen op de

5100.

Een ander idee is dat het deeluitmaakt van het met kit omgeven

flash geheugen, die paar byte zullen ze niet missen.

 

Over de Jtag die op het board tevinden is, is het aanteraden om er een cd4050 buffer IC tussen tezetten, of liever een 74ls07, of een 74ls(hc(t)244, dan wordt die ahw ook hotpluggeble?

 

 

Even een tussen door vraag, hoe kan ik fotootjes uploaden, zijn jpg of bmp, vanaf mijn HD??Lukte me niet..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fritsjof
Origineel bericht van: chelloanarchist

Even een tussen door vraag, hoe kan ik fotootjes uploaden, zijn jpg of bmp, vanaf mijn HD??Lukte me niet..


Probeer dit eens:
http://tinypic.com/


Hoi,
Bedankt voor die link.

Als ik het goed begrijp, moet ik daarnaartoe uploaden, en dan daarvandaan downloaden om het hier tekunnen plaatsen?
Het prgr hier vraagt idd ook om een url.

Kan ik ze dan daarna direct weer kan deleten om verspreiding, op welke onhebbelijke manier dan ook, tevoorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat naar:

http://tinypic.com/

Dan zie je:

313pzrq.jpg

Click op Browse en selecteer de foto die je wilt uploaden, klik dan op Open en de locatie van de foto verschijnt in de lege balk naast de knop Browse.

Selecteer nu bij 'resize' "640x480 message board" als je een plaatje wilt aanpassen aan een message board zoals deze, of laat hem op defailt als je niet wilt resizen. Klik nu op 'upload now' en er verschijnt een CAPTCHA:

faoqrp.jpg

Los deze op en klik op 'upload now'.

Je foto wordt nu geupload.

Als het klaar is zie je dit:

2ir2o2u.jpg

Kies nu de juiste link door er op te klikken (hij wordt geselecteerd) en klik rechtermuis->kopieeren of druk ctrl+C op je toetsenbord.

Gebruik voor een forum als deze de tweede link: image code for forums and message boards.

Plak de link in een post en dan komt de foto op de plaats waar je de link hebt geplakt.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, J-TAG.

 

Lukt het nu al om een jtag verbinding op te zetten, tevens moet je je afvragen hoe de jtag in de box is opgebouwd. Bijgaande sheet kan je zien dat er ook ge-jtag-ed kan worden naar de tuner-chips van de mediabox. (TDA10023)

Wordt het een chain of is het paralel aangesloten?

 

Verder ben ik nog aan het zoeken naar de gegevens van de EEPROM deze had ik ook ergens in mijn verzameling en daar heb ik dus uit geleerd dat deze een wachtwoord heeft. Kan de pdf zogauw even niet meer vinden.

 

Edit TDA10023 lees TDA10021 typo.

TDA10023.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi knudde66,

 

Jouw pdf gaat over een iets andere TDA10021,de TDA10021HT, die lijkt me een wat uitgebreidere versie tezijn dan wat ik had ge- plaatst, zal het is even uitprinten en door lezen.

 

Dat over de Jtag naar die TDA, kan alleen maar als je via I2C bus de chip configureert, weet niet zeker of er met I2C ook read/write beveiling mogelijk is, dus dit is een kwestie van proberen of dat gaat.

 

 

Jofel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de scart aansluiting komt geen I2C maar seriele data.

 

De J-Tag is volgens mij niet "gelinkt". Dat gaat imo ook niet omdat je dan problemen krijg met de communicatie tussen de chips.

 

Jtag gaat per chip en de I2C kan wel (is zelfs) gekoppelt aan de andere I2C chips.

 

Het verschil is dat Jtag echt bedoelt is om de processor of flash-chip te programeren en dat I2C bedoelt is om te communiceren tussen de chips onderling.

 

Zo kan de processor via I2C bijv aan de tuner doorgeven wat voor frequentie de tuner afgesteld moet worden of dat de video-chip van resolutie moet veranderen.

 

 

Ik heb nog geen tijd gehad om de jtag kabels in te korten. Effe druk hier.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens volgende pdf is jtag juist wel gelinkt (zie pag 2-8 fig 2-3). Er kan op 2 manieren een link worden gemaakt, dwz serieel componenten aan elkaar knopen TDI aan TDO enz..

 

Paralel kan ook nog.

Het kan ook nog zijn alle componenten los staan van elkaar.

 

Ik weet niet wat er toegepast is in de mediaboxen.

jtg.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...